sexlust med småbarn och efter förlossningen

pernilla_s

Trådstartare
Jag har två små barn en på 8 månader och en på 22. Jag har haft sex ed sambon två gånger sedan jag födde minstingen. Båda gånger har det gjort väldigt ont, trots förspel och mycket glidmedel.

Jag har verkligen ingen lust, börjar sambon överhuvudtaget visa att har lust så flyr jag. Nu pressar han verkligen inte mig, även om det kanske låter så. Han tjatar aldrig och brukar överhuvudtager inte ens försöka då han vill att jag ska vilja också.

Just nu känns det som om jag gärna hade skippat sex för resten av mitt liv, men jag förstår ju att sambon kanske inte är lika pigg på det.

Efter denna förlossningen som tog väldigt hårt på mig har jag blivit totalt avsexualiserad där nere.

Någon mer som blivit så här eller är jag ensam om att vara "färdig"? Jag vet inte vad jag ska göra för att det ska bli bättre.

Sv: sexlust med småbarn och efter förlossningen

Vi var ungefar som du, nar Sam var 9 manader hade vi haft sex 2 ganger. Det berodde till viss del pa att vi bodde i ett mobile home och inte hade nagonstans att gora det eftersom sam sov i sangen, men hade vi verkligen velat hade vi ju kunnat. Men min lust har kommit tillbaka igen. Ammar du? For jag har hort att det kan minska lusten. Sen ska det ju inte gora ont, da blir man ju inte direkt sugen heller. Sa ta tag i smartan, kanske har nat stygn hamnat fel eller ja jag vet inte men det ar sakert jattemycket dar nere som kan bli fel.

Känner igen mej lite efter jag fick mina som är 1 1/2 och 2 1/2, men tror det beror på i mitt fall att jag känner mej stressad och alltid på vakt hela tiden. Alltid e det nån som grinar eller ropar, så när det väl är tyst och lugnt så vill jag göra annat, medans sambon är mer inställd på sex.

Får väl se om det går bättre om 10 år :D

Att det gör väldigt ont är ju inte alls bra. Vet att du hade en väldigt jobbig förlossning, och har någonstans i bakhuvudet fått för mig att du har fått en spiral isatt?

Hade ni sex innan du satt i spiralen? Gjorde det lika ont då?

Jag har en kompis som har hormonspiral, med hennes ex kunde hon knappt ha sex för de gjorde så ont, han hade fel form på snoppen ;) Men med hennes kille hon har nu (som hon även var tillsammans med när hon satt i spiralen, exet hade hon när de tog en brejk i förhållandet....) känner hon bara av spiralen vid vissa ställningar.

Att det gör väldigt ont är ju inte alls bra. Vet att du hade en väldigt jobbig förlossning, och har någonstans i bakhuvudet fått för mig att du har fått en spiral isatt?

Hade ni sex innan du satt i spiralen? Gjorde det lika ont då?

Jag har en kompis som har hormonspiral, med hennes ex kunde hon knappt ha sex för de gjorde så ont, han hade fel form på snoppen ;) Men med hennes kille hon har nu (som hon även var tillsammans med när hon satt i spiralen, exet hade hon när de tog en brejk i förhållandet....) känner hon bara av spiralen vid vissa ställningar.

Jag har spiral insatt nu ja. En tanke när du skrev det, jag hade jätte problem att få den insatt, det gjorde väldigt väldigt ont. BM fick avbryta då jag inte klarade av det hela. Var även efter det hos läkaren, men han kunde inte heller. Jag var tvungen att sövas. Kan det ha något i samband med själva sexet?

Första gången hade jag inte spiral.Den gången gjorde det inte lika ont även om det gjorde rätt rejält ont.

Hoppas bara inte spiralen behöver tas ut för jag vette sören om jag fixar det.

Oj, stackars min sambo då, för jag ska sätta in hormonspiral.:p
Han tror ju att det kommer bli jättemkt sex då han tror att jag oroar mej för att bli gravid och att det är därför sexlusten minskat.

Tror ni man kan ta med sambon vid insättningen och prova ut honom samtidigt, så han inte har fel form? :D

tror det beror på i mitt fall att jag känner mej stressad och alltid på vakt hela tiden. Alltid e det nån som grinar eller ropar, så när det väl är tyst och lugnt så vill jag göra annat, medans sambon är mer inställd på sex.

Åh vad jag känner igen det där :D. Denna ständiga stress, knappast man tänker på sex då. Och när det väl är lugnt finns det annat som känns mer lockande :angel:.

Jag hade väldigt ont vid sex efter att min son föddes. Det tog drygt 1 år innan samma känsla var tillbaka, och vissa gånger höll jag på att gråta. Men trägen vinner och jaa det gick över :angel:

Angående spiral så satte jag in min för drygt 1 år sen. Första halvåret kändes den, och killen ifråga fick ont. Men sen la den sig till rätta och känns inget alls längre. Var t om tvungen att be en bm kolla om den var kvar för den märks inte alls längre. Absolut det bästa jag använt

Det tror jag absolut, jag tycker du ska be om en tid så de kan göra en koll och se så den sitter som den ska. Så är i alla fall den saken utesluten.

Du är inte ensammen...

Jag har en på 16 månader och en på snart 5 månader och känner precis lika som dig. Efter första barnet hade vi sex relativt snabbt igen, inga som helst problem och vi planerade ju ett syskon tätt. Så då ville jag osså. :D
I början av andra graviditeten gick det osså bra, men sedan började sexlusten att avta mer och mer för att sedan bli obefintlig och det har tyvärr hållt i sig.

Sa till sambon att det kommer & bli bättre efter förlossningen. Men nej, tyvärr, det har det inte blivit, snarare värre. Har ingen som helt lust alls och det gör bara ont. Detta har blivit som en ond cirkel, jag blir livrädd så fort sambon närmar sig mig för att jag tror att det ska leda till sex. Jag har börjat dra mig undan mer & mer.

Sambon är förtvivlad och vet inte hur han ska göra, för än hur han gör så blir det fel och jag förstår honom. Vi har pratat om det, men han förstår inte riktigt tror jag. Han tror att jag inte tänder på honom längre, men så är det ju inte alls. :(

Senast ändrad:

Du är inte ensam.

Jag ville inte ha sex förren sonen var över året, inte bara för att det gjorde ont utan för att jag var rädd för att det skulle göra ont och för att jag helt enkelt inte ville.

Det råd jag kan ge är att kramas ändå, alltså kramas inget annat, vara nära sin partner även om det känns jobbigt och även om han vill att det ska leda till sex så försök att bara vara nära.
Var noga med att förklara för partnern att det är just bara kramar, för ju mer närhet man får med sin partner utan att känna krav på sex desto fortare kan man slappna av och släppa rädslan och känslan att närhet alltid leder till sex och man kan helt plötligt en dag inse att lusten har kommit tillbaka.

Det är rent biologiskt att sexlusten är borta efter man fått barn, kroppen säger nej för att den inte klarar en graviditet till, biologin i kroppen vet ju inte att det idag finns preventivmedel utan säger nej för att den behöver vila upp sig.

Det är vanligare bland dem som haft jobbiga förlossningar vilket inte är konstigt alls att sexlusten tar tid på sig att komma tillbaka.

Med mitt andra barn hade jag kunnat haft sex på en gång, eller ja, när såret hade läkt, det var en helt annan känsla och eftersom hon föddes med akutsnitt så hade jag inte heller ont efteråt.
Andra förlossningen var som en dans på rosos jämfört med den första.

Som nybliven mamma får man också så mycket närhet från barnet att man inte behöver närheten från sin partner lika mycket som innan.

Kramar till er alla som sitter i "icke sex land" det blir bättre om ni känner att ni kan släppa kravet på sex och ser till att njuta av livet som det är utan kravet att ha sex och bara få vara.

Lust är inget man kan ta fram för att man vill, det måste vara rätt omständigheter och känslor.

Du är inte ensammen...

Jag har en på 16 månader och en på snart 5 månader och känner precis lika som dig. Efter första barnet hade vi sex relativt snabbt igen, inga som helst problem och vi planerade ju ett syskon tätt. Så då ville jag osså. :D
I början av andra graviditeten gick det osså bra, men sedan började sexlusten att avta mer och mer för att sedan bli obefintlig och det har tyvärr hållt i sig.

Sa till sambon att det kommer & bli bättre efter förlossningen. Men nej, tyvärr, det har det inte blivit, snarare värre. Har ingen som helt lust alls och det gör bara ont. Detta har blivit som en ond cirkel, jag blir livrädd så fort sambon närmar sig mig för att jag tror att det ska leda till sex. Jag har börjat dra mig undan mer & mer.

Sambon är förtvivlad och vet inte hur han ska göra, för än hur han gör så blir det fel och jag förstår honom. Vi har pratat om det, men han förstår inte riktigt tror jag. Han tror att jag inte tänder på honom längre, men så är det ju inte alls. :(

Jag trodde med det skulle bli bättre med tiden, men det känns nästan värre. Bara tanken på sex gör mig livrädd och smått äcklad.

Sambon säger inte så mycket, han vill inte pressa mig, men i och med att han visar så mycket hänsyn så känner jag mig mer pressad. Det är lättare att säga nej om det känns som killen tjatar.

Jag känner verkligen igen det där med att när man känner att något kan leda till sex så flyr man så fort man kan. Jag vet inte ens vad sambon egentligen tycker, han säger inte så mycket mer än att han självklart vill ha sex, men vill inte pressa mig utan vill att båda ska vilja. Men jag känner mig pressad för jag förstår ju stt det är jobbigt även för honom.

Tack för inlägget, det gjorde att det kändes lite bättre.

Jag tror mycket att det är förlossningen som spökar de gånger vi haft sex eller BM har undersökt mig där nere så har jag varje gång fått ångest över förlossningen.

Min kropp är trött, jag har ju fått värk med så orken är ju inte den bästa vilket inte förbättrar sexlusten. Jag är mer eller mindre slutkörd och varje morgon är en stor möda att överhuvudtaget komma upp.

Jag vill bara att allt ska bli mer eller mindre normalt nu.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 591
Senast: Pratsch
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 410
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 809
Senast: monster1
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 903
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka