SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Jättefint bord! och även stolar, låter som om det kan passa i ett i övrigt IKEAkök. Vi har varit på Ikea idag. Någon som vill se bilder fast det inte är märkesprylar? :angel:

emor, den tråden ska jag kolla!

Klart vi vill se bilder!

Håller med! Alla bilder kan ju ge inspiration, eller hur? Själv drömmer jag om ett ikea-besök snarast, men det lär ju inte hända dessvärre... Med så mycket att göra på helgerna, jobbar omlott och ha 25 mil till ikea enkel väg.

Det går säkert, våffelsmeten va lite "halvdeg" det borde bara vara att dra ner temperaturen. Hade steg 4 av 8 i temp när jag gjorde våfflorna och det tog ca 3,5-4 min. Vissa recept på belgiska våfflor innehåller jäst och de måste ju bakas en tid för att inte smaka illa. Nu gjorde jag smeten på bakpulver istället, skulle varit jäst men hade bara en väldigt gammal paket hemma så jag bytte ut det:)

Får testa och återkomma när jag bakar bullar nästa gång!

Gört! Tror iaf att det var i Jansson & Westers program innan jul (handlar om Julbak) där dom konstaterade att lussekatter funkar bra men inte pepparkakor :D

Nä, jag kom fram till det också till slut:laugh: Men det ser ju inte ut som IKEA-fanér iaf, så jag tror jag köper det, kan ju sälja om det blir fel.

Ja gammal fanér är inte fy skam, förr gjorde de saker ordentligt och då även fanér :)

Nyare fanér och laminat är däremot inte lika häftigt...

KOumlK003_zps6277af47.jpg

KOumlK004_zps2b8472ae.jpg

KOumlK008_zpseef2b133.jpg

Det vi har köpt är en hylla (eller den köpte vi för två år sen...) att hänga i taket som man har lite husgeråd på. På bild nr två köpte vi kryddhyllorna och brödburken. Kanske sätter vi brödburken på ett annat ställe, blev nästan lite trångt där. Och bild nr tre är mer en överblicksbild. En träpersienn ska sättas upp ovanför fönstret. Tycker det passar ganska bra med bruna varma toner upptill det svarta o stålet.

Vi har även beställt två överskåp till kyl/frys och ett smalt högskåp som får plats till höger om frysen. Så det blir lite mer enhetligt.

Kollade runt lite på nätet och tydligen går det att baka kanelbullar i järnet. De va dock inte så snygga:D

/LL

Äh, vem bryr sig om utseendet när man ändå kommer äta upp 90% av bullarna själv, typ. :D

KL

Jag slängde in en beställning nyss, var bra erbjudande:)

En matta till hallen i nya lyan, får bli nåt annat vad det lider, men jag gillar materialet på dessa mattorna när man har hund, förutom ullmattor.
83-2994.jpg

En kom-ihågtavla
92-0529.jpg

Och en löpare eftersom jag älskar dessa färgerna
89-4429a.jpg

Och ett par skor till mig, men det är en helt annan tråd:D

Tack!

idag åkte träpersiennen upp (vi har knappt en gardin i huset) så det inte blir så tomt i fönstret. Till helgen blir det montering av överskåp, ska bli så roligt att få färdigt!!

Jag har alltid varit en gardinmänniska. Tills nu, det är så fina fönster i nya huset att jag vill aldrig mer ha gardiner!

Häng inte upp några bara, det är skitsvårt att vänja sig av med dom! (Tycker jag!)
Jag gillar också när det är gardinlöst, i vissa fall, ibland ser det ju inte klokt ut. Men i hus med karaktär, känsla och stil är det oftast jättefint när det är utan! :)

Nää, jag har inte planerat att hänga upp några, då kan jag tänka mig att det ser tomt ut om man plockar bort dom!

koumlk2004_zps3cb3129d.jpg

koumlk2003_zps4a3f0494.jpg

Sådär nu kom den sista persiennen upp. Visar hur det ser ut i den andra delen av köket också utan gardiner men med persienner istället.

Jag tänkte också på det att det såg väldigt mörkt ut, samtidigt så måste jag säga att jag älskar era stenar/kakel eller vad det kallas, jätteläckert!!! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka