Sett o hört på en Ft

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sett o hört på en Ft

LenaH skrev:
Eller så kan jag dra mitt favoritsvar till Gammeln: Om travhästen galopperar i loppet är den inte iordningställd då? :angel:

:rofl: Ja och han kommer ju aldrig svara på det heller :smirk:

Narcissa__Malfoy skrev:
Det är inte en fråga om mognad. När ska du fatta det?
jag vill gärna veta vem som anser att Torns bana är den lättaste eftersom det inte stämmer.

Behöver du ens fråga det :eek: egentligen..... :smirk:

Narcissa__Malfoy skrev:
Det är inte en fråga om mognad. När ska du fatta det?
jag vill gärna veta vem som anser att Torns bana är den lättaste eftersom det inte stämmer.
Jag kan ju inte lägga ut namnen här :confused: dessutom har jag ju ingen aning om vilka det var även om dom presenterade sig med sitt förnamn. Vi satt o surrade o hade trevligt och fick titta på deras fina hästar...........jo dom klarade banan :)

Gammeln skrev:
Nja, inte dom som ingick i de 30% :smirk: Sen kan man ju leka med tanken att eftersom den banan anses som den lättaste så kan det ju vara så att då dras ju dessa, -som kanske inte riktigt är mogna för uppgiften-, dit. Då blir ju det sk bortfallet naturligt större :idea:

Det är faktiskt rätt vanligt (och livsfarligt)att folk tänker så även i högre klasser, jag minns sista året Baldersnäs hade sin ft , dom hade vässat banan rejält och där var en hel drös med folk som skulle debutera både ** och ***. Tror typ halva klassen i ** vägrade ut sig. Tobbe Grönberg protesterade hela bangången ut för han hade My Double love till start, jag behöver nog inte säga att han vägrade ut sig rätt fort :angel: Anna Nilsson och Paula Törnqvist hade väl oxå en 3-4 stopp på vägen till mål så det händer även dom bästa.

Då är det skönt att ha en häst där man inte behöver bry sig om att det kan bli hur stort och svårt som helst :banana:

Narcissa__Malfoy skrev:
Du visste att jag var där eftersom den du var där med vet mitt namn och vilken häst jag red.

Men det är väl klart att han visste att du var där, du har ju bara varit på 2 st i år och det är ju alltid efter dom som Gammeln känner sig manad att skapa en tråd. Tänk vad han bryr sig om vad du gör egentligen, jag börjar banne mig tro att han är kär i dig som han följer efter dig på alla tävlingar :devil: :angel:

fio. skrev:
Det är faktiskt rätt vanligt (och livsfarligt)att folk tänker så även i högre klasser,
Men det är ju lika tokigt att tänka så i lägre klasser och jag kan inte förstå varflör man i lägre klasser INTE vill erkänna detta för sig själv, att man kanske för dagen inte har nåt att göra där.... utan man får träna på ett tag till........30% är ju rätt mycket, borde ha varit hälften åtminstånde

fio. skrev:
Men det är väl klart att han visste att du var där, du har ju bara varit på 2 st i år och det är ju alltid efter dom som Gammeln känner sig manad att skapa en tråd. Tänk vad han bryr sig om vad du gör egentligen, jag börjar banne mig tro att han är kär i dig som han följer efter dig på alla tävlingar :devil: :angel:
:rofl: ..........Är det hon som faller för äldre män :angel:

Senast ändrad:

Ja nuförtiden så gör hon det så du kanske har tur om du blir lite trevligare :angel:

Gammeln skrev:
Men det är ju lika tokigt att tänka så i lägre klasser och jag kan inte förstå varflör man i lägre klasser INTE vill erkänna detta för sig själv, att man kanske för dagen inte har nåt att göra där.... utan man får träna på ett tag till........30% är ju rätt mycket, borde ha varit hälften åtminstånde

Ja men det kan ju inte bli lägre än debutant :confused:
Man måste ju börja någonstans iallafall.
Hästarna känner ju oxå av ryttarens nerver mkt mer än vad man tror så är man nervös på kuppen smittar det ju även av sig på hästen och det enda stället man kan träna på att tygla sin nervosietet är ju just på tävling.

fio. skrev:
Ja men det kan ju inte bli lägre än debutant :confused:
Exakt...........då får man ju ransaka sig själv om man har "tillräckligt på fötterna" för att kliva ut i en ft. Går man sedan hem med "oförrättat ärende" tävling efter tävlig, ja då har man väl knappast......ja....du vet....Då är det ju inte frågan om tävling utan träning

Senast ändrad:

och du kan ju gärna läsa lite mer i den texten du citerade :angel: men det är ju typiskt dig att ta orden ur sitt sammanhang och svara på enstaka meningar :smirk:

Men asså om en häst inte går runt 1 gång kan bara va att den har en dålig dag el att den helt enkelt e lite fjantig! De behöver inte vara att den inte är "mogen" för att täla FT! Det är precis som i hoppning, ingen häst går perfekt hela tiden

Gammeln skrev:

I avd 1:

Av 41st så var 8 st uteslutna i terrängen och 6st hade hinderfel!
Med lite snabb huvudräkning så ger det ca 19% uteslutna

I avd 2:

Av 36 st så var 8 st uteslutna i terrängen och 4 st hade hinderfel!
Med ytterliggare lite huvudräkning så blir det 22% uteslutna

Inte speciellt mkt vad jag tycker iaf

Var du får 30% ifrån undrar jag väldigt mkt :angel: Det är överhuvudtaget inte speciellt många fel faktiskt.

Och jag tycker nog att banan håller samma standard som alla andra debutantbanor

Hade ju varit trevligt om du kommit och sagt hej, när du ändå var där. Min häst tillhör ju kategorin du talar om. Hon hade ju ca 2 vägringar på dom 8-9 hindrena hon hoppade i terrängen. Hade du tittat lite på statlistorna innan du utalade dig i detta fall så hade du sett att merparten av hästarna var unghästar.

Dom måste få komma ut på tävlingar för att få rutin på det hela. Rutinen får du inte av att bara träna hemma. Inte ens dina travare får det.

Jag lägger ner.....Det är inte lönt att förklara för någon som inte har någon kunskap över huvudtaget.

Narcissa__Malfoy skrev:
Men berätta hur det gick människa!
Jag gissar på att sune gick super! Hahaha.... ;-)
Se fios svar! ;)
Skulle gärna lägga ut bild men min ***dator låser sig varje gång jag försöker lägga upp bilden. :mad:

fio. skrev:

Men visst är det underligt att efter varje start jag gör så måste han skriva en tråd om det. Ska jag känna mig smickrad att någon lägger ner så mycket tanke på vad jag gör? ;)

Min häst är inte en unghäst men han har bara gjort två starter innan i ft och är tämligen orutinerad inom just det området.

Och gammeln....svara nu på Lenas fråga om travarna. Är inte de dåligt förberedda om de börjar galoppera i ett lopp? Då borde man kanske stanna hemma och träna mer. :smirk:

Lena...GRATTIS!! Vad roligt! :D

Kommer du fortfarande inte in på msn? Skulle vara kul att snacka lite. Prova med web messenger annars!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka