SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Jag hittade min på Tradera, men det tog LÅNG tid innan den dök upp.
Jag har kopparna på bevakning och kollar flera gånger i veckan. :angel:

Fast det är ju så jäkla skönt att ha alla de där prylarna:D

KL

Jag har råkat ramla över ett bord i jakaranda, föll lite för det så jag funderar på att köpa, men då jag inte kan kolla innan så passar jag på att få lite åsikter i shoppingstråden (även om det ju inte är tanken med tråden;)).

Bordet ser ut så här
91149_1.JPG

och jag funderar på att kombinera med denna typen av stolar
preben-stol__0140020_PE299967_S4.JPG

Men mitt problem är om det funkar i ett blekt IKEA-hem..?? Vi har köpt en heöt ny lägenhet, standardtyp med ekgolv, vitt kök, rostfria vitvaror osv. Jag tycker om denna typen av möbler, men vill inte att det ska se malplacerat ut, för då passar det ju inte...

Stolarna kommer att passa utmärkt till bordet (och så fantastiskt skönt med stoppade stolar för sittkomforten!). Du får skicka in en bild sedan!

Tack:) Jag hade gärnat hittat några andra stolar, men av samma typ, men det verkar inte direkt som att det finns. Fast det finns ju helt klart fördelar med IKEA. Kollar lite auktionssajter ändå tills jag sparat ihop pengarna, kanske hittar nåt fynd som passar ännu bättre till bordet.

*KL*

Nya tapeter, till en fondvägg i sovrummet ankom till oss igår. Vi har redan börjat få upp dem på väggen... Kunde inte vänta :D

Idag hittade jag en plåtburk från O'Boy på en loppis som finns precis granne med min arbetsplats. Finns hur mycket som helst där. Livsfarligt för plånboken att gå in dit ;)

KL

Jag har köpt en väggklocka!

8zpksg.jpg

Och för ett par veckor sedan ett matbord, stolar och en lampa:

2nrgf9i.jpg

Jag är nyinflyttad så det är väldigt tomt på väggarna, och det är så svårt med tavlor! Någon som har en idé på vad som skulle passa bra vid bordet? Jag tycker det känns väldigt stelt just nu så jag tänker mig nån ganska stor, färgglad tavla, hiss eller diss? :)

Bonusbild, såhär såg alkoven ut när jag köpte lägenheten:

2jfnat3.jpg

Senast ändrad:

Hiss för en stor färgglad tavla! :D

Älskar ditt bord till soffan! :love: och kuddarna i soffan också, snygga!!

Hiss på tavelplanerna säger jag också. Och vilket fantastiskt soffbord!

+ Garaget

Tack :D bordet är en kista jag fått av mamma för säkert tio år sedan, den har stått i mitt flickrum tills nu då jag tyckte den passade utmärkt som soffbord!

Jag har nyss paxat en lampa som ska hämtas i morgon. :bump:

Det är en 6-armad takkrona, mässingsfärgad och tjusig. Inte prålig och utsmyckad utan ganska enkel och stilig.
Skärmarna är från Svenskt Tenn och jag fick hela lampan för priset av ungefär 0,5 lampskärmar. :angel:

Åh ett sådant härligt matrum det blev! Jättesnyggt!

Här är en bild på vårt matbord, köpt på Fynda i Falkenberg.
koumlkfaumlrdigt044_zps85ba170b.jpg

Och här en bild på köket nu när de sista skåpen är uppe. Vi har nyss köpt till de två överskåpen ovan kyl o frys och så det smala högskåpet bredvid frysen. Plötsligt fick vi gott om plats :)

koumlkf2008_zps9fdbda23.jpg

En bild till på köket.

koumlkf2001_zps205dc709.jpg

Jag har varit på shoppingspree idag.
från ikea vart det:
sedlig-bestick--delar__0104708_PE251716_S4.JPG

Från loppis vart det dessa:
dinera-servis--delar__0097757_PE238562_S4.JPG

dinera-skal__0097514_PE238169_S4.JPG

30 delar totalt för under 100 lappen så vart jäkligt nöjd. Velat haft dom i flera år :)

kl

Äntligen har vi fått hem nytt matbord och stolar, skönt att slippa hopplocket som var förut :p

dsc_0257.jpg

dsc_0258.jpg

Fint!!! :)

Kl

Mitt bord hade fallit i sönder när min far skulle hämta det på auktionsfirman, eller skivan hade lossnat från underredet. Så jag tänkte ge mig på att laga det i morgon!

Snyggt :)

Får man vara lite jobbig och ställa en fråga, hur långt bordet står från arbetsbänkarna, dom 2 som syns på bilden?

Varför jag frågar är för att vi nyligen köpt hus men inte fått tillträde än och jag tror vi får plats med ett 6 stolsmatbord och jag tror vi har rätt så lika stora kök. Hur stort är erat i kvadratmeter?
Hur stort är bordet? Det blev mer än en fråga nu märkte jag :D

Men jag tänkte bara så jag vet om det är lönt att kika på ett större bord än det vi har nu.
Erat bord passar ju jättebra tycker jag :)

Haha nu fick du oss att mäta hela huset :D Hade ingen aning om hur stort det var egentligen.

Nu ska vi se. Köket är drygt 12 kvadratmeter. Bordet är 180x90 cm. Från bordets kortsida till bänken är det ca 127 cm, från långsidan till kylskåpet är det ca 182 cm. Nåt mer du vill veta? :D Just nu har vi bordet inskjutet rätt så långt till väggen men det finns ju möjlighet att skjuta ut det om man behöver använda alla stolar, till vardags är vi ju bara 2 personer.

Tack, är väldigt nöjd! :)

Nä vad trist med bordet! :/ Hoppas det går bra att laga det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III

Omröstningar

Tillbaka