Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ia_ skrev:Jaså du pallrade dig till tävlingen EFTER att jag åkt därifrån
Jag såg inte terrängen på just denna tävlingen, vara där bara för att hämta/lämna en del saker och åkte innan hoppningen ens var avslutad, så jag uttalar mig inte om just denna gången.
Men Torns bana räknar iaf JAG som en av de lättaste, med undantag för vattenhindret då som inte är speciellt enkelt, inte heller alternativvägen är lätt tyvärr. Jag red där själv förra året och hade också problem i vattenhindret, men kom genom iaf!
Att vissa bör träna mer innan de ger sig ut tycker jag inte behöver diskuteras JAG anser att de behöver mer träning, själva verkar de inte tycka det samma.
Sedan behöver vissa hästar just tävlingsmomentet som en träning också, men detta gäller unga hästar främst ju.
Kollade genom listorna nu också, Gammeln har rätt i att det nästan var 30% i varje avdelning, TOTALT som ej genomförde tävlingen. 12 av 41 i ena och 10 av 36 i den andra. Alltså inte bara de som blev uteslutna i terrängen utan även i banhoppningen, de genomförde ju inte heller tävlingen.
ia_ skrev:Du läser som du själv vill som vanligt ja...
jag har RIDIT på alla utom 2 (där ingår alltså både träning OCH tävling på banan!
jag har bara TÄVLAT på 4 av banorna därav att jag skrev att det är skillnad på träning och tävling!
JAG upplever alltså torns bana som en av de enklast MEN eftersom jag inte TÄVLAT utan bara TRÄNAT på de övriga hade jag kanske upplevt det annorlunda om jag hade tävlat där också, men jag böjer mig för dig du vet ju alltid mest o bäst... :smirk:
Vet inte varför du exploderar så i tråden, Gammeln skrev, vad jag kan läsa, generellt om en FT han sett att du sedan direkt tog åt dig och började hugga...........
ankans skrev:då får bygga ett eget, mina grannar har ett eget, klorerat och fint på sin mark...
Gammeln skrev:Men detta var ju en FT-tävling????????? Var har du gjort av banhoppningen då :smirk:
Jag var o hälsade på det gammla ärorika Alnarp som ligger mig varmt om hjärtat. När jag sedan åker omkring i landskapet så uppenbarar det sig en Ft-tävling, som jag då viker in på. Väldigt trevligt ställe må jag säga och såg väl en del duktiga ryttare o fina hästar. Men jag förundras över dom som inte kommer runt banan. Det pratades på plats att denna bana är den enklaste i landskapet. Ca 30% var det som inte kom runt. Nej, det var ingen rolig syn, har man ingen träning alls bakom sig innan man ger sig ut på en Ft-tävling
Gammeln skrev:Det pratades på plats att denna bana är den enklaste i landskapet. Ca 30% var det som inte kom runt. Nej, det var ingen rolig syn, har man ingen träning alls bakom sig innan man ger sig ut på en Ft-tävling
Gammeln skrev:Men jag förundras över dom som inte kommer runt banan. ... Ca 30% var det som inte kom runt. Nej, det var ingen rolig syn, har man ingen träning alls bakom sig innan man ger sig ut på en Ft-tävling
Jo, det var ju den diskussionen jag ville lyfta fram dvs vill man komma nån vart så får man ju lägga upp ett träningsupplägg inför en tävling och dessa tävlingar vet man ju när dom går och då är det väl inte så svårt att göra ett upplägg istället för att köra try and error på tävlingarna.Vinga skrev:Självklart känner man sin egen häst bäst, inget att snacka om! Vissa hästar behöver tävlingen som träning(som någon här ovan skrev) MEN faktum återstår vissa borde lägga mycket mer krut på träningen innan de debuterar, det var DEN diskusionen jag trodde detta skulle leda till.