Jag vet inte om jag har lagt så hemskt mycket tanke på vad jag vill förmedla alls. Jag är själv utbildad inom en gren av kommunikation och vet att det finns lite olika varianter – SKK kan ha egna kommunikatörer men kan också anlita en extern firma. Man vill gärna tänka att det går flera varv av dialog kring en text då, men så är sällan fallet när det gäller så många texter som på den här hemsidan. Jag vet inte vad du har för erfarenhet inom kommunikation, kanske mer än jag, men min erfarenhet är att din sista mening inte stämmer. Det är med andra ord inte speciellt konstigt om orsaken till de i vissa fall godtyckliga beskrivningarna beror på bristande samarbete mellan skribenter och experter.
Vet inte riktigt hur jag ens har hamnat i den här diskussionen dock, jag har inte precis gjort ett stort ställningstagande i tråden. Bara konstaterat att det är synd att rasklubbarna inte har fått vara med och tycka till om texterna, men att det inte är jättekonstigt om hemsidan är en kommunikatörsprodukt. Då har det funnits begränsat med resurser för hemsidan, och det är inte konstigt att den är godtycklig på sina håll. Väldigt synd dock, eftersom många förstagångsägare säkert använder sidan och det vore bra om den var bättre.