Shettistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shettistråden!

Har enbart shettis, har minskat ner antalet från tre stycken till att bara ha en (har i och för sig en utlånad på foder). Huvudsysselsättningen är körning, men även utställning är av intresse. Har tidigare tävlat i körning, tömkörning och agility.

Är ryttare i grund och botten men gick av en slump över till shetland och blev helt fast! Däremot så kommer ridsuget mer och mer nu... :)

Måste bara passa på att fråga: Alla ni som har shettisar, har ni enbart en shettis? Kör ni? Eller avlar/ställer ut enbart? Har ni ridit innan och isf lagt ner eller kombinerat?

Anledningen till att jag frågar är att jag letar häst igen, och jag har ju i flera år drömt om en egen shettis... Men, jag kan och vill bara ha en häst. Jag har alltid haft ridhäst, kommer jag ångra mig om jag enbart köper en körponny? Är lite rådvill...

Har en D-ponny som jag rider, och en shettis (ja och nu en ettårig welshponnyhingst med, och en till shettis som är inack här).
Shettisen körs, och så får lämpliga små barn rida honom/åka häst ibland.

Skulle INTE trivas med att ha bara shettis och inget att rida, tyvärr. Så road av körning är jag inte..

Däremot som komplement är småponnysarna underbara. Skulle kunna ha en hel bunt sådana. Jag menar vem kan INTE älska en liten 'dvärgkoloni' som den här? :love:

309246_318195324943114_72160102_n.jpg

Svårt att säga! Vad är du intresserad av? Gillar du körning och vill åka iväg på utställningar?

Fördelen med shetland är att det är väldigt lätt att äga en, det är liksom snabbt och lätt mockat, inga mängder foder som ska släpas osv.
Sen har vi ju den ständiga fångnojjan men det hänger ju inte ihop med alla shetlandsponnyer som tur är ;)

En bild från igår, av någon konstigt blir det mest såna här tråkiga bilder nuförtiden ;)

228433_10151023693721641_168612038_n.jpg

Jjodå jag gillar att köra, små hästar. Utställning är inte intressant för min del, utan enbart hobbykörning i skogen. Hmm, jag klurar vidare.

Jag har en tävlingshäst och ett avelssto utöver lilla gulgrå, jag vill absolut rida och tävla så endast pyttehäst är inget för mig. Men smidig på alla sätt och vis är han!

Hej!

Min icke-shettis har fått en egen shettis att leka med i hagen. Nu är båda matvrak så lek blir det inte mycket av..

Vid ihopsläppet- det tog 10 min innan de insåg att de var 2 i hagen:)
422793_424482780920914_977892496_n.jpg

2 veckor senare. Hagen är uppäten, men dom fortsätter nomma ändå :love:
133981_427718350597357_2034483230_o.jpg

Äter på nästan samma hög
615686_427717837264075_993228979_o.jpg

/Lavinia, som önskar hon hade råd och tid med en pålle till- då skulle det bli en sötshettis!

Och jag presenterar Iprén, minsta sonens nya körhäst! Han är 4 år, hingst, i stort sett ohanterad och väldigt snygg enligt mig. Han kommer med bussen från Klippan imorgon, köpt osedd och som ett wild card i mitt liv. Han ska köras in och anväbdas mest som körhäst, men kommer få samma typ av stimulans som de andra i min nu ganska stora flock med pållar: Trickträning, arbete på långa tyglar, tömkröning och ridning. En del ridning blir det nog med, av minsta pojken, och så en del löshoppning. Eventuellt ska han få följa med på Playday hos en kompis med, då vi leker 7 games och tränar på att gå genom presenningar och såna otäcka saker.

Tadaa:
Valkommen_till_familjen_IPREN_en_shettiskille_som_ska_koras_och_ridas_in_tankte_salja_vidare_sen.jpg

Vilken söt liten kille!
Alla shettisar i tråden är superfina men jag är lite svag för skäckarna :p

Mammas tjej vid gårdagens fotografering.
Högdräktig så hon är aningen rund, nu får bebis mer är gärna kika ut!

198531_4379774728605_343370581_n.jpg

Bidrar med en bild på dotterns shettis som jag tömkört idag. Han ser lite "raggig" ut men det hade kommit en rejäl regnskur strax innan jag gav mej ut. Är lite spårklippt då han redan fått ordentlig päls... Han heter Cavallos Brallo, kallas Baloo och är hela 22 år "ung". :)

228972_10151073071037887_2045719116_n.jpg

Visst har han!

Att han dessutom är jättemysig att stå och gosa med gör inte saken sämre. Tydligen har han nån skada som gör att han inte kan ridas, men han verkar lika glad för det.:)

Hur gör ni med shettisar för att inte stå hela dagarna och gosa i hagen? Jag fastnar liksom i allt det gulliga!! :)

/Lavinia

Vad fin färg den lilla sötnöten har!

Vad många fina det finns :love:

Var ute på prommenad med vår lille skrutt,
knatade genom hallonrissnår
225c4fb4-1989-4d75-aef4-473c195eeaa23.jpg

lite måste man ju äta så man inte svälter ihjäl under den hårda turen :angel:
3ed8d629-8b0b-48b0-ba39-48d65bfac3d63.jpg

Också hittade även jag till denna tråden :)

Tänkte presentera min gamla foderponny.
Eldon f. 96
e. Dollman u: Reseda.
Ponnygalopp champion kat A 2004 på Jägersro, placeringar L.B/L.B.
Het som satan och mycket egen vilja, men fyf*n vad kul jag hade på honom :)
Hade kunnat skriva ett kilometer inlägg om hur cool den här ponnyn var men det får bli till en annan gång.

2yvqh4h.png

a1ogti.png

15q7x9c.png

2z6ee1h.png

Fint ekipage!

Jag ska snart "plocka hem" min ettåring. han har varit på uppväxt o lekt med jämnåriga till nu. Men snart börjar allvaret! Ska bli kul!

Knapp

Vilka söta shettisar alla har! Har alltid velat ha en alldeles egen, men i nuläget nöjer jag mig att få mysa med granngårdens lurvbollar. Tänkte dela med mig av ett par bilder på mig och Pysen som är ca 4 månader nu. Han är ett riktigt bustroll!

sotast.jpg

sotnos.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 398
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 937
Senast: cirkus
·
Relationer Känner att jag borde hjälpa min kompis på något sätt. Hon hamnar i dåliga relationsmönster utan att se det själv pga att hon lätt blir...
Svar
0
· Visningar
781
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024