Shettistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shettistråden!

Bild tagen förra veckan på senaste tricket, hade grimma på första gångerna så han skulle fatta vad jag menade :D
Nu går han upp på kommando utan grimma och väl uppe kan han tass (lyfta frambenet jag pekar på), sträck (sträcka fram frambenet jag pekar på a la spansk skritt) och puss (pussa mig på munnen :D).
Han kan också backa och komma på kommando :)

img_0038_188076379.jpg

Åh vad fina shettisar! Hej! Har själv tre hästar, varav en minishettis på 69 cm och en unghingst av mer normal size.

*kl*

Sparkar igång den här tråden igen med en liten uppdatering på hur Apollo's Benny ser ut numera.

Översta bilden är nu i mars, understa är januari förra året.

32903944.jpg

Väldigt blank och fin, såhär års brukar dom ju kunna se lite dassiga i pälsen. Speciellt om dom är ganska nyrakade men han är ju jättefin :)

Min lilla Tirre börjar bli en stor pojke :) Lite väl rund om magen men de får vi träna bort då vi ska försöka oss på nån utställning i sommar :)
shettisarna022.jpg

shettisarna032.jpg

shettisarna030.jpg

Han får trevligt nog sån päls varje gång vi rakar honom, men utväxten är rätt dassig. Som tur är har "apollo" nu investerat i en riktigt bra klippmaskin så nu kan jag klippa hur ofta som helst! ;) Men sen brukar vi försöka rykta en del. Mkt roligare att göra det när man rakar, tröstlöst att försöka rykta en shetlandsponnys vinterpäls.

Anemona:
My god vilken flott liten shettis! Framförallt tecknet på huvudet var ju jätteläckert! Hur hög är han?

Tack :) har inte mätt han, får nog göra de. Han är i alla fall två år och hingst så han ska visas på hingst premieringen till hösten :)

knapp

hoppar in i denna tråden istället efter som att den andra blev låst :D
Och här är ni fler aktiva så ställer om min fråga:

Vad har ni för tömkörningsgjord på eran mini?

Jag använder däckelgjorden från selen. Inte lika många ringar att välja mellan, men duger fint ändå:)

Illa nog att hitta tömkörnignsgjord till stor shettis ju :( Vi har kompromissat med att få ringarna att stå på en sån där trist syntetgjord genom att sätta buntband runt dem. Funkar ändå hyfsat måste jag säga.

Men enda alternativet för att få en med fast däckel är antingen att ta gjorden som hör till selen och acceptera att det är för få ringar och inga inspänningar eller göra som jag gör. Är i full färd med att sy om en globusgjord i stl full så att den ska passa ponny. Inte alls krångligt, suck... :crazy: Det är faktiskt helt omöjligt att hitta funktionell utrustning i såhär små storlekar.

Det är totalt värdelöst :( Jag planerar ett inköp av en A-E tömkörningsgjord från Tärnsjö, tror det blir riktigt bra. Men sen ska man ju ha de pengarna till övers med

Då ser det ju bådande ut :D Har du någon bild på när de hade på sig den? (främst den lille)

Jejemen, nånstans. Ska se om jag kan leta fram någon :)

20371_269844236640_726466640_3750462_2076082_n.jpg

Därja! Hoppas bilden syns, har länkat den från facebook. I och för sig syns ju inte gjorden så väl men i alla fall!

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 393
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 933
Senast: cirkus
·
Relationer Känner att jag borde hjälpa min kompis på något sätt. Hon hamnar i dåliga relationsmönster utan att se det själv pga att hon lätt blir...
Svar
0
· Visningar
781
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gravid som "äldre"
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur