SHOPPING - till hemmet! Del 2

(Obs, jag vet att jag är lite knäpp 😅)
Jag spanade runt på urnor och smycken för att bevara lite av sitt bortgångna husdjurs aska när jag fick syn på dessa:
urne_schalaffende_katze_103095.jpg
keramiek_keramische_urnen_ceramic_urn_keramik_ceramique_urne_urna_100129.jpg

Jag älskar dem! Jag vill ha dem som dekorationer 😍 alltså, jag har inget dött husdjur vars aska jag vill bevara i dem. Men de är dyra, antagligen lite extra för att de ska kunna bevara aska inuti dem.
Jag skulle kunna önska mig till någon födelsedag eller så, men känns lite som att jag kommer att få konstiga blickar när de inser att det är askurnor... :o

De är jättefina. Jag blir lite sugen på att slå till på någon, faktiskt. Jag har de enklaste träurnorna till mina katter nu (det har aldrig känts som rätt läge att sitta hulkande hos veterinären och bläddra i broschyrer, med dessutom magert utbud, som om det gällde vilken inredning som helst …). Jag hade gillat att ha något mer dekorativt och som inte är helt uppenbart vad det är.

De är jättefina. Jag blir lite sugen på att slå till på någon, faktiskt. Jag har de enklaste träurnorna till mina katter nu (det har aldrig känts som rätt läge att sitta hulkande hos veterinären och bläddra i broschyrer, med dessutom magert utbud, som om det gällde vilken inredning som helst …). Jag hade gillat att ha något mer dekorativt och som inte är helt uppenbart vad det är.
Namnet finns i nedre hörnet, de har massor av olika typer som man kan titta på. Riktigt fina såna! Men priset är ju såklart därefter 😅

20220203_112352.webp

De har förstås alla matchande tallrikar och skålar etc.. Jag vill ha!! :arghh:
Vilken färg skulle ni välja?
Grönt brukar vara min favorit färg men samtidigt är det en väldigt fin djupt blå färg och jag gillar brons färgen ... Jag skulle inte kunna bestämma mig :rofl: (så kanske lika bra att jag inte kan köpa dem)

Visa bifogad fil 85151
Grönt brukar vara min favorit färg men samtidigt är det en väldigt fin djupt blå färg och jag gillar brons färgen ... Jag skulle inte kunna bestämma mig :rofl: (så kanske lika bra att jag inte kan köpa dem)
Den gröna! Har dom tallrikarna haha
Blandar med dom vita, och nu senare även dom lila (men den lila nyansen var finare på bild än irl, så hade nog ej köpt dom om jag sett dom live först... men aja!)
(Jag hade ej blandat grönt rött och blått 😅)

Den gröna! Har dom tallrikarna haha
Blandar med dom vita, och nu senare även dom lila (men den lila nyansen var finare på bild än irl, så hade nog ej köpt dom om jag sett dom live först... men aja!)
(Jag hade ej blandat grönt rött och blått 😅)
Lila glömde jag fanns! De fanns inte i butiken just nu, men de är läckra också :love:
Grönt och lila låter fint! Rött och grönt också ... tre olika färger är kanske lite väl mycket :D

Visa bifogad fil 85151

Så snygga allihopa, jag hade köpt typ 2 av varje färg 😁

Visa bifogad fil 85151
Jag har typ hela den blåa serien, tallrikar, skålar, uppläggningsfat - förutom muggarna! Älskar färgen :D

Visa bifogad fil 85151

Skulle jag bara haft en färg hade jag tagit den blåa, så fin! :love:

Men som koppar tycker jag verkligen att de gör sig som mix!

Ååh, får jag fråga om ett foto av ditt skåp med dessa porslin? :o Den blåa färgen var såå fin, jag dreglar gärna över dem igen :p
Att bara fota skåpet hjälper nog inte så mycket 😅 Mina överskåp i köket sitter högre än standard och med täta hyllor så det går inte att se mer än ytterkanten på serien 😅

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 005
Senast: SaraXX
·
Svar
2 001
· Visningar
98 942
Senast: pepp
·
Trädgård & Växter Vi köpte betongkrukor till framsidan förra året, med förhoppning om att förra årets växter skulle komma även i år. Det gjorde de inte så...
Svar
6
· Visningar
414
Senast: sthu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka