Shire täcken.

K

Kia_K

Har märkt att Shire täckena har konstiga storlekar som t.ex. 66", 72", 54", 75" o.s.v. :confused:

Hur ska man veta vad det är för storlekar? :smirk:

Är det någon som vet vars man kan kolla detta eller vet deras hemsida? :bump:

jo,jag har sett det :)
där jag var och handlade (på EKO:-) så hade dom som tur var gjort en omvandlings tabell :bow: och på ridtäckena så hade personalen skrivit dem "normala" strl på påsen :)

mvh/Arabizar

Har tyvärr för långt till Eko så kan inte fara dit och kolla storlekstabellen... :smirk:

Ingen som kan tabellen i huvudet eller veta ngn sida på internet vars man kan kolla?? :bow:

Jag har en omvandlingstabell jag kan maila om jag får din mailadress. Den omvandlar vanliga engelska storlekar också.

75"=145 cm.
81"=155 cm.

Det är tum = 2,54 cm och man mäter från mitt fram på bogen till bakkanten på täcket, alltså där det är som längst.

Lita ALDRIG på omvandlignstabeller (särskilt inte Horsewares)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Här kommer en lite konstig fråga. På SKKs kopahund.se kan man ju söka på raserna och läsa lite om dem. Beskrivningarna är så vitt...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 511
Senast: Fetaost
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Utrustning Jag har hittat ett 0 gr regntäcke med hals, "Horseware Mio All-In-One" som verkar rätt trevligt vid första anblick sådär. Är det bra i...
Svar
18
· Visningar
2 358
Senast: spinxx
·
Samhälle Jag har flugit en hel del för nöjes skull. De sista åren var jag väl medveten om de negativa klimateffekterna men använde mig av de...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
28 618
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben