SHOPPING - till hemmet! Del 2

Ett besök på Höganäs kakel, mosaik till Skåneköket, mitt kök här hemma och troligen i blivande dusch hörnet i skåne.
Det slank med 33kvm svarta klinker ochså.

kökskakel.webp

Ska byta ut min bokhylla, troligen blir det efter nästa löning. Blir Ikeas Billy, två stycken stora full bredd, varav en med dörrar, sen tänkte jag en halvhög också.
Den kommer va vit och ta mindre plats än den jag har nu, tror det kommer bli ett lyft för rummet när det går igen i det andra som är vitt.

71D55A34-962D-4633-853C-223AC1135A97.webp

Ska byta ut min bokhylla, troligen blir det efter nästa löning. Blir Ikeas Billy, två stycken stora full bredd, varav en med dörrar, sen tänkte jag en halvhög också.
Den kommer va vit och ta mindre plats än den jag har nu, tror det kommer bli ett lyft för rummet när det går igen i det andra som är vitt.

Visa bifogad fil 84720
Jag har två breda och en smal, alla med glasdörrar, och är jättenöjd med dem. Älskar att böckerna inte blir så dammiga bakom dörrarna men ändå syns genom glaset.

Jag har två breda och en smal, alla med glasdörrar, och är jättenöjd med dem. Älskar att böckerna inte blir så dammiga bakom dörrarna men ändå syns genom glaset.
Ja det är fördelen, tanken är att den med dörrar blir vitrinskåp, precis som det är idag, idag har jag också billys fast mycket mörkare, något rödbrun färg de hade för längesen.
Där är det två bred, en med dörrar, två fullhöga smala och i förrådet finns även två fullhöga cd-skivsställ till samma bokhylla. Tanken är att den gamla ska ut och ny in, dels mer plats i förrådet och mer plats inne.

Skulle köpt den nya nu, men så gick jag och blev sjuk så avvaktar tills nästa löning, då jag inte vet hur fet lönen blir av sjukpenningen. 😅

Beställt ett grenuttag med 3-jordade uttag och 3m sladd, samt en liten fotohylla i natur färg. Då fotohyllan är i trä är tanken att jag ska betsa den så den blir samma färg som den andra hyllan jag har ovanför sängen.
Fotohyllan ska få agera "nattduksbord" till andra sidan sängen, så den som sover där kan ladda sin mobil och att lampan på den sidan fungerar.

(Obs, jag vet att jag är lite knäpp 😅)
Jag spanade runt på urnor och smycken för att bevara lite av sitt bortgångna husdjurs aska när jag fick syn på dessa:
urne_schalaffende_katze_103095.jpg
keramiek_keramische_urnen_ceramic_urn_keramik_ceramique_urne_urna_100129.jpg

Jag älskar dem! Jag vill ha dem som dekorationer 😍 alltså, jag har inget dött husdjur vars aska jag vill bevara i dem. Men de är dyra, antagligen lite extra för att de ska kunna bevara aska inuti dem.
Jag skulle kunna önska mig till någon födelsedag eller så, men känns lite som att jag kommer att få konstiga blickar när de inser att det är askurnor... :o

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 005
Senast: SaraXX
·
Svar
2 001
· Visningar
98 942
Senast: pepp
·
Trädgård & Växter Vi köpte betongkrukor till framsidan förra året, med förhoppning om att förra årets växter skulle komma även i år. Det gjorde de inte så...
Svar
6
· Visningar
414
Senast: sthu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka