Shoppat något på sistone! Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår "shoppade" jag en lägenhet! Den behöver lite nya tapeter och några sprickor i taken måste fixas, men jag är helt kär! :love: Så nu har jag börjat shoppa inredning som aldrig förr :angel:

ca5a2609-6dad-4836-9669-ad757eeb0855.jpg

En soffa! Dock med valnötsben.

77e43d7b-c680-4a29-910c-8ded738299bc.jpg

Och soffbord, är i glas fastän det ser ut som marmor. Jag inbillar mig att det är betydligt mer lättskött än äkta marmor :p

Och sen köpte jag 4 st gardiner i linnetyg på 75% rea. Kunde inte låta bli helt enkelt.

Jag kräver en recension så fort du är klar med den :love:

Jag läste ut den i tisdags :D

Kortfattat så tycker jag om den. Att vara tillbaka i trollkarlsvärlden är fantastiskt och dialogen är välskriven.

Jag var lite rädd för att Rowlings sätt att berätta och bristen på beskrivningar i löpande text skulle förändra textens stämning men det gjorde det inte. Karaktärsutvecklingen är rolig (fast jag har hört en del som tycker motsatsen) och även om konceptet som boken kretsar kring först känns lite gammalt så fungerar det. Däremot tyckte jag att slutet var lite abrupt och om jag jämför med böckerna så saknar jag alla långa beskrivningar av platser, magiska saker och människor. Men känslan av "Harry Potter" finns kvar och jag vill gärna se pjäsen!

Vi hade "sample sale" på jobbet och fick upp ett helt lass med massa fina kläder och accessoarer som aldrig gick igenom till försäljning. Jag shoppade en kjol, en topp och en clutch:

2016-08-04_211801_57a5c12ce087c30e7f79ec0a.jpg

2016-08-04_212402_57a5c138ddf2b304ca712857.jpg

coast-naturals-printed-bow-bag-product-3-760121112-normal.jpeg

Totalt sparade jag drygt 2000 kr jämfört med om jag hade köpt i butik :angel: Lagom att de hade ett sådant här event två veckor innan jag slutar tycker jag! :D

Är det någon här som testat Hm's shapingjeans? :)
Jag har två par! Vet inte om de shapear så mycket men de är väldigt sköna, sitter snyggt på mig och håller formen bra efter ett antal tvättar :) Mina svarta som är nyast känns dock lite annorlunda än mina blåa så vet inte om de kommer vara lika bra dock.

Jag har två par! Vet inte om de shapear så mycket men de är väldigt sköna, sitter snyggt på mig och håller formen bra efter ett antal tvättar :) Mina svarta som är nyast känns dock lite annorlunda än mina blåa så vet inte om de kommer vara lika bra dock.

Åh, då måste jag testa! Mitt krav är att de ska vara sköööna. Shapeing behöver jag egentligen inte, men tänkte att kvaliten kanske är bättre än ett par för 199kr :)

Behöver lite nytt i garderoben, vad har ni för appar där man kan shoppa direkt? Jag går helst inte på stan å hinner inte sitta på mycket tid datorn utan tar mobilen när jag har tid.

Kappahl, HM och Lindex har jag redan. Vad finns det för fler?

Behöver lite nytt i garderoben, vad har ni för appar där man kan shoppa direkt? Jag går helst inte på stan å hinner inte sitta på mycket tid datorn utan tar mobilen när jag har tid.

Kappahl, HM och Lindex har jag redan. Vad finns det för fler?
Asos har en app där man kan shoppa direkt, jag tycker den funkar bra :)

Var i "ett mycket stort shoppingcentrum på T, som ligger i en ort med samma namn, norr om Stockholm" idag med pappa. Blev faktiskt en hel del shoppat, första gången jag köper vanliga kläder på åratal typ! Allt fick jag dock inte med på bild :(
Men några godbitar iaf!
Ursäktar dålig bildkvalité och fet/ful/kort kropp.

13895228_919565548166778_7617182688086238014_n.jpg

Silkesskjorta med dolda knappar - Saint Tropez

13895433_919565681500098_6225348082733602339_n.jpg

Viskosskjorta med 3/4 arm - Saint Tropez

13903297_919565388166794_4874930447249268723_n.jpg

Sjukt mjuka highwaist jeans - Gina Tricot

Sen av resterande "roliga" saker (köpte en del "tråkigt" också...) som inte fastnade på bild kan bl.a. nämnas en jättefin vit bomullsblus med "ruffel-ok" fram - H&M och ett par lågklackade boots med bett-detaljer - Din Sko. Skorna var dock rätt roliga. Jag har 37-38 i skor. De turkosa gympaskorna är 38 och från Din Sko. Dessa boots var i storlek 35 - men satt som en smäck :rofl:

Titta vilken liten stjärna jag hittade på H&M! :love: Den sitter som en smäck på mig i strl 32 trots att mina aningen breda höfter i vanliga fall kräver åtminstone 36 för att tyget inte ska spricka upp. Alltså stretchig och skön. Dessutom gör mönstret överdelen lite bredare och höfterna mindre, trolleri! För bara 149kr. :up:
20160811194026-217.211.113.132.jpeg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 074
Senast: Sassy
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 882
Senast: super
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 303
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar