Shoppat något på sistone! Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
@tornblomma
Tack! Nej, den är beställd via Hermés hemsida. Men den fanns i andra färgkombinationer på NK :)

Tänker att jag ska bli en sån där liten dam med Hermésscarfar när jag blir gammal, men det lär bli dyrt för jag tycker att majoriteten är så fina att jag vill köpa 2 av varje för att kunna ha dem som tavlor :o

@tornblomma
Tack! Nej, den är beställd via Hermés hemsida. Men den fanns i andra färgkombinationer på NK :)

Tänker att jag ska bli en sån där liten dam med Hermésscarfar när jag blir gammal, men det lär bli dyrt för jag tycker att majoriteten är så fina att jag vill köpa 2 av varje för att kunna ha dem som tavlor :o

Ok! Ja de har många fina just nu! Jag jobbar ibland på NK så har personalrabatt... ska gå förbi och kolla nån dag. Är väldigt sugen på nåt liknande armband också:

images

Det är bara o gört.. ! :D

Tycker det blir mjukt! Trodde det skulle kännas lite som när man haft saltvattenspray i pga havssaltet men inte märkt av nåt sånt. Tror mer det hänger på vad för balsam man använder. :)
I did it! Blev dock oerhört tveksamt när jag såg hur grejen faktiskt såg ut och kände, men tjejen i butiken var snäll nog att ge mig två tester så jag kunde ta hem och prova det innan jag köpte. Jag använde en igår och det kändes inte klokt till en början, men sedan blev det bättre och resultatet är jag helt klart nöjd med! Tror att det får bli en liten burk, helt enkelt :) Tycker också att håret blir mjukt och bra av det, ingen större skillnad från när jag använder normalt schampo!

Ok! Ja de har många fina just nu! Jag jobbar ibland på NK så har personalrabatt... ska gå förbi och kolla nån dag. Är väldigt sugen på nåt liknande armband också:

images

Åååh :love:

I did it! Blev dock oerhört tveksamt när jag såg hur grejen faktiskt såg ut och kände, men tjejen i butiken var snäll nog att ge mig två tester så jag kunde ta hem och prova det innan jag köpte. Jag använde en igår och det kändes inte klokt till en början, men sedan blev det bättre och resultatet är jag helt klart nöjd med! Tror att det får bli en liten burk, helt enkelt :) Tycker också att håret blir mjukt och bra av det, ingen större skillnad från när jag använder normalt schampo!

Jag håller med om att den ser väldigt... suspekt ut, i förpackningen! :cautious: Och första gången jag tvättade med det hade jag en stor saltbit i örat efteråt.. :o:D Nu tänker jag inte så mycket på det längre, blir lite massageeffekt med saltet också.

Alltså jag har just gjort världens sjukaste fynd - i dubbel bemärkelse! På väg hem från skolan igår gick jag förbi en liten anonym butik där det hängde en kjol som jag direkt bara kände att DEN MÅSTE JAG HA! Det var verkligen verkligen MIN stil. Jag gick in, provade, och när jag skulle kolla priset så ser jag att den heter exakt samma sak som jag! :eek: Med samma stavning. Och mitt namn är extremt ovanligt i det här landet, inte minst med den stavningen. Kjolen hade alltså bokstavligen talat mitt namn på sig, och för 450 kr blev hon min! :D

mikaela_fr.jpg

vet inte om jag drabbats av en åldersrelaterad-stilmässig-kris men jag har snöat in på en ryggsäck :crazy::D
Överväger starkt att investera i den och glida runt och leka lite "street cool"

marc_rygga_.jpg

Jag har shoppat baggyjeans, cool blå klänning med tenniströjestuk och plissering nedtill, en tröja med kattungar och pandor på, samt grå jeggings med citroner på. Allt i strl 128. BARNET blev i alla fall glad.

@tornblomma Ja, just det där är jättefint! Oj, får man personalrabatt även på Hermés? Inte illa!

Jag tycker tyvärr inte att de är så himla trevliga på Hermés här i Stockholm så jag brukar dra mig för att gå dit, väldigt trist (och frustrerande!) då jag gärna vill se och prova sakerna (speciellt om det är en scarf) i verkligheten innan jag köper dem. Men i veckan kommer en vän upp och hälsar på så då ska vi kolla på scarfar!

@tornblomma Ja, just det där är jättefint! Oj, får man personalrabatt även på Hermés? Inte illa!

Jag tycker tyvärr inte att de är så himla trevliga på Hermés här i Stockholm så jag brukar dra mig för att gå dit, väldigt trist (och frustrerande!) då jag gärna vill se och prova sakerna (speciellt om det är en scarf) i verkligheten innan jag köper dem. Men i veckan kommer en vän upp och hälsar på så då ska vi kolla på scarfar!

Yes! Jag jobbar inte på Hermés men personalrabatten gäller hela huset om man har personalpass.
Har ingen personlig erfarenhet av personalen på Hermes, får testa dom ngn dag ;)

Jag vet, har sett dig på MBMJ's instagram vill jag minnas :D Har spanat efter dig när jag har gått förbi men du har inte jobbat då. Men hos er är de i alla fall alltid väldigt trevliga, många där verkar ha ett genuint intresse för stil/mode och pratar gärna om det (vilket jag personligen uppskattar!) :)

Men det stör mig så himla mycket när personal på såna ställen är otrevliga, SÄRSKILT Hermés som är så himla noga med att inte kalla sig för ett lyxmärke, och som (med all rätt) gör stor skillnad på lyx och kvalitet. Då ska man ge service med god kvalitet också...

Jag råkade visst köpa en klänning från samma lilla anonyma butik idag (måste börja gå en annan väg tror jag, för deras skyltfönster har visat sig vara livsfarligt för min plånbok)... Den här hade dock inte mitt namn på sig, men den var underbar ändå :D

ww210_fr.jpg

Jag råkade visst köpa en klänning från samma lilla anonyma butik idag (måste börja gå en annan väg tror jag, för deras skyltfönster har visat sig vara livsfarligt för min plånbok)... Den här hade dock inte mitt namn på sig, men den var underbar ändå :D

ww210_fr.jpg
Vilken fin!
Hittade flera fina grejer på hemsidan, är de normala i storleken? :)

Vilken fin!
Hittade flera fina grejer på hemsidan, är de normala i storleken? :)
Visst är den? De hade en svartvitrandig i samma modell också, men där lyckades jag lägga band på mig själv! Jag tycker de är normala i storleken - jag har 8 (36) i kjolen (för att höfter och rumpa ska få plats :p) och 6 (34) i klänningen och det är precis de storlekarna jag brukar ha i över- resp. underdel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 940
Senast: super
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 377
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 590
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar