SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

*kl*

Vi fixade lite efterlängtade saker idag:

Matta från Ikeas stockholmsserie:
ikea-stockholm-triangel-matta-kort-lugg__0110986_PE261614_S4.JPG

Tallrikar från Rosenthal:
128.jpg.resize

Assietter från Rörstrand:
4180.jpg.resize

Dessertvin-/likörglas från Iittala:
791.jpg.resize

Dessutom köpte vi tygservetter (till nyår) och lamptillbehör så att vi kunde få fart på vår 60-talsgolvlampa som vi fyndade på nätauktion i höstas.

Snyggt :)
Spec assietterna och glasen :)

Vi har köpt lite nytt också.
Denna matta till hallen:
83-3083.jpg

Dessa till tvättstugan, vi ska ha tvättmedel i dem. Lite snyggare än ett paket bara
92-9916.jpg

Denna till köket
13400671-origpic-9257ce.jpg_0_0_100_100_200_254_80.jpg

Vad tror ni, skulle denna funka till flytande tvättmedel/sköljmedel?

Senast ändrad:

KL

Jag har köpt/fått/låtit göra en spegel:

mirrrrr_zpse5d563cc-1_zpsb6356018-1_zpsecb398fd.jpg

Och köpt en ny tavla (snyggaste upphängningen, ja!):

tavv_zpsede1a3da-1_zps2a5ba5ed.jpg

(Hej askassa bilder.)

Plus att jag nyligen sprang in på ÖoB och lyckades norpa det sista exemplaret (som fanns inne då åtminstone) av deras randiga, färgglada kudde. Tack för tipset, Blueberry! :D

Knappen

Strax innan julafton fick jag ett ryck och snöade in mig totalt på kuddar. Så nu är sofforna fluffiga!
DSC_0676-Kopia_2_zpsf98f3e41.jpg

20121118_173137_zpsd4be7aa0.jpg

Tack! Jag hade sett den live i en butik här i stan men när jag väl fick ändan ur vagnen var den slutsåld, så jag mailade runt till fyra olika butiker och en i Göteborg hade en inne och skickade upp den.

De butiker som jag vet säljer Iosis är Artelleriet i Gbg, Room och Gertrude i Sthlm, tror jag även att Olsson & Gerthel i Malmö säljer dem. Det märket gör verkligen hur många fina kuddar som helst, jag är lite sugen på två till med tax- och hästmotiv. :)

HAr ett sånt gammalt fönster i garaget som också ska bli en spegel, vart lämnar man in det? Hos nån glasmästare bara eller?

Jag har beställt hem lite Ib Laursen grejer, bästa o snyggaste porslinet enligt mig! :) Väntar på leveransen, borde komma nu i början av nästa v...

*kl

lite nytt hos mig

nya knoppar till Ikeamöbeln, från Åhlens
IMG_5520.jpg

en stor vas/ljuslykta med varmt sken
IMG_5505.jpg

en väldigt tung häst i cement
IMG_5504.jpg

Fin!! Och så smart! Men ska du hänga upp den på väggen eller ska du ha den stående? Funderar på hur man ska få ur örhängena..

Tack! Ja, skönt att slippa rota runt i en trasslig röra.
Jag ska nog ha den stående på en byrå så småningom, blir nog lite bökigt att behöva plocka ner den från väggen varje gång. :)

Fint du har det! :)
Hur vågar du ha så mycket levande ljus när du har katt? Jag är nog bara jättenojig, mina har så fluffiga svansar att jag hela tiden ser framför mig hur de råkar vifta lite i närheten och så oj! :crazy: ;)

Min senaste fyndshopping. Har velat ha dessa i något år och hittade dem till halva priset, då kändes det helt okej att köpa dem. Bara de matchande glöggmuggarna kvar att köpa! :)

brukaglogg_50ec20629606ee21cd0b8b58.jpg

Senast ändrad:

Tack! Ja, skönt att slippa rota runt i en trasslig röra.
Jag ska nog ha den stående på en byrå så småningom, blir nog lite bökigt att behöva plocka ner den från väggen varje gång. :)

Men vad smart!

Vad är själva skivan gjord av?

Edit: jag var visst inte först med frågan :D

Ren gissning så ser det ut att vara liknande bomullstyg eftersom örhängena är fästa igenom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka