SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Så snygga!
Helena Blomqvist är en favorit :)

Till Billys stora glädje och lycka har kaninerna fått flytta in :angel:

dsc_0712_50ee8dadddf2b365a6e05b30.jpg

dsc_0718_50ee8da6e087c32c32deb012.jpg

Jag vet inte riktigt vad jag ska ha dem till än, men kanske att sitta på? Eller ha på golvet...

Fina!

Men dom är nog för små att ha på golvet. Jämför med kaninen jag har här hemma, det blir ju inte mycket skinn av honom.
Det blir nog snyggt att ha på stolar att sitta på, eller på ett armstöd soffan eller en fotölj :)
Det kan ju vara snyggt att ha alla tillsammans när man bäddat sängen att dekorera med.

Sådana speglar är ju så himla snygga! :d

Vill också ha en (och någonstans att göra av den...).

Ja, jag blev himla nöjd faktiskt. :) Du får försöka hitta en tom yta nånstans!

HAr ett sånt gammalt fönster i garaget som också ska bli en spegel, vart lämnar man in det? Hos nån glasmästare bara eller?

Ja, just det. Det var bara att ta bort det gamla glaset som satt i, så fixade glasmästaren resten. Busenkelt och inte farligt dyrt heller, men det kan ju kanske skilja sig åt en del förstås.

De kommer säkert att finna sin plats så småningom. :)
Jag är faktiskt förvånad över hur stora de är, eftersom jag träffade kaninerna (innan de blev huvudingrediens i kaningryta) och tyckte att de var så små, och det var nog vanliga tamkaniner.

Samma här! Vet inte hur många gånger jag kan blåsa ut ljusen för att sedan tända dem på kvällarna. ;)

Min senaste leksak. :)

hercules_50f017cdddf2b315fa908ead.jpg

Burken i bakgrunden fick jag hem igår, från H&M Home.

Hahaha :rofl: Jag läste "... så i värsta fall får vi montera isär trapphuset innan :)" :D

Snygg soffa!

Haha ja, det hade nog varit lite krångligare än att bara montera isär soffan :D

Tack alla som kommenterat soffan, jag är jättenöjd med den! Som väntat gick den inte alls in genom dörren så vi fick montera isär den i trapphuset innan och sen bära upp alla 7 bitar och sen skruva ihop igen inne i lägenheten, men det gick ju bra det med!

*kl*

Mysbelysning till köket nu när det börjar bli dags att packa ner juleljusen, är tänkt att sitta på väggen ovanför matbordet;

il_570xN.406867811_k0i2.jpg

Ack vad fin! Synd att min stackars lägenhet är fullproppad av belysning :(. Men den kanske skulle passa i hallen om jag får göra en härmapa :D?

Åh vad mysigt! Jag är ute efter något liknande, vill också gärna veta vart du hittat dem!

Svarar alla; jag beställde min på etsy.com, där finns det massor av sådant om man är beredd att beställa från andra sidan jorden. Just den här är från Thailand och kostade 160 kr inkl. frakt (just nu är det bra med sidor som utgår från USD vid prissättningen). Det fanns mängder av olika i alla fall, är den här fin så blir det definitivt en beställning till.

Vill man hålla sig till en svensk webbshop så såg jag att systerlycklig har något liknande.

Kl

Jag fick de här fina kaffekopparna av min syster i julklapp

AB9AAE94-A4EA-419D-91B9-272FFE6279FB-9131-000011AAE5697ADD.jpg

Från Bruka, skulle vilja ha 6 ljusblåa också, men vi dricker inte kaffe själva så det är inte prioriterat:)

Åhh dem är såå fina!

Jag vill också ha *drömmer*
Men jag har precis börjat samla ihop från Höganäs så får nöja mig med dem ett tag framöver...

KL

Jag har bara köpt småsaker på sistone, men bland annat en ny blomma och kruka till hallen:

20130112_204448.jpg

Och en löpare och ny blomma till matbordet, och den lilla vita lampan som står på sidobordet. Och så har jag äntligen fått sticklingen som en vän tog åt mig förra våren (hon glömde bort den innan hon flyttade till Norrköping, så den har fått stå hemma hos hennes föräldrar och växa till sig, det är den som står i bokhyllan)! Kikat in ett par gardiner på Indiska också, har tröttnat på grönt så håller på och fyller ut med lila just nu. :p
20130114_110918.jpg

Senast ändrad:

I dag har jag köpt en karta.
Den ska egentligen hänga på väggen, men än så länge får den stå på sekretären och trängas.

dsc_0744_50f3f03de087c313c554d81f.jpg

dsc_0746_50f3f037ddf2b34a38669e3d.jpg

Vilka fina!

Vad tycker ni, funkar ljusgröna gardiner till ljusgröna tapeter?
Eller blir det för mycket grönt? Behöver nåt nytt till köket.
Skåpinredning är vit, bänkar i körsbär.
Mattan är grå/vit/svart.

Ja tror du har rätt.
Sitter vita julgardiner där nu och dem passar bra.

Åhh dem är såå fina!

Jag vill också ha *drömmer*
Men jag har precis börjat samla ihop från Höganäs så får nöja mig med dem ett tag framöver...

Jag såg dem faktiskt på Buke i nån tråd, var själv inne på Höganäs, men dessa hade lite bättre pris:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka