M

milles mamma

är det fler än jag som känner att jag inte orkar ha sex ,6mån efter förlossningen,samt att jag har inget direkt sug heller??? känns lite trist för sambons skull men vad ska man göra??
 
Sv: sex

är det fler än jag som känner att jag inte orkar ha sex ,6mån efter förlossningen,samt att jag har inget direkt sug heller??? känns lite trist för sambons skull men vad ska man göra??

Du får kasta idg in i leken igen, så kommer suget också. Börja med mys :love:. Sex är mycket viktigt, tro det eller ej, men slutar man med den intimiteten så är dte ngn. partener som känner sig sviken och det slutar inte lyckligt......
 
Sv: sex

Jag har inte velat ha sex sedan jag blev gravid med första barnet, och det är två år sedan. Ska verkligen försöka anstränga mig för att "komma igång" nu efter andra förlossningen igen, men det är faktiskt skitsvårt. Jag får allt mys, gos och all fysisk närkontakt av mina barn, det känns som om det räcker.
 
Sv: sex

Efter första barnet blev det så.
Hade verkligen inte lust alls.

Efter andra barnet hade jag lika stor lust som innan ett par veckor efter förlossningen redan.
 
Sv: sex

Ammar du? Det är många hormoner inblandade, dessutom är slemhinnorna skörare.

Klick är bra att ha hemma, och börja med bara smek och mys. När du slutar amma (om du gör det) så lär du märka skillnad, om du inte börjar med hormonmedel direkt förstås.
 
Sv: sex

Tagga ner kraven på hur sexet ska vara och se bara till att komma igång. Har man varit utan så länge som du är man avvand och lusten kommer inte igång av sig själv.

Men man behöver få känna sig som vuxen och som ett par också om man ska orka ha en familj :idea:

Sex behöver ju inte vara jobbigt, det kan vara lite slappt och småmysigt också. Och börjar man så brukar man ju upptäcka att det är rätt skönt :cool:
 
Sv: sex

*räcker upp en hand*

Känner igen mig. Tyvärr har min sambo varit och är väldigt ifrågasättande och oförstående så det hela har inte blivit så mycket bättre heller.:(

Så några bra tips kan jag inte dela med mig av! ;)

/Timsetim
 
Sv: sex

Men hur oförstående är DU för honom då ?

Han vill fortsätta er parrelation med fysisk närhet och sex som ett naturligt kitt.

Varför är det HAN som inte fattar ??

Har du dumpat honom och vill bara ha en far till barnen nu men inte vara ihop med honom ?

Inte undra på att så många förhållanden spricker när barnen är små :eek:

Jag förstår inte tjejer som inte vill ha sex :crazy: Var glada att pappan fortfarande åtrår er för tusan ! Sex är ju en BONUS, inget jobbigt krav.
 
Sv: sex

Men unna dig en bonus då som paus i småbarnsträsk-slitet :love: :idea:

Jag lovar att ditt förhandlingsläge är på topp.

Tex så här:

Timsetim: - jag kunde tänka mig lite :banana: ......
Timsetims partner: - :bump:
Timsetim: - .....men jag är trögstartad så jag skulle vilja ha det helt på mina villkor som en mysig bonus bara och då vill jag göra så här : XXXXXXXXXX
Timsetims partner: - JA FÖR FAN :bump: (oavsett vad XXXXXXXXXX står för :D )
 
Sv: sex

Men Silverkedjan! Problemet är inte att Timsetim och Timsetims partner har dåligt sex ihop. Det är förbaskat bra! Problemet är att när Timsetim har varit tacksam för att Timsetims partner faktiskt tänder på henne, trots att hon är tvåbarnsmor, så är han inte tacksam tillbaka. Utan beklagar sig två timmar senare om att Timsetim släpper till för sällan. Vilket Timsetim tycker är otacksamt.

Eller varför ska man vara tacksam överhuvudtaget! Konstigt ordval!

Sex ska vara ömsesidigt och kravlöst! När det inte är det så blir det jobbigt och osexigt!

/Timsetim
 
Sv: sex

Hmm...

Timsetim: - jag kunde tänka mig lite :banana: ......
Timsetims partner: - :bump:
Timsetim: - .....men jag är :devil: less på att du gnäller på mig så jag tappar lusten för ett halvår till så då vill jag att du är :devil: tyst i minst en vecka efteråt - så kanske du dessutom har chansen att få mer :idea:
Timsetims partner: - JA FÖR FAN :bump:
 
Sv: sex

Är det du som är den förbaskat enerverande flugan som far omkring här och har koll på allt??

Nä, för hade det varit det så vet du att sådana "hot" inte fungerar mer än i två dagar, max!

Kan du inte komma med nya knep? Jag tycker jag har provat de flesta, det har ju gått ett år!:idea:

/Timsetim
 
Sv: sex

beklagar sig två timmar senare om att Timsetim släpper till för sällan.

Då tycker jag att du säger till honom, utan att låta klagande tillbaka eller tända på alla cylindrar, att såna kommentarer ÄR just varför det blir så sällan... Och att det kan vara en bra övning inför barnuppfostrinen att lära sig att man får ut MER av positiva kommentarer, och väldigt mycket mindre av negativa.
 
Sv: sex

Då tycker jag att du säger till honom, utan att låta klagande tillbaka eller tända på alla cylindrar, att såna kommentarer ÄR just varför det blir så sällan... Och att det kan vara en bra övning inför barnuppfostrinen att lära sig att man får ut MER av positiva kommentarer, och väldigt mycket mindre av negativa.

Som sagt, detta har varat i ett år. Jag lovar att jag både tänt och inte tänt på alla cylindrar. DET GÅR INTE IN!

I fredags sa han till mig att jag hade tur som skulle till jobbet för då slapp jag sex den dagen också. Sen kunde han inte förstå varför jag inte var kärvänlig när jag kom hem och han hade planer!

Nä, jag funderar starkt på att gå i terapi, själv. För den enda man kan ändra på är sig själv (enligt Dr Phil iaf :angel:) och jag får inte med mig honom så vi får väl se om lite snack kan göra mig lite mer "tillgänglig"! :)

/Timsetim
 
Sv: sex

Men ärligt! Du utgår ifrån att kvinnor ska göra våld på sin vilja för att män vill ha sex? Är män grottmänniskor? Är sex en rättighet?

Jag har väntat mellan 5-7 månader efter förlossning & det har varit ett ömsesidigt beslut...

Men hur oförstående är DU för honom då ?

Han vill fortsätta er parrelation med fysisk närhet och sex som ett naturligt kitt.

Varför är det HAN som inte fattar ??

Har du dumpat honom och vill bara ha en far till barnen nu men inte vara ihop med honom ?

Inte undra på att så många förhållanden spricker när barnen är små :eek:

Jag förstår inte tjejer som inte vill ha sex :crazy: Var glada att pappan fortfarande åtrår er för tusan ! Sex är ju en BONUS, inget jobbigt krav.
 
Sv: sex

Jag tolkar det mer som att om man börjar så kommer lusten tillbaka, kroppen "vaknar till" igen.
Går man bara och väntar så händer kanske ingenting, eller så
tar det onödigt mycket längre tid.
 
Sv: sex

I fredags sa han till mig att jag hade tur som skulle till jobbet för då slapp jag sex den dagen också. Sen kunde han inte förstå varför jag inte var kärvänlig när jag kom hem och han hade planer!

Men VA?! Är han verkligen så trög?

Iväg till familjerådgivning med er! Spela in honom på band så han får höra vad han faktiskt säger.
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: Bexzor
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 905
Senast: gullviva
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 348
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 716

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp