Senast tagna bilden XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
En sötis i soffan.🥰

PXL_20230727_134231642~3.webp

Inte en bra bild i sig, men det värmer i hjärtat att se hur fina valpen och barnet är mot varandra (oftast)!

Idag ramlade barnet, gissa vem som var först på plats och bedjande med blicken på mig att jag skulle komma.

Hade redan kameran redo för att fota, så ingen tror att jag fotade istället för att gå fram 😅
52CFCB23-B636-4CA3-9EF7-468136A62159.webp

Tänkte sitta och titta på Grantchester. Lite vingligt här på yttersta kanten av stolen

Inte specifikt riktat mot dig personligen, mer mot fenomenet som verkar breda ut sig mer och mer - att låta djur bestämma var man som ägare "får plats, måsta sitta/ligga sjukt obekvämt, när man kan röra på sig, kliva upp, gå på toa för att inte störa djuret" osv

Jag = :confused: :confused:

Om jag sitter/ligger, behöver kliva upp/ändra ställning/gå på toa och nån hund/katt ligger på mig så skuffas/lyfts de bort.
Ligger nån hund/katt där jag ska sitta/ligga etc, så får de flytta på sig.

Skulle personligen bli galen av att låta hundarna/katten "diktera" var och när jag kan sitta/ligga och när jag "får" röra på mig 🤷‍♀️

Inte specifikt riktat mot dig personligen, mer mot fenomenet som verkar breda ut sig mer och mer - att låta djur bestämma var man som ägare "får plats, måsta sitta/ligga sjukt obekvämt, när man kan röra på sig, kliva upp, gå på toa för att inte störa djuret" osv

Om jag sitter/ligger, behöver kliva upp/ändra ställning/gå på toa och nån hund/katt ligger på mig så skuffas/lyfts de bort.

Skulle personligen bli galen av att låta hundarna/katten "diktera" var och när jag kan sitta/ligga och när jag "får" röra på mig 🤷‍♀️
Jag har säkert fler än en gång "klagat" på att jag inte kan gå på toaletten för att jag har en hund i knäet. Dels för att jag inte vill störa dem men främst för att jag älskar när de ligger nära. Sen sitter jag inte kvar tills jag kissar ner mig men antagligen sitter jag lite längre än jag gjort annars. Men det är ju inte hundarna som bestämmer, behöver jag flytta dem får de flytta på sig. Tror att de gäller de flesta.

Jag har samma irritation. Detta var följden av att han trängt sig in där via min nacke och sen låg kvar när jag reste mig. Det blev obekvämt nog för att flytta på honom efter en väldigt kort stund. :D

Jag älskar när mina djur ligger på mig/tar plats/vill ha mjukaste filten eller trängas i sängen. Att jag vaknar ett par gånger för att katten sover på halsen eller får fiska upp ett extra täcke för att shiban råkar ligga på det första gör ingenting. För mig är det ingen uppoffring, det är bara så jag vill ha det. :love: De "bestämmer" väl ingenting för det, det är ju jag som sitter kvar/flyttar mig/eller vad det nu kan vara.

Jag älskar när mina djur ligger på mig/tar plats/vill ha mjukaste filten eller trängas i sängen. Att jag vaknar ett par gånger för att katten sover på halsen eller får fiska upp ett extra täcke för att shiban råkar ligga på det första gör ingenting. För mig är det ingen uppoffring, det är bara så jag vill ha det. :love: De "bestämmer" väl ingenting för det, det är ju jag som sitter kvar/flyttar mig/eller vad det nu kan vara.

Samma här 😍
Jag ligger gärna som en fällkniv i sängen när Kantarell ligger nere vid bena ben. Allt för att ge honom den plats han vill ha och det bara för att det är mysigt.
Noll irritation över att ha djur överallt, bara härligt ❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 564
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 500
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 884
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa I morgon har det gått en vecka sen kastreringen av vår hanhund. Tycker att läkningen ser fin ut och han verkar inte ha ont, slickar inte...
Svar
17
· Visningar
1 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka