Sv: Shettistråden!
Tror Bebban har varit med förut i olika shettistrådar, men det var så längesen så ytterligare en presentation skadar inte
Gaterley Golden Moonbeam "Lilleman"
E. Gaterley Golden Fleece
U. Cincoed Matilda - Fireless of Marshwood
Är en 9-årig minishettisvalack på ca 82cm som både körs och rids. Hittar små ryttare lite då och då, problemet är bara att dom växer så det knakar och helt plötsligt måste man hitta en ny. Får hålla tummarna att nuvarande lillryttare stannar där hon är ett tag!
Trevlig, stabil och jäkligt rolig att jobba med och hantera. Enda negativa är att han bits som en kobra och kan bli ganska stark i ridningen. Ibland får han även en släng av trotsålder i sig, nu under vintern hade han en ganska lång episod av att själv bestämma när vi skulle hem, och det yttrade sig på så pass våldsamma sätt att jag la körningen på hyllan ett tag... Det var kast åt sidan, tvärnitar och bakutsparkar stup i ett, men har man bara tålamod så släpper det
Han står uppstallad, men gick hos uppfödare på lösdrift och även en stund hos fodervärden. Egentligen tror jag att han trivs bäst så, men tyvärr finns det inga lösdrifter här (som har vad jag kräver).
Och så lite bilder;
2010
2009
2006