Sett o hört på en Ft

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sett o hört på en Ft

Nej min dator är uppenbarligen nära döden, åtminstone var det vad min bror experten sa ikväll. Tror att han fixar en ny snart.
Buke är nog max vad den klarar, photobucket och msn får den spunk av. :(

Även om du provar att logga in på web messenger?
Skitdator ju!

Men berätta allt om Sunes framgång nu!

Sune inledde med 49,8 (67%) i dressyren, var nolla i hoppningen och felfri på hinder och 4,4 straff för tid i terrängen. Om han kunde ge f*n i att hoppa så inih*lvete högt så går han på tiden. ;)

Jättenöjd är jag iallafall! :banana:

Åhhhh...vad roligt! Jag är jätteglad för er skull.
Vill du ta emot en vattenhatande Göte? Hehe...

Går han inte igenom vattnet i vinslöv åker han på tillridning. ;-)

Jaså du pallrade dig till tävlingen EFTER att jag åkt därifrån :D

Jag såg inte terrängen på just denna tävlingen, vara där bara för att hämta/lämna en del saker och åkte innan hoppningen ens var avslutad, så jag uttalar mig inte om just denna gången.

Men Torns bana räknar iaf JAG som en av de lättaste, med undantag för vattenhindret då som inte är speciellt enkelt, inte heller alternativvägen är lätt tyvärr. Jag red där själv förra året och hade också problem i vattenhindret, men kom genom iaf!

Att vissa bör träna mer innan de ger sig ut tycker jag inte behöver diskuteras JAG anser att de behöver mer träning, själva verkar de inte tycka det samma.
Sedan behöver vissa hästar just tävlingsmomentet som en träning också, men detta gäller unga hästar främst ju.

Kollade genom listorna nu också, Gammeln har rätt i att det nästan var 30% i varje avdelning, TOTALT som ej genomförde tävlingen. 12 av 41 i ena och 10 av 36 i den andra. Alltså inte bara de som blev uteslutna i terrängen utan även i banhoppningen, de genomförde ju inte heller tävlingen.

Här är en bild på Lena och Sune iaf!
De är så tjusiga så!

stnghuskopiera.jpg

Gulle dig, det var väl inte direkt det den här tråden handlade om men vad kul att se min pansartax! :D

Han är så fin, Lilla Sune!

Du kommer väl ner och tävlar här till våren va? ;)

Senast ändrad av en moderator:

Det ska jag också göra. Meningen är ju att han ska gå lätt snart men då måste han ju komma igenom det förbannade vattnet.... ;-)

Sen får jag ju ha unghästen med mig också....

Du får helt enkelt ragga upp en massa folk som står runt vattnet och "stör". Där är ett exempel på att man inte alltid vet vad man behöver träna på förrän man startat på tävling.

Jag hoppas att pansartaxen går bra i Botkyrka om knappt två veckor för jag har redan anmält till lätt klass på Ryttis veckan efter. Annars får jag väl byta klass. Ska dit och träna imorgon... :angel:

Jag måste också träna....men på vatten! Var ska man åka? Jag har skitlångt till alla bra banor...suck...

Lycka till!

Skitlångt är ett relativt begrepp när man bor där du bor. :smirk:

Ta med dig hela din fanclub, jag kan tyvärr inte komma :angel: och börja med att åka tillbaka till Torn. Beväpna fancluben med paraplyer och ställ dem vid vattnet. Då tränar du under tävlingsmässiga former! ;)

Hahaha...han kommer hoppa i vattnet direkt då. Men man skulle kanske sticka dit på onsdag. Bara för att rida i vattnet.
;-)

Problemet här nere är att de flesta vatten är "falska" och måste fyllas på. Så när man ska träna är där inget vatten att träna på.....suck...

Ja, varför inte? Man måste ju inte hoppa massor med hinder bara för att man är på en terrängbana! :)
Jag vill eg inte hoppa så mycket imorgon men tar chansen att se Botkyrkas bana innan de stänger den inför tävlingen. Onödigt att de ska titta på saker när man har möjlighet att träna innan.

Den här hösten när Sune debuterar kommer han att ha sett alla 4 banorna han ska tävla på, allt för att han ska känna sig lite säkrare på sin uppgift eftersom han är rätt förvirrad över allt jag har utsatt honom för den här månaden jag haft honom.
Dressyrhästar lever i en lite mer skyddad tillvaro! ;)

Narcissa__Malfoy skrev:
Problemet här nere är att de flesta vatten är "falska" och måste fyllas på. Så när man ska träna är där inget vatten att träna på.....suck...
Det är samma här. Det bästa är ju att få häng på en träning med tillräckligt många elever så att man har funnit det värt att fylla på.

Just nu har vi dock haft lite väl mycket vatten både på Ryttis och på Stångberga. :crazy:

Hahaha...stackaren....från dressyr till fälttävlan. Ja, jag säger då det.

Köttbullen har ju bara gått från hoppning till ft.... :-)

Nu ska jag sova iaf....har en tuff dag imorgon när min älskade Lorenzo Grande ska galoppera vidare till de evigt gröna ängarna.

då får bygga ett eget, mina grannar har ett eget, klorerat och fint på sin mark...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Härnösand
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka