Shoppat något på sistone! Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska%25CC%2588rmavbild%2B2016-03-13%2Bkl.%2B00.09.20.png

Det blide ett par näbbskor! De är inköpta från Tradera och jag hoppas verkligen att de passar. Det känns som att jag antingen gjort världens klipp eller gjort bort mig totalt. Håller tummarna för de tidigare!

Är genomdeppig så gick och shoppade i min värld löjligt dyra hudvårdsprodukter. Världens bästa skrubb bland annat.

9956-019956_SakuraScrub.jpg

100720-009720%20MagicTouch%20PRO.jpg

3251-013251_TaiChi.jpg

Jag kan nu vara deppig som fan men med mjuk och väldoftande kropp :up:.

Känns det inte osäkert att åka till Grekland nu? Jag längtar också till Grekland, men känns sådär med flyktingströmmar o sånt? .... =/ =(

//r
Nä, inte det minsta. Om man absolut inte vill stöta på flyktingar någonstans kan man undvika de öar som har svårast att hantera situationen: Samos, Kos, Lesvos, Chios. (Nu går jag på charteröar, vet inte ens om Chios har charter).

Men man man kan också åka dit och hjälpa till. Semestra där det bara är turister men även söka sig till de hjälporganisationer som gör en jätteinsats.

På de flesta öar behöver man inte märka flyktingar alls. Jag passerade just Rhodos två dagar i höstas på väg från en annan ö, på kvällen tog jag ett glas vin med hotellägaren och han sa "Hörde du att vi fick 137 flyktingar idag?" och jag sa Va? Jag hade spenderat hela dagen i stan och inte sett något överhuvudtaget. Men på Rhodos fungerar flyktingmottagningen väldigt väl och har resurser.

I år ska jag åka 2+4 veckor till en mycket liten ö där volontärerna är fantastiska. Precis som i höstas kommer jag att erbjuda mig att hjälpa till, men då slumpade det sig så att det inte kom några flyktingar under hela den månad jag var där.

Åker du till ögrupper som Kykladerna, Sporaderna eller Joniska öarna så är sannolikheten att du ska stöta på flyktingar mikroskopisk. Smugglarna tar dem inte så långt.

Kära bukefalister! Om man vill klä sig lite mer "Office chic" eller "modernt klassiskt" på kontoret och helst har bekväma skor på sig, vad ska man ha då? Jag vill uppdatera min tråkiga icke-stil och blev helt kär i hur jag sig ut i fin kavaj med typ slacks till. Skorna är dock svårt tycker jag! Spetsiga pumps är inte min bekvämzon varken stilmässigt eller ergonomiskt så jag letar inspiration. :)

Tack för era tips! :) Jag har haft lite svårt för de gubb-inspirerade skorna får jag erkänna. :o Men det beror också på vad man stylar till. Likaså ballerina har jag aldrig ägt för jag tycker jag ser urkorkad ut i det. Men även där handlar det nog om vad man annars har på sig. Till min kroppsform är helt klart klackar superfint men jag har i så fall höga krav på bekvämligheten :idea: och vill kunna gå hem i dem efter jobbet, varför platta skor är mer optimalt. Ett problem med vår/sommarskor tycker jag är att de är så platta och har tunn sula. Jag får lätt ont i fötterna och vill gärna kunna byta till en mer uppbyggd sula. Framför allt vill jag byta mina femtioelva billiga textilskor mot ett fåtal bra, sköna skor som passar till mycket.

Har googlat massor och har massor med idéer på kläder, och nu även skor! :up:

Kära bukefalister! Om man vill klä sig lite mer "Office chic" eller "modernt klassiskt" på kontoret och helst har bekväma skor på sig, vad ska man ha då? Jag vill uppdatera min tråkiga icke-stil och blev helt kär i hur jag sig ut i fin kavaj med typ slacks till. Skorna är dock svårt tycker jag! Spetsiga pumps är inte min bekvämzon varken stilmässigt eller ergonomiskt så jag letar inspiration. :)
Och för att bidra lite själv också: Brogues! Jag är personligen helt förälskad i sådana skor och har väl säkert tio par i olika tappning :love:

Dessa hade jag idag (tror dock att de går som oxfords om man ser till detaljerna. Men grundstilen är typ densamma):
hmprod

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 075
Senast: Sassy
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 889
Senast: super
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 303
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar