Sent/tidigt födda.

Sv: Sent/tidigt födda.

Fast med det system man har i skolan idag så ska läraren anpassa undervisningen och kraven individuellt till varje barn. Det är inte längre så att "alla barnen räknar mattetalen på sidan 26", utan varje barn har sina egna mål och uppgifter.
I normalfallet ska det alltså inte påverka barnet om det är tidigt eller sent med läsande och sånt. Sen vet vi ju alla att det också beror på hur engagerad läraren här, som barnet får gå hos.
Men man måste, som sagt, komma ihåg att det inte fungerar likadant nu som på 70-80-talet när jag själv gick i skolan.
 
Sv: Sent/tidigt födda.

Jag är bara 23, och visst skulle det vara individuellt även då...
Min lärares mobbning handlade absolut inte om att jag inte hann med.

Det är en fin tanke att all undervisning skall vara individanpassad men verkligheten är inte så till 100%
 
Sv: Sent/tidigt födda.

Jag är född på nyårsafton -87 och gick med 87: orna och det har aldrig varit några problem!:)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 344
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
287
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 716
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp