Seriöst, vilken annons!

Sv: Seriöst, vilken annons!

:eek::eek::eek: Ja vad säger man? Dom smyger ju inte med att avel ger sååå mycket pengar.

Men vad bra att man slutar vara allergisk när man flyttar till landet! :D

:grin:
Haha den tänkte jag inte ens på... Nästan så man känner för att maila dom och fråga hur det går till... ??? Flytta till landet och din allergi försvinner:idea:

Man blir ju bara så trött... Pengar, pengar, pengar:grin:

Hmm... Inte för att vara sån... Men tror ni verkligen annonsen är seriös..? Såg namnet nu... Sausen Leidersten... Heter man så? Eller det kanske man gör:o

(Tycker bara den är så crazy att jag inte vill tro den är sann)

har ingen aning om den är seriös eller inte men namnet, är antagligen utlänskt? man kan väl heta vad som helst nästan:p

har ingen aning om den är seriös eller inte men namnet, är antagligen utlänskt? man kan väl heta vad som helst nästan:p

Haha...Ja utländskt är det ju... haha jag försöker väl gripa efter sista halmstrået(eller hur det talspråket nu är:p)...Man vill ju inte att den ska vara sann.

Förutom det uppenbara med allergitjafset var det en annan sak som omedelbart slog mig.

Jag har ingen större koll på rasstandarden, men jag har svårt att tro att två så olika byggda hundar följer den bägge två. Dessutom kan jag inte på rak arm komma på NÅGON ras där tiken ska vara större än hanen. Jag tvivlar på att dessa hundar har i aveln att göra, utan skulle nog passa bäst som trevliga sällskapshundar. :grin: Utan tvivel kommer de att få svar på sin annons, men knappast från lämpliga ägare. Den annons de lagt ut lockar enbart golddiggers.

oj, vilken invecklad annons.. mycket pickel hit och dit..

antinge säljer man hundarna till ett pris eller skaffar fodervärdar och får procent på valpvinsterna.. dock är avelsdelen oseriös, precis som hanpudeln som "vill bli pappa" och söker en snygg tik att skaffa valpar med :p

konstiogt ändå att vi är så sjukt noga med aveln på djur men inte en gnutta eftertänksamma när det gäller människor.. tur att även defekta, missbildade, gensjuka och psykiskt sjuka mäniskor tas om hand om och ka föra sina geer vidare i det skyddade samhälle vi lever i.. kaske människorasen håller på att bli för defekt för att kuna överleva? oj, nu babblade jag iväg.. tänkvärt iallafall.. även om jag INTE tycker att någon människa, defekt eller ej, skall förbjudas att föra sitt blod vidare..

Jag har ingen större koll på rasstandarden, men jag har svårt att tro att två så olika byggda hundar följer den bägge två. Dessutom kan jag inte på rak arm komma på NÅGON ras där tiken ska vara större än hanen.

Chihuahua och endel andra småraser brukar hanen ofta vara mindre(man vill ha större tikar pga valpningen som kan bli komplicerad om de är små)

Vad jag vet så är det jättesvårt att bli av med valpar. Tydligen säljer dom ut dom här hundarna på delägarskap, med tanke på att dom vill ha 5000kr/st och bibehållen avelsrätt. Själv tror jag att den annonsen handlar om att säljaren fått panik över att dom inte fått iväg hundarna och därför pratar om mycket pengar. Dagens samhälle är uppbyggd på det sättet att han/hon som har mest pengar vinner!
Förmodligen tror dom att hundar är guldgruvor, eller kommit fram till att man tom går back och därför ska vräka iväg hundarna???
Ja, spekulationer om såna här annonser är lika många som invånare. Det är skrämmande att man numer inte får iväg sina renrasiga valpar pga att folk tror att dom är mer sjuka än andra uppfödningar.

Jag har ingen större koll på rasstandarden, men jag har svårt att tro att två så olika byggda hundar följer den bägge två. Dessutom kan jag inte på rak arm komma på NÅGON ras där tiken ska vara större än hanen. .

hanen är väl bara 6 månader? inte så konstigt att han är mindre då :p eller? fast iofs.. min aussie hane är större än sin mamma o han är 7 månader.. men ja ja vet inte :p

såg nu att hanen va 1 OCH ett halvt :p

Konstigt att mina allergier inte har försvunnit då jag bott på landet i snart ett år! :p

*KL*

Ang just allergidelen så.. Landet = möjlighet att ha hundarna på sådant sätt att familjen inte utsätts för allergener hela tiden. T ex genom att ha dem i hundgård med uppvärmd koja/rum. endera hela tiden eller större delen av dagen/dygnet.

Landet innebär oftast betydligt större ytor och större möjlighet att fritt kunna gå in och ut, vilket underlättar att inomhus begränsa hundarna till ett rum, jmf med t ex lägenhet.

Jag har haft allergisk pojkvän i forntiden, och det gick inte i lägenhet, om man inte skulle isolera hundstackarna i ett rum. På landet gick det utmärkt, dels kunde då hela övervåningen göras hundfri, och det kändes även mer okej för mig att 'isolera' hundarna till kök och hall inomhus, då de i gengäld hade stor inhägnad tomt att gå in/ut på som de ville.

Och iom att pojkvännen kunde 'gå undan' om det blev för kliigt och snorigt och få lite 'andrum' så, så kunde han umgås mer med hundarna dagtid, än i lägenhet då han försökte undvika hundarna som pesten då hans enda möjlighet till lite respit var att åka hemifrån, eller bo ute på balkongen ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 769
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 571
Senast: tanten
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 813
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
59 60 61
Svar
1 213
· Visningar
100 450
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V