SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

il_570xN.406867811_k0i2.jpg

Den där blev jag intresserad av! Nu kollar jag på hemsidan och funderar på om jag vill ha den röd-orange varianten eller den blå. Nackdelen med den blå är att en del av bollarna ser svarta ut.

Den ska vara i mitt arbetsrum där väggarna är lite orangeaktiga och gardinerna vita med svarta "teckningar" på. Tänkte den ska hänga längs med gardinstången.

Åh, så den fanns i blått också? Det skulle ju passa perfekt i vår kommande hall, i trappen. Man kanske måste beställa en av varje...

Ja, precis.
Den här upplagan är nyproducerad, men själva kartorna är från mitten på 1800-talet :)

Jag hittade två olika som sålde liknande slingor, de som jag beställde ifrån hade ett tjugotal varianter och de andra hade bortåt hundra olika. Så du kan nog hitta precis den färgen du vill.

Är den här fin så ska jag beställa två till tänkte jag, till sovrummet.

*knapplån*

Vart hittar man snygga sängkläder? IKEA har inga som faller mig i smaken. Det är för fula mönster, för konstiga färger och så vidare... Påslakan är det jag är ute efter.

Om du vill betala lite mer så Mille Notti, otroligt bra kvalitet! Sen har jag ett sen från Zara Home (finns på ellos) som också är fantastiskt bra kvalitet och snygga.

Jag tycker att Ellos har fina sängkläder! Kvaliteten vet jag ingenting om men tänkte slänga iväg en beställning inom kort i alla fall så jag får väl återkomma :D

Vi har köpt från ellos och dem är bra.
Ser fina ut även efter tvätt och känns som att det är bra kvalite.

Vad bra för nu har jag slängt iväg en beställning på två påslakanset :)

Och eftersom det är en shopping-till-hemmet-tråd kan jag ju slänga in bilder!

324365895-7392123c-717b-4cf2-80e4-9759bbac895b.jpg

86-2538bs.jpg

Vi har de nedre fast i brun färgställning, dom är helt ok! (fast för tråkiga, så dom blir bara liggandes i skåpet...)

Jag hittade en del jag tyckte var snygga på H&M Home.

Jag har beställt tre gånger från dem i januari och inte en enda gång har något påslakanset beställts... Det är ofta för plottrigt när det gäller påslakan från dem. Dock har jag ett påslakan från dem som jag letar efter som jag gärna vill ha ett till av (har numer dubbelsäng med två täcken), men det verkar vara omöjligt att hitta det eftersom det var något år sen jag köpte det.

Om du vill betala lite mer så Mille Notti, otroligt bra kvalitet! Sen har jag ett sen från Zara Home (finns på ellos) som också är fantastiskt bra kvalitet och snygga.

Ska kolla upp! :)

Jag tycker att Ellos har fina sängkläder! Kvaliteten vet jag ingenting om men tänkte slänga iväg en beställning inom kort i alla fall så jag får väl återkomma :D

Hittar inget jag fastnar för, eller jo, kanske två ljusgråa men det tar ändå i nej-tarmen. ;)

Vi har köpt från ellos och dem är bra.
Ser fina ut även efter tvätt och känns som att det är bra kvalite.

Eftersom jag kommenterade Ellos innan får jag morra lite på dig. ;) De heter det! ;)

Kan tipsa om att Zara Home även skickar till Sverige direkt från deras webbshop, så man behöver inte köpa via Ellos som har en ganska liten del av Zaras sortiment :)

Äsch, så vidrigt är det väl ändå inte?
Min filosofi är att om ett djur ska slaktas är det väl ändå bäst att ta vara på så mycket som möjligt, så varför inte även pälsen?

Tycker du även att fårskinn och renskinn är vidrigt?

Äsch, så vidrigt är det väl ändå inte?
Min filosofi är att om ett djur ska slaktas är det väl ändå bäst att ta vara på så mycket som möjligt, så varför inte även pälsen?

Tycker du även att fårskinn och renskinn är vidrigt?

Jag håller med dig om att det bästa är om man kan använda så mkt av djuren som möjligt vid slakt.

Men samtidigt kan jag inte låta bli att känna att det är lite makabert också.
Men jag är känslig av bara tanken på att slakta djur för att äta upp det, jag skulle bli vegeterian på 2 röda om jag skulle se en köttbit som djur och inte kött i en frigolitlåda om du förstår hur jag menar?
Kött i fyrkantig frigolitlåda och djur är inte samma sak ;)
Sen är det nog iaf för mig så att det känns "värre" med kaninskinn än renskinn, men det är nog för att kaniner ligger mig nära om hjärtat och det är liksom husdjur.

Men alla är ju olika och tur är det! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka