Shettistråden del II

IMG_5316.jpeg
 
IMG_0378.jpeg


Förra veckan när vi var på semester fick Enzo feber (såklart när man är bortrest 🙄), så tyvärr fick jag stryka honom från 3-års testet…. 😞
Han var oförskämt pigg hela tiden, trots 40 graders feber 😅. Jag kan ärligt säga att hade jag inte longerat honom dagen innan vi åkte (det var då han blev dålig) hade det nog aldrig upptäckts, eller ja jag vet ju inte om han hade blivit sämre ifall han inte fått medicin. Men som sagt 40 grader men pigg, alert, åt och drack och traskade på i hagen iaf. Och han höll sig lika pigg hela tiden.
Nu är han iaf feberfri och igen, så några dagar till ska jag hålla koll innan jag börjar sätta igång honom igen så smått.
 
Utökat skogshagen till mina och dom blev så glada. Dock har dom gått på totalt nerbetat utöver småträd att äta löv på senaste tiden så vågar inte släppa dygnet runt än. Men några glada timmar hade de att mumsa idag.
 
1000011854.jpg


Jädra Clas Ohlson hade ju en annan modell numera som någon av er här skrev! Inte kardborre hela vägen längre. Så lilla Lulu fick helt enkelt de jag har haft till mina egna ben så kunde jag klippa till dem till hennes, blev jättebra!
 
Vega har funnit sig väl till rätta hos mig och är snäll, social och trevlig.

Tyvärr har jag inte hunnit motionera henne så mycket jag hade velat men för ett tag sedan tömkörde jag för första gången.
Hade då förväntat mlg en ponny som var ungefär som hon är i hagen och i annan hantering. Snäll, glad och rätt så lugn.

Jag hade fel 😁.
Det var snarare en liten krutdurk som inte riktigt visste var energin skulle ta vägen. Jag som inte tycker tömkörning är så himla kul sådär till vardags fick jobba ordentligt med kommunikationen och det blev plötsligt riktigt roligt :angel:.

Det var så oväntat med all denna energi att jag funderade på om jag på något sätt stressade henne omedvetet även om det inte verkade vara så.

Det var lite skönt att matte @Novienna skulle komma dagen efter. Då kunde jag be henne tömköra och se att V även försökte busa med henne en del i början också.
 

Bifogade filer

  • 20240913_074259.jpg
    20240913_074259.jpg
    598,2 KB · Visningar: 35
Promenad idag igen.
Det största problemet var att få ut honom ur hagen. Han går med ett antal (enorma) unghästar som säkert är jättesnälla men väldigt nyfikna. Han själv var inte heller jättesugen på att bli fångad.
Det gick inte bra. Men hade turen att ägaren kom förbi och hjälpte mig. Fick lite tips och hoppas det går bättre nästa gång. Var nära att ge upp…

IMG_5421.jpeg
 

Liknande trådar

Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 138
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 709
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp