SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Jo, ska försöka fota nu idag då det var ganska mörkt igår. Ännu är det dock inte så mycket och se, iprincip hela huset ska totalrenoveras, toan är först ut (och köket sist, jag älskar det :love: )

Vi fick faktiskt 20.000 kr rabatt för att vi köpte allt på samma ställe. Men det gick ändå på 50 tusen papp... Önskar man kunde haft roligare saker att göra för pengarna.

Fast det är ju så jäkla skönt att ha alla de där prylarna:D

KL

Jag har råkat ramla över ett bord i jakaranda, föll lite för det så jag funderar på att köpa, men då jag inte kan kolla innan så passar jag på att få lite åsikter i shoppingstråden (även om det ju inte är tanken med tråden;)).

Bordet ser ut så här
91149_1.JPG

och jag funderar på att kombinera med denna typen av stolar
preben-stol__0140020_PE299967_S4.JPG

Men mitt problem är om det funkar i ett blekt IKEA-hem..?? Vi har köpt en heöt ny lägenhet, standardtyp med ekgolv, vitt kök, rostfria vitvaror osv. Jag tycker om denna typen av möbler, men vill inte att det ska se malplacerat ut, för då passar det ju inte...

Ja herre min gud, utan dom vill jag inte vara, annars blir det tillbaka i tiden a la 1700-talet :D
Tror man i dagsläget skulle fixa...3 dagar utan moderna prylar?

Bordet och stolarna var jättefina! Ska själv ha något liknande bord som är mer rustikt och jag hade tänkt liknande stolar som dom du visar men dom jag ville ha var med träben och sedan högre i ryggen samt rätt fodrad så rumpan orkar med ett tag :D
kan inte visa bilder nu, skriver från mobilen.

Jag tror det kan passa bra hos er. En matgrupp som skiljer sig från resten av köket kan visa upp hela rummet på ett annat sätt. Det är lite tråkigt om allt ska gå i samma skala, men det behöver ju inte skära sig totalt.

Vi har ju köpt diskmaskin och torktumlare direkt till vår nya lägenhet, för det fanns inte, men vi har det i vår nuvarande, så jag hade nog tyckt livet var väldigt obekvämt utan:angel:

Alltså, jag gillar bordet, det är nåt speciellt med det, det har liv i sig på nåt sätt. Funderar nu på om det är fanér eller massivt, men framförallt är det utformningen jag gillar. Att det har 2 klaffar som bara dras ut - det är precis nåt sånt jag letat efter!

Bad min man kika på bilden och han tror att det är massivt. Vi har själva ett precis likadant bord i ekfaner och på vårat så syns det rejält att det är "fake". Hade ett i massivt ek innan detta men det passade inte i nya köket när vi flyttade, så detta blev lösningen så länge. nu får vi större kök igen och överst på min lista står ett massivt träbord!

Det är svårt att säga att det är massivt utan att få känna på det, men skillnad mellan det och vårat är det verkligen!

*kl*

Köpte ett järn till belgiska våfflor i veckan. Fantastisk uppfinning!! Och ännu bättre, ännu en köksmaskin till samlingen:D

Såhär fina blev våfflorna på första försöket med hemmagjord smet igår:
205675_10200556401378176_1718515164_n.jpg

Detta järnet köpte jag, Nova heter det och kstade 895:- på Kitchen store.
3941968-origpic-82ce13.jpg

Egentligen ville jag haft ett Kitchenaid men det är åthelvete för dyrt! Skulle ju behövt starta "våffleria" för att motivera ett sånt köp.

*kl*

Köpte ett järn till belgiska våfflor i veckan. Fantastisk uppfinning!! Och ännu bättre, ännu en köksmaskin till samlingen:D

Såhär fina blev våfflorna på första försöket med hemmagjord smet igår:
205675_10200556401378176_1718515164_n.jpg

Detta järnet köpte jag, Nova heter det och kstade 895:- på Kitchen store.
3941968-origpic-82ce13.jpg

Egentligen ville jag haft ett Kitchenaid men det är åthelvete för dyrt! Skulle ju behövt starta "våffleria" för att motivera ett sånt köp.

Det där ska jag INTE visa för min sambo:eek: Han har pratat om ett sånt våffeljärn i 2 år nu, men jag tycker han har alldeles för mycket köksprylar som sällan används:angel:

Väldigt fint bord!

Visst är det:love: Kanske får slå till, chansa lite på om det är fint...

Matmissbrukaren: Pratade med min pappa, han menade att det definitivt INTE är massivt, "jakaranda är aldrig massivt":confused: Men där är vissa grejer på det som gör att jag också tycker det ser massivt ut... Eller så är det bara väldigt fint gjort så att det kvittar om det är massivt eller ej.

När skulle ni gissa att det är från..? Jag trodde 60-tal, men min far trodde det var senare.

Otroligt goda våfflor blev det till frukost idag:p tror jag måste kontakta din sambo:D

Otroligt goda våfflor blev det till frukost idag:p tror jag måste kontakta din sambo:D

App app app!! Sakta i backarna! Vad sägs om en kaffebryggare, en kaffemaskin och en Nespresso-maskin, när man inte ens dricker kaffe!?!? Då har man dille på köksprylar;) Då har jag inte ens börjat räkna upp cirtuspressen, råsaftscentrifugen, mackjärnet, glasmaskinen, 3 stavmixers osv...

Fast belgiska våfflor är ju väldigt gott:d

Hahaha!!! Känner igen det.. Men det är ju så roligt!!!!! Man kan liksom inte få nog!

*Den som har mest prylar när den dör vinner*:devil:

Snyggt! :love: Jag tror nog att det kan bli en snygg kontrast! Jag älskar varmt bruna möbler i en övrigt ljus, kall miljö. Det hade varit hemskt om bordet varit mer svartbrunt, tycker jag.

Vi har ju köpt diskmaskin och torktumlare direkt till vår nya lägenhet, för det fanns inte, men vi har det i vår nuvarande, så jag hade nog tyckt livet var väldigt obekvämt utan:angel:

Alltså, jag gillar bordet, det är nåt speciellt med det, det har liv i sig på nåt sätt. Funderar nu på om det är fanér eller massivt, men framförallt är det utformningen jag gillar. Att det har 2 klaffar som bara dras ut - det är precis nåt sånt jag letat efter!

Jättesnggt bord! Som jag absolut tycker du ska ha!

Det är dock INTE massivt, syns på sidan av skivan ;)

Jättesnggt bord! Som jag absolut tycker du ska ha!

Det är dock INTE massivt, syns på sidan av skivan ;)

Nä, jag kom fram till det också till slut:laugh: Men det ser ju inte ut som IKEA-fanér iaf, så jag tror jag köper det, kan ju sälja om det blir fel.

Du vet om att man kan typ grädda bullar i sådana järn också? I vintras var det en tjej som gjorde lussekatter i ett belgiskt våffeljärn :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka