Tja, du valde ju att svara ett tydligt 'nej', på mitt förslag när jag gjorde det, så då undrar jag lite hur en korrekt vänd mening skulle se ut, enligt dig.Varför skulle jag vilja vända på meningen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tja, du valde ju att svara ett tydligt 'nej', på mitt förslag när jag gjorde det, så då undrar jag lite hur en korrekt vänd mening skulle se ut, enligt dig.Varför skulle jag vilja vända på meningen?
Tja, du valde ju att svara ett tydligt 'nej', på mitt förslag när jag gjorde det, så då undrar jag lite hur en korrekt vänd mening skulle se ut, enligt dig.
Nu fattar jag inte. Är man "tvingad" att göra något kul och trevligt eller "klarar man stå emot"? Jag vet inte? Är du tvingad av ett starkt sug att göra saker du tycker om och vill göra eller klarar du stå emot? Jag tycker det är konstiga ordval. Varför ska man stå emot att göra roliga saker? Varför avstå något härligt och bra? Det är väl helt naturligt att människor som gillar att ha mycket sex också har mycket sex? För att man vill ha det?! Jag fattar inte riktigt frågan.Fundering: en person som har mycket sex. Kan den avstå eller är den "tvingad" att ha sex? Jag menar nu inte tvingad i bemärkelsen att någon annan har inflytande över skeendet, utan att personen har ett så starkt "sug" att man inte klarar stå emot?
Och ett brott som går ut över andra.Om någon lägger ner en massa tid o pengar på prostituerade är väl det också sexmissbruk
Alltså jag är ju en sån som inte anser att vissa "sjukdomar" är just sjukdomar utan mer hur man är som person.
Så hur ser ni på sexmissbrukare.. Är det en sjukdom eller är det bara en person som gillar sex.
Självklart finns det olika sätt det yttrar sej på.
Att man söker bekräftelse av andra
att man inte vill vara själv
att det är en "kick" osv
Vad anser ni...
Har googlat men hittar mest en massa "är du sexmissbrukare" men det är ju mest då en massa sök vård och gruppterapi länkar... Inte så mkt vad det faktiskt betyder...
Nu fattar jag inte. Är man "tvingad" att göra något kul och trevligt eller "klarar man stå emot"? Jag vet inte? Är du tvingad av ett starkt sug att göra saker du tycker om och vill göra eller klarar du stå emot? Jag tycker det är konstiga ordval. Varför ska man stå emot att göra roliga saker? Varför avstå något härligt och bra? Det är väl helt naturligt att människor som gillar att ha mycket sex också har mycket sex? För att man vill ha det?! Jag fattar inte riktigt frågan.
Det är klart att människor som har mycket sex KAN avstå om de verkligen vill eller måste men det finns oftast ingen anledning att avstå om man har mycket sex och mår bra av det.
Har man sex tvångsmässigt och känner sig "tvingad" trots att man egentligen inte vill så har man allvarliga problem men det är inte den genomsnittliga "en person som har mycket sex" som vi pratar om då utan som sagt någon med problem.
Om sexmissbrukaren klarar stå emot att ha sex....... är det inte som annat beroende och missbruk? Måste matmissbrukaren hetsäta? Nej det måste hen inte även om det inte är helt frivilligt heller. Det finns ett val men det kan vara svårt att välja bort ett missbruk om man inte får hjälp.
Att man tvångsmässigt tex sexsurfar på jobbet till den grad att man får sparken förekommer, likaså att man förstör sin ekonomi genom att lägga stora pengar på tex telesex, att man söker sig till destruktiva sexuella situationer kan vara tecken på att det rör sig om sexmissbruk.Jo.
Det man syftar på (framgår inte så tydligt, men tro mig) är sociala problem av typen arbetslöshet, eller uttalade konflikter pga missbruket.
Här tänker jag att en "sexmissbrukare" i ett partnerskap kan absolut hamna i "missbrukare"kategorin om återkommande sexuella äventyr leder till konflikter med partnern och liknande.
Å andra sidan tänker jag ju personligen att det handlar mycket om mellanmänsklig respekt.
Jag, som har en rätt svag sexdrift, har svårt att föreställa mig att man har så stort behov av sex att man inte respekterar sin partner utan söker sexet på andra håll och därmed "förstör" sin relation.
Men visst, det är ju ganska vanligt förekommande med otrohet även hos "normalbrukare" vilket inte sällan leder till att förhållanden spricker. Så argumentationen är oerhört svag...