Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äsch, så vidrigt är det väl ändå inte?
Min filosofi är att om ett djur ska slaktas är det väl ändå bäst att ta vara på så mycket som möjligt, så varför inte även pälsen?
Tycker du även att fårskinn och renskinn är vidrigt?
Ja, verkligen. Ungefär som att stoltsera med lampskärmar av judeskinn under/efter Förintelsen med argumentet "om de ändå ska mördas är det väl bättre att ta tillvara på allt". (Ja, en liknelse, nej, inte ett uttryck för att djur och människor har samma värde.)
Jag äter inte kött själv så jag ser ingen poäng i att djuret "ska slaktas ändå" mer än av barmhärtighetssyfte när det är för gammalt/sjukt, och då finner jag det bara makabert att använda dess päls som någon slags statement. Om vi levde för x antal år sedan när det var nödvändigt att föda upp och ha ihjäl djur för vår egen överlevnad så ja, då hade jag ansett det vara positivt att ta vara på så mycket som möjligt av djuret, men eftersom det nu är ren lyxkonsumtion finner jag det enbart vidrigt.
Jag håller med dig om att det bästa är om man kan använda så mkt av djuren som möjligt vid slakt.
Men samtidigt kan jag inte låta bli att känna att det är lite makabert också.
Men jag är känslig av bara tanken på att slakta djur för att äta upp det, jag skulle bli vegeterian på 2 röda om jag skulle se en köttbit som djur och inte kött i en frigolitlåda om du förstår hur jag menar?
Kött i fyrkantig frigolitlåda och djur är inte samma sak
Sen är det nog iaf för mig så att det känns "värre" med kaninskinn än renskinn, men det är nog för att kaniner ligger mig nära om hjärtat och det är liksom husdjur.
Men alla är ju olika och tur är det!
Helt underbar häst!! Var har du köpt den? Är den gammal eller nyproducerad?
/LL
Finns på Broarne.se
Vart då? Jag kan inte hitta
http://www.broarne.se/butik/shop/heminredning/gunghaest-svart-medium/p_8066.html
Verkar dock vara tillfälligt slut...