SHIT!! vad gör jag nu??

Sv: SHIT!! vad gör jag nu??

Det är klart att dom kan bitas, men man är förhoppningsvis så smart att man använder verktyg eller tjocka handskar till att plocka upp huggisar. Dom är antagligen ganska sega nu dessutom.

Till Neinor
Tur att inte alla är som du. :mad:

LIA

Det är klart att dom kan bitas, men man är förhoppningsvis så smart att man använder verktyg eller tjocka handskar till att plocka upp huggisar. Dom är antagligen ganska sega nu dessutom.

LIA

Men när du skrev RÖRA så tog jag förgivet att du skulle ta i dem med bara händerna;) Med verktyg går det ju bra.

jag hade haft ihjäl dem.
är fullt medveten om att det inte är ett dugg humant eller försvarbart.
men det finns inget som göt mig så rädd som just ormar så på ren instikt hade jag haft ihjäl dem.:crazy:

:mad:

Jag som är fruktansvärt rädd för människor kanske ska börja agera likadant :smirk:

Hur har det gått? Skulle gärna vilja veta fortsättningen...

Vi har ormtätt hemma hos oss också - men jag har inte hittat några i spånet iaf :) En grannpojk på några år blev biten av huggis i somras men det upptäcktes inte förrän nästan ett dygn senare att det var just orm - väl inne på sjukhuset sa personalen att de oftast inte är så farliga för människor.... det är ingen brådska in till sjukhuset även om man förståss ska in för att säkerhetställa att man mår fint o inte är allergisk eller nåt..

jag hade haft ihjäl dem.
men det finns inget som göt mig så rädd som just ormar så på ren instikt hade jag haft ihjäl dem.:crazy:

äntligen nån vettig:D det skulle aldrig falla mig in och åka med ormar till veterinären, jag hade också slagit ihjäl dem utan att tveka. det finns inget så otäckt som ormar.. o de ska defenitivt inte vara i mitt stall.. huuuuua

:crazy::crazy:

Fram med nytt förslag: "Slå ihjäl allt ni är rädda för"!

( jag själv skulle ju få slå ihjäl människor, vissa hundraser, insekter, vissa katter, barn m.m.)
(( Men av respekt för LIV och att jag vet att jag inte har ensamrätt med att leva på denna jord, så gör jag inte det ;) ))

äntligen nån vettig:D det skulle aldrig falla mig in och åka med ormar till veterinären, jag hade också slagit ihjäl dem utan att tveka. det finns inget så otäckt som ormar.. o de ska defenitivt inte vara i mitt stall.. huuuuua

Tänk på att de håller möss och annan ohyra borta.;) fast jag skulle ändå inte vilja ha dom i knutarna... Har du hört med vet förresten?

Håller med, blä...jag hade bett sambon slagit ihjäl dom.

Neinor skrev:

jag hade haft ihjäl dem.
men det finns inget som göt mig så rädd som just ormar så på ren instikt hade jag haft ihjäl dem.

haha, det kunde ha varit jag som skrev... :o
Är så förbenat, nästan pinsamt rädd, för ormar så jag började småfnissa när jag läste ditt inlägg:rofl:

Vet inte vad du ska göra... jag hade nog skickat min man att hämta spån...:o:idea:

Dom har hittat ett mysigt ställe att övervintra på. Inget konstigt i det. Även äldre/vuxna ormar samlas inför övervintring.
Ungar och ungar... Tror inte TS klarar att avgöra om ormarna är 1 eller 3 månader gamla och alla som fötts i år är väl att betrakta som ungar? Här tenderar snokarna att kläcka sina ungar ganska sent (i mitt tycke) typ september.

LIA

Med den synen på djur undrar jag vad du gör i ett stall? Vore inte en djurfri tillvaro i centrum lämpligare?
Samtidigt skulle du slippa bryta mot lagen!

LIA

Jag fattade som de var "nykläckta" och det var väl det jag tyckte var lustigt. Normala fall är det ju September.

Vore dom nykläckta håller jag med dig, men tror inte att så är fallet. Snarare är det ungar eller unga ormar som samlats för vintervilan. Även fjolingar är små och kan tas för årsungar. Ormarna växer ju inte så fort.
Skinnet lämnades antagligen tidigare under sommaren.

LIA

jag sköter alla mina djur prickfritt!! men ormar tål jag inte. och jag bryter inte mot någon lag! det är bara huggormen som är fridlyst!

Jisses vad många svar!
LIA, ärligt talat...schysst attityd. Givetvis har vi veterinärer i Göteborg. Vi har även bilvägar, flygplatser, taxibilar, tågststationer och tillochmed båthamnar så det är rätt lätt att ta sig hit. Hittar jag några fler ormar är du är hjärtligt välkommen hit för att lägga dem i en påse och köra dem till en veterinär :smirk:

Jag har ingen aning om ifall ormarna var 1 eller 3 månader gamla. Små var de iaf (vilket var jäkligt tur för annars hade jag nog tuppat av), ca 10 cm. Jag fick upp 2 på skyffeln när jag skulle hämta spån och eftersom jag har en fruktansvärd ormfobi la jag bara tillbaka dem och väntade på att sambon skulle komma hem. När han tittade var de döda, men de levde när jag först hittade dem.
Jag har inte sett till några fler ormar men numera silar jag allt spån med grep, ståendes på en stol :crazy:

LIA, ärligt talat...schysst attityd. Givetvis har vi veterinärer i Göteborg. Vi har även bilvägar, flygplatser, taxibilar, tågststationer och tillochmed båthamnar så det är rätt lätt att ta sig hit. Hittar jag några fler ormar är du är hjärtligt välkommen hit för att lägga dem i en påse och köra dem till en veterinär
Varför ska jag köra ormar till en veterinär? Om du läser innantill så rekommenderade jag ett terrarium!!

Jag skulle inte ha något som helst problem med att ta hand om och skjutsa ormar till vem som helst. Mer en fråga om avstånden!
Varför blir somliga (flera i denna tråd) hysteriska över ormungar? Klarar man inte av dom själv, finns säkert kompisar eller grannar som gör det. Det gör mig ont att ormar ska behöva dö p g av folks oförstånd.

LIA

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 316
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 398
Senast: valpköpare
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama