Sett o hört på en Ft

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sett o hört på en Ft

Vi har ett vatten i närheten och det är inga problem. Det är nya vatten som kan ställa till det...

LenaH skrev:
Håller tummar för att det går bra imorgon och tänker på dig. :love:

Tack så jättemkt..... :love:

Det kommer bli fruktansvärt... :cry:

Narcissa__Malfoy skrev:
Tack så jättemkt..... :love:

Det kommer bli fruktansvärt... :cry:
Nej, det svåra beslutet har du redan fattat. Du klarar det här. Skulle gärna sagt att du har mitt nummer men du såg ju tråden på senior..

jag vet faktiskt inte, har inte sett det, bara hört talas om, de har ett litet och ett stort.. men det är någon form av damm, skulle inte förvåna mig om det är klätt så vattnet stannar...

ankans skrev:
jag vet faktiskt inte, har inte sett det, bara hört talas om, de har ett litet och ett stort.. men det är någon form av damm, skulle inte förvåna mig om det är klätt så vattnet stannar...
Alltså - jag vet att ironi och humor inte alltid når fram på nätet men jag trodde verkligen att du syftade på grannens pool och spann vidare på det! :rofl: :rofl:

ha ha ha ha ha, nä... :o :D men kom på att ni kan få låna min pool (nja pool och pool) 4,5 lång och ca 1 m djup :idea:

jag kanske kan ta betalt för träning i pooolen? :bump:

Sune är ju skånepåg så han flaggar genast för att komma och träna hos dig till våren! :D

Ojdå, verkar som vi har minst två självutnämnda expert-FT-kommentatorer här :smirk:
Finns några heta tips om man ska babbla en massa "expertis-dravel" om ekipagen och deras prestationer på offentliga platser (ex.vis tävlingar) vi kan kalla det gyllene regler:
1# Se till att ingen "obehörig" är i närheten när du öppnar klykan, små grytor har oxå öron :angel: :devil:
2# Om någon är i närheten, tänk på att prata med smååå bokstäver
3# Och se för fasen till att ha iaf liiite kunskap om det man babblar om och inte bara en massa strunt som man blivit itutad av nån annan lika patetisk o okunnig FT-wannabe.
Det är ju alltid lätt att uttala sig om andras fel o brister när man själv inte är på den lätta lilla banan med de superenkla hinderna.

Avslutar med att säga att det var ytterst pinsamt att lyssna på "surrandet" :smirk:

Gammeln skrev:
:rofl: ..........Är det hon som faller för äldre män :angel:
Kan med ganska stor säkerhet säga att du definitivt INTE hade varit en het kandidat ens om världen höll på att översvämmas av kattkiss och du bodde i ett träd... :smirk:

shady skrev:
Rutinen får du inte av att bara träna hemma. Inte ens dina travare får det.
Helt rätt. Därför åker jag till en bana o tränar då det INTE är tävling, 2 ggr/vecka. Så varför åker inte Ft-hästar till dessa banor då det INTE är tävling och tränar, de som skulle behöva mer träning då tävlingsresultaten blir mindre bra :confused: Men det kanske dom gör, de som har huvudet på skaft.... Å vill man ha publikum på träning så får man väl ställa upp några kompisar vid nåt eller några hinder som gapar o skriker o viftar med banderoller :D ..........o glöm inte skällande hundar :angel:

Nej jag läste inte starlistorna och därmed visste jag inte att du var där

olgaklara skrev:
I avd 1:

Av 41st så var 8 st uteslutna i terrängen och 6st hade hinderfel!
Med lite snabb huvudräkning så ger det ca 19% uteslutna

I avd 2:

Av 36 st så var 8 st uteslutna i terrängen och 4 st hade hinderfel!
Med ytterliggare lite huvudräkning så blir det 22% uteslutna

Inte speciellt mkt vad jag tycker iaf

Var du får 30% ifrån undrar jag väldigt mkt :angel: Det är överhuvudtaget inte speciellt många fel faktiskt.
Men detta var ju en FT-tävling????????? Var har du gjort av banhoppningen då :angel: :smirk:

ia_ skrev:
Jaså du pallrade dig till tävlingen EFTER att jag åkt därifrån :D
Tyvärr blev vi fördröjda :( ...men jag sa ju att det ev skulle bli så. Men det var trevligt iaf :D Vi lär väl ses igen snart :)

Vad gäller fälttävlan så kryllar det inte av banor man kan åka och träna på. Tyvärr, vi har en liten nere hos Algotssons förrutom den hemma på Udden. Annars är det hur många mil som helst till nästa. Ni med travhästar har det lättare.

Sedan är det också så, vissa hästar blir mer störda när tävlingsnerver kommer fram hos ryttaren, det går inte att komma ifrån. Inte heller går det för ryttaren att plocka fram nervositet bara sådär, inför en träning.

Synd att du ändå inte läste programmet. Kanske ide att göra det nästa gång. ;)

Gurkskivan skrev:
Ojdå, verkar som vi har minst två självutnämnda expert-FT-kommentatorer här :smirk:
Finns några heta tips om man ska babbla en massa "expertis-dravel" om ekipagen och deras prestationer på offentliga platser (ex.vis tävlingar) vi kan kalla det gyllene regler:
1# Se till att ingen "obehörig" är i närheten när du öppnar klykan, små grytor har oxå öron :angel: :devil:
2# Om någon är i närheten, tänk på att prata med smååå bokstäver
3# Och se för fasen till att ha iaf liiite kunskap om det man babblar om och inte bara en massa strunt som man blivit itutad av nån annan lika patetisk o okunnig FT-wannabe.
Det är ju alltid lätt att uttala sig om andras fel o brister när man själv inte är på den lätta lilla banan med de superenkla hinderna.

Avslutar med att säga att det var ytterst pinsamt att lyssna på "surrandet" :smirk:

Men måste du skaffa ett nytt nick för att säga detta :confused:

shady skrev:
Vad gäller fälttävlan så kryllar det inte av banor man kan åka och träna på. Tyvärr, vi har en liten nere hos Algotssons förrutom den hemma på Udden. Annars är det hur många mil som helst till nästa. Ni med travhästar har det lättare.
Men möjligheterna finns ju och det är ju bara att lasta å åka men man vill väl kanske inte satsa "så hårt" utan då får det bli träningspass på en tävlingsdag.

Nja travbanorna kryllar det heller inte utav :D

ia_ skrev:
Finns fler än jag som har åsikter om banors svårighetsgrad.....
Precis, och läser man Shady:s tråd ang Torns så är det ju många som har svarat att Torns är en lätt bana :D .........och det roliga är ju att Narcissa__Malfoy själv skriver att den är "hyfsat lätt" :angel:

Ursäkta om jag lägger mig i era givande diskussioner. Men att köra 25mil för att träna (25,2 för att vara exakt hade vi till Torn) det känns inte möjligt i min värld där man även har ett jobb att sköta. ;)

Herregud vilken tråd :crazy:

Torns bana ÄR en lätt bana inget att snacka om, vattnet däremot kan vissa uppfattta som svårt för vissa.

Att sedan börja hugga till höger och vänster som "någon" gör här tycker jag är otroligt lågt, har man personligt agg mot någon kan man väl istället bara ignorera presonen i fråga.

Jag tyckte denna tråden startade SÅ bra och kunde blivit en väldigt vettig diskussion om hur förberedd man bör vara innan man debuterar, men så blev det inte nej...:smirk:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka