Senast tagna bilden XIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inviger ny sele :)

8635327F-308A-4EFC-97A0-053B2206A917.webp

Jag kan inget om hur saluki ska se ut men hon är SÅ snygg i kroppen tycker jag, funktionell och stark. Så jäkla fin! :love:
Tack :love: För mig är hon snudd på perfektion, för precis som du säger så är hon funktionellt byggd, och galet stark. Hon har också en otroligt bra kroppskontroll och kan ta sig fram i hög hastighet oavsett om det är riktigt kuperad skog eller blankis (hon springer alltså fort över isen i rastgårdarna, jag vågar knappt andas och hon verkar ha full koll på läget varje gång).

Jag vet att folk rent estetiskt kommer ha åsikter om hennes öron som är väldigt lätta och ofta är lite halvt vikta i bakre kanten, så att de ser långsmala ut som på bilden här istället för de "normala" stora salukiöronen. Hon lär inte heller få speciellt mycket lång päls på öron, tassar osv. Sedan kommer folk ogilla hennes glada svans som sällan hänger "rastypiskt" ner utan mer viftar runt som en propeller både högt och lågt :p Sådana saker är vanliga på COO-saluki (country of origin) men just pga estetiken är det ovanligt här i väst. Själv tycker jag bara att hon har något raka mellanhänder, men det är också en sådan sak som säkert kan bli lite bättre när hon blir äldre.

Det jag gillar mest med henne är ryggen, den är bred överallt och känns verkligen stark. Hon har en helt annan, betydligt stabilare konstruktion kring manken och så jämfört med tex Ebrah. Sedan har hon fantastiskt fina, breda lår med rejäla lårmuskler. Hela hon är verkligen kraftfull och rejält byggd, utan att på något sätt sakna elegans. Jag hade inte kunnat få en finare valp :heart:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 201
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 524
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga den här tråden i dagbok eller här, men testar och ser om någon kan hjälpa mig. Jag har inget liv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 885
Senast: Araminta
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 028
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25