Shoppat något på sistone! Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan inte se varför du är fattig :( :(

Nikon D810... :D
Nikon-D810-01-517x282.jpg

Min kompis mobbar ofta mina inköp, tex idag när jag hittade en rutig galen oversize kavaj från 80-talet. Hon bara "typiskt skäms-plagg", man ser ut som en clown...
Såklart var jag tvungen att köpa den eftersom jag gillar allt som är knäppt, roligt och färgglatt. Tog bort de gigantiska axelvaddarna och stylade den såhär:

check1.jpg

check2.jpg

Har också tighta jeans för första gången i mitt liv typ... :p

Uppriktigt talat tilltalar den där kavajen mig. Rutorna hade jag kanske kunnat leva utan, men snittet är inte fel. Det skriker ju 80-tal, men jag har i veckan konstaterat att jag faktiskt tycker om mycket från 80-talet. Inte det som syntes på gatorna kanske, men det som stylades i tidningar och lite finare reportage.

Missförstå mig inte, Miami Vice-looken är inget jag önskar upprepas.

Uppriktigt talat tilltalar den där kavajen mig. Rutorna hade jag kanske kunnat leva utan, men snittet är inte fel. Det skriker ju 80-tal, men jag har i veckan konstaterat att jag faktiskt tycker om mycket från 80-talet. Inte det som syntes på gatorna kanske, men det som stylades i tidningar och lite finare reportage.

Missförstå mig inte, Miami Vice-looken är inget jag önskar upprepas.

Ja jag älskar också 80-talet på det sättet du beskriver!
Det finns något bra med varje modedecennium!

Har haft en liten besatthet av denna tröja från Altewai Saome. Dock har den känts onödigt dyr och så gillade jag inte baksidan, den hade liksom en lång flärp som hängde ner över rumpan (älskar dock broderierna!). Nu hittade jag den på outlet så slog till och bad min skräddare korta av den baktill. Nöjd!!

furry1.jpg

furry4.jpg
Älskade halsduken... Vad heter det? Bolero?

Jag skulle vilja bo i din garderob.. Är den stor eller är du bra på att rensa ur?

Älskade halsduken... Vad heter det? Bolero?

Jag skulle vilja bo i din garderob.. Är den stor eller är du bra på att rensa ur?

Du menar pälsgrejen? Det är en stor krage typ, knäpps med en hake fram. Köpte den i en vintagebutik i Paris för flera år sedan.
Min garderob är KAOS, du får inte plats att bo i den :p Håller dock på att rensa ... men det går segt eftersom plaggen konstigt nog hela tiden förökar sig...? :cautious:

Köpte en hallonröd knytblus på Stadsmissionen häromdagen och matchade med min nya tröja från Marc. Min chef bara: "du är skicklig på att alltid få till en tantig touch i allt du tar på dig"
Haha han är så att säga spot on i den frågan :rofl: Tant for life! :D

marcprofilbild.jpg

3605970970116_nakedsmoky.jpg

unnamed68_500x500.jpg

109serumantirouge_2569043c.jpg

10699332911134.jpg

10699088134174.jpg

2 par likadana skor, bruna till jobbet och svarta till vardags.

Har också blivit en 3-dörrars garderob från Ikea, balsam från matrix, schampo och inpackning från björn axen, bodylotion från moraya corigan och nonique, loreals nya mascara, seche vite, några duschcremer från laino... var mycket som behövde fyllas på helt enkelt :p

Och just ja, Alex Schulman och Sigge Eklunds nya bok TID!

Gjorde en rejäl rensning av garderoben för ett tag sen så nu måste man ju fylla på igen :D Kastade nästan alla mina trosor, jag förstår inte varför man har kvar de som är håliga och urtvättade.. Så det blev ett gäng nya trosor i olika färger.

Mysiga stickade tröjor kan man ju inte få för mycket av så här på hösten. Den gråa bor jag i mer eller mindre!

Sista köpet är nått jag funderat på lääänge, nämligen ett nytt objektiv. Nu är mitt fotosug äntligen tillbaka så förhoppningsvis uppfyller objektivet alla mina önskningar så jag kan bege mig ut och fota hösten :banana:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Gjorde en rejäl rensning av garderoben för ett tag sen så nu måste man ju fylla på igen :D Kastade nästan alla mina trosor, jag förstår inte varför man har kvar de som är håliga och urtvättade.. Så det blev ett gäng nya trosor i olika färger.

Mysiga stickade tröjor kan man ju inte få för mycket av så här på hösten. Den gråa bor jag i mer eller mindre!

Sista köpet är nått jag funderat på lääänge, nämligen ett nytt objektiv. Nu är mitt fotosug äntligen tillbaka så förhoppningsvis uppfyller objektivet alla mina önskningar så jag kan bege mig ut och fota hösten :banana:

image.jpg

image.jpg

image.jpg
Jag har samma objektiv och jag älskar det :love:

Min kompis mobbar ofta mina inköp, tex idag när jag hittade en rutig galen oversize kavaj från 80-talet. Hon bara "typiskt skäms-plagg", man ser ut som en clown...
Såklart var jag tvungen att köpa den eftersom jag gillar allt som är knäppt, roligt och färgglatt. Tog bort de gigantiska axelvaddarna och stylade den såhär:

check1.jpg

check2.jpg

Har också tighta jeans för första gången i mitt liv typ... :p
Det påminner mig om att jag måste leta upp min jacka som jag fick av mormor. Den är ljusblå, "puffig" och väldigt väldigt 80-tal (någonstans däromkring, har inte så bra koll på årtalen men den är inte helt olikt den du just visade). Har en känsla av att den skulle tilltala dig... :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 080
Senast: Sassy
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 899
Senast: super
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 308
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 566
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar