Att ha typ vid promenader? Det hade nog kunnat funka (men säkert varit stort såklart). Reflexer till de små är alltid ett litet aber..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att ha typ vid promenader? Det hade nog kunnat funka (men säkert varit stort såklart). Reflexer till de små är alltid ett litet aber..
Jag har hittills inte hittat någon shetlandsponny där jag känt att jag kunnat ha större än 105 cm.Hur galet stort tror ni det blir med 115 täcke på en standard shettis? Har varit så sugen på ett reflextäcke i mesh och funderar på att unna mig det trots allt…
Ländtäcke till en stor häst? Jag gjorde så med minishettisen jag hade innanJa precis, vid promenad. Tycker det är svårt med reflexer just för promenader, förutom till benen då förstås
Ja, har också haft så någon gång men tycker det är svårt att få det att sitta bra.Ländtäcke till en stor häst? Jag gjorde så med minishettisen jag hade innan
Ja enligt min mini kommer vintern bli hård och komma väldigt snart. I alla fall enligt hennes päls .Körde lilla svarta idag. Han var den fina kombinationen pigg, tittig, trött och extremt flåsig.. ska försöka klippa till helgen faktiskt.
Vi har magra gräshagar och jag ger 'en tuss' alltså väldigt lite till shetlandsponnyn i samband med att de andra får. Han kommer inte åt att äta från de stora hästarnas mat vilket är ganska tacksamt i vårt fall Shetlandsponnyn behöver inte ha mer än vad han får i sej.Ni som fortfarande har era på gräs.
Stödfodrar ni hö nu?
Och hur mycket/dag?
Jag har precis börjat med lite infasning till hö då jag tänker på fiber och protein. Hade det varit sommar hade jag inte fodrat nåt med det gräs jag har.
Har en grövre fjord på 20 år också.
Han fär även 1,5 dl krafft muscle up då han alltid behöver proteintillskott i fälltider
Jag brukar ha bra koll själv och inte behöva fråga sådant. Men hjärnan funkar inte riktigt i år (tydligen). Mumma är rund men inte smällfet, den stora ska nog inte äta mindre för hans vikt känns lagom.
Jag har faktiskt nyligen börjat fodra, kanske 2-3 kg hö på kvällen (på alla tre, stora får mer när han är inne i boxen). Vill vänja in och tänker nog ungefär samma som du. Ger lite kraftfoder också mest för att ha till mineralerna och för att jag gillar att de kommer på kvällen.Ni som fortfarande har era på gräs.
Stödfodrar ni hö nu?
Och hur mycket/dag?
Jag har precis börjat med lite infasning till hö då jag tänker på fiber och protein. Hade det varit sommar hade jag inte fodrat nåt med det gräs jag har.
Har en grövre fjord på 20 år också.
Han fär även 1,5 dl krafft muscle up då han alltid behöver proteintillskott i fälltider
Jag brukar ha bra koll själv och inte behöva fråga sådant. Men hjärnan funkar inte riktigt i år (tydligen). Mumma är rund men inte smällfet, den stora ska nog inte äta mindre för hans vikt känns lagom.
Behöver köpa ny sele eller åtminstone brösta till Mumma. Bröstan är för sliten på nuvarande och har tänjt sig lite verkar det som. Den är lite för lång nu. Denna var väldigt billig och har hållit över förväntan. Skulle mest börja med den när jag körde in. Men tre år senare har vi fortfarande samma då den funkat så bra.
Problemet är att veta vad jag vill ha. Mer än den helst ska vara syntet då. Lite frustrerande när man inte kan känna och klämma på kvalitet så att det inte blir samma sak. Vill helst inte lägga 8-10 000 .
Tips någon?