Du undrar hur du ska veta..? Hur mår du sen efteråt? Har du ångest för att du haft sex eller är du nöjd och glad?Fast det är ju just det ... Som missbrukare ser du ju inte om det är "dåligt" för dej eller inte utan vet ju bara hur du mår när du "är där"... Så hur vet man om man är sexmissbrukare ?
Knarkare - ja då knarkar man
Alkoholism - ja då dricker du för mkt, men hur många trådar har vi inte sett där många menar på att "nej men vi har inget problem med spriten" och alla säger "JO" det har ni..
Spelmissbruk - man slutar inte spela..
Sexmissbruk - man har sex jämt med olika personer ? Man kan ragga upp de på en timmes "basis" å de kommer över..
Ingen ide att försöka va "anonym" här .. "Alla" vet att jag är i dejtingsvängen... Och allvarligt jag börjar undra om jag är sexmissbrukare.. eller som en kompis sa när jag tog upp det med han "det undrar inte jag - det har jag vetat länge att du är"...
Jag läste om en fd sexmissbrukare. Han berättade att han hade ångest efter att ha haft sex. Han var inte nöjd och tillfredsställd. Han beskrev det som självskadebeteende. För han njöt inte av sexet utan fick ångest men kunde inte sluta. Sen kände han sig bara mer och mer värdelös och äcklig. Och då hade han mer sex. Och utsatte sig för situationer som han kände var farliga och hade alltid oskyddat sex men han kunde inte låta bli.
Du pratar om dina vän som tror du är sexmissbrukare. Varför tror hen det? Var det skämtsamt för att hen menar att du har mkt sex? Eller sen hen att du har ångest efteråt eller har sex som ett självskadebeteende.
Jag tycker @purity_666 är inne på något bra.
För jag tycker inte att du TS ska ta för givet att man är sexmissbrukare för att man tex vill ha mkt sex, inte vill leva monogamt, har sex med många olika etc.
Att gilla sex och vilja ha sex mkt är inte automatiskt ett missbruk vilket jag har stött på vissa som tror.