För du hade inte trott på det....
Själv var jag och hämtade hem en godkänd hingst i fredags. Ett samarbete med en kompis - hon äger men den bor hos mig...
Vilken då, om du vill svara på det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För du hade inte trott på det....
Själv var jag och hämtade hem en godkänd hingst i fredags. Ett samarbete med en kompis - hon äger men den bor hos mig...
Spännande!För du hade inte trott på det....
Det är Kilskogens Mojito som går i hagen härute numera. Tillsammans med min irländare - de blev bästisar direkt...Vilken då, om du vill svara på det?
Nej, man undrar ju@cambodia jösses! Hoppas hästen inte är en spåtant/gubbe!
Oj. Jag tycker Mumma är lurvigMille förbereder för en kall vinter…
Visa bifogad fil 102596
Man kan väl alltid prova. Jag upplever att en del i min närhet köper saker fortfarande...Har tyvärr fått inse att jag inte kommer att hinna med att hålla igång min ponny nu när jag är ensam i huset med två hundar som också behöver sin stimulans. Funderar på att sälja av utrustningen men är det marknad nu? Känns som att folk håller hårt i pengarna med tanke på inflationen. Är dessutom kvalitetsutrustning så kostar ju en del…
Har inte använt sakerna på flera år Så det blir nog att lägga ut det. Börjar nog med vagnen, störst och dyrast först.Man kan väl alltid prova. Jag upplever att en del i min närhet köper saker fortfarande...
Men sälj inte saker du ångrar sedan bara. Ibland är det värt att hålla i saker. Finns några få jag ångrat att jag sålt..
Håller med här! Sålde allt när barnet var bebis för jag hann inte. Men han blev ju större, och nu finns tiden igen. Har fått börja om helt… ångrar verkligen allt jag sålde! Nu behöver jag inte så mycket grejer, men ändå. Jag hade så mycket bra saker!Man kan väl alltid prova. Jag upplever att en del i min närhet köper saker fortfarande...
Men sälj inte saker du ångrar sedan bara. Ibland är det värt att hålla i saker. Finns några få jag ångrat att jag sålt..
Kanske svårt om han bockar med min medryttare rider hellre i barbackapaden än putan nu.Min lille buse har börjat prova sina vingar… allra helst när hans medryttare sitter på
Han har både bockat av henne och lagt sig ner
Putan passar inte längre, den glider fram på honom. (men den har suttit där den ska när han busat till det)
Han skulle behöva banta lite, men får i princip inget mer än bete, har ju fortfarande gräs som växer bra här i Skåne.
Som det är nu får han arbeta fyra dagar i veckan, har tyckt det var lagom för en otränad femåring men får kanske öka upp motionen lite på honom..
Jag tror bara det är en klassisk ”unghästfas” han går igenom, när jag hjälpte dem igår gick det bättre.Kanske svårt om han bockar med min medryttare rider hellre i barbackapaden än putan nu.
Inte mig emot, tycker putan ligger sådär numera.
Största problemet jag har är att magen puttar fram alla gjordar till precis bakom armbågen. Både på sele, sadel och pad.
Visst behöver hon gå ned, men det tycks vara svårt att bli av med helt även när hon varit lite slankare.
Nån som har hittat nåt sätt att fixa det? Svängd gjord till shettis, är det något ni sett?
Svanskappa tycker jag hjälper mycket, men det kanske du har redan?Kanske svårt om han bockar med min medryttare rider hellre i barbackapaden än putan nu.
Inte mig emot, tycker putan ligger sådär numera.
Största problemet jag har är att magen puttar fram alla gjordar till precis bakom armbågen. Både på sele, sadel och pad.
Visst behöver hon gå ned, men det tycks vara svårt att bli av med helt även när hon varit lite slankare.
Nån som har hittat nåt sätt att fixa det? Svängd gjord till shettis, är det något ni sett?
Japp.Svanskappa tycker jag hjälper mycket, men det kanske du har redan?
Fodrar nästan full dos faktiskt. Finns en del kort gräs men tycker inte det växer mkt. Möjligt att jag borde fodra lite mindre. Men den mest svårfödda (isisen) får vara riktmärke.Har ni börjat fodra era hästar ännu? Hur ser det ut med bete?
Här är det fortfarande varmt/betestillväxt och hästarna går på gräs. Den stora får hö men inte de små. Kallare dagar har de fått halm, samma när ena blev lite lös i magen.
Tycker det är så himla svårt, tuggtider, hull, sen massa päls på det..
Så fort det blir lite mer blött kommer mina alltså gå in i grushage....Fodrar nästan full dos faktiskt. Finns en del kort gräs men tycker inte det växer mkt. Möjligt att jag borde fodra lite mindre. Men den mest svårfödda (isisen) får vara riktmärke.
Mumma hade väl kunnat behöva mindre men ja.. Inte smällfet iaf.