Jag har märkt att det hos vissa mammor råder en shoppinghysteri utan dess like. Hur är du? Hänger ju på en annan sida som handlar enbart om barn o där finns det ett antal shoppingtrådar där folk diskuterar o visar senaste shoppingfynden. Där finns det mammaor som verkar spendera x antal TUSEN kronor i månaden på kläder till sina barn. Jag ska inte neka till att jag också gillar att shoppa till sonen men tycker iaf att jag gör det med en viss måtta. Jag tycker det är helt ok att mammor som har råd att shoppa gör det men jag förstår inte hur man kan shoppa istället för att tex spara till sitt barn eller ta ut mindre fp så man kan vara hemme med barnet lite längre.
Har en bekant som klagade över att hennes minsta nu var tvungen att börja på dagis för hon hade inga mammadagar kvar. Hon var orolig över hur han skulle klara det då han är väldigt mammig o känslig. Då tycker jag att det kanske hon skulle ha tänkt på lite tidigare o inte shoppa så hejdlöst med kläder till sönerna.
Jag personligen tror att barnen hellre får en summa pengar när de blir tex 18 år istället för att de hade de "rätta" kläderna när de kröp runt i sandlådan...
Vad anser du?
Har en bekant som klagade över att hennes minsta nu var tvungen att börja på dagis för hon hade inga mammadagar kvar. Hon var orolig över hur han skulle klara det då han är väldigt mammig o känslig. Då tycker jag att det kanske hon skulle ha tänkt på lite tidigare o inte shoppa så hejdlöst med kläder till sönerna.
Jag personligen tror att barnen hellre får en summa pengar när de blir tex 18 år istället för att de hade de "rätta" kläderna när de kröp runt i sandlådan...
Vad anser du?