Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den kan inte jag heller se. Alla andra ser jag nu. Tom mina egna!Kan inte se
Dagens skogspromenad tillsammans med Ales uppfödare. Många BCs var det
Film på galna hundar:
https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/t50.2886-16/12143725_427757550767337_81518486_n.mp4
Jag blir både förundrad och lite avundsjuk när jag ser såna bilder. Hade man släppt ihop sådär många staffar finns risken att det inte varit en fullt så harmonisk bild.
Nu är det ju flockvana hundar, men med på bilden är alltså 7 intakta hanar. Och så en tik i påbörjat löp. Var det några diskussioner? Nope!
Samma sak på tävlingar. På fälten där man parkerar är det ofta 10-20 lösa hundar från olika flockar. Ytterst sällan är det ens kontaktförsök mellan flockarna. Än mer sällan gruff.
Älska språksmarta BCs
Nej tala om att det kan skilja mellan raser. Vi lever efter devisen "never trust a bulldog not to fight".
Medans föräldrarnas och syrrans whippets kan man bara slänga ihop dom allihop och dom bara leker och har roligt.
AMEN!Jag är alldeles för lat och bekväm för att ha hundar som inte gör som man säger till dem
Jag är alldeles för lat och bekväm för att ha hundar som inte gör som man säger till dem
Jag med! (Därför säger jag inget till dem om jag misstänker att de inte lyssnar )
Haha. Jag fick förklara varför jag gör så med min valp för en bekant häromdagen. Min valp drog som tusan efter en annan av hundarna på gården (Dom hade lekt precis innan hunden drog iväg.) Min bekant blev förvånad att jag inte ropade på hunden när han drog.
Jag har precis börjat få inkallningen att sitta någorlunda och vill inte förstöra den genom att ropa på honom när han varken ser eller hör någonting alls. Så när han stannat och insett att matte inte var med så ropade jag på honom och han kom som ett skott.
Med den äldre så kan man stoppa när han börjar springa. Han fick för sig att börja jaga rådjur när vi var ute på kvällspromenad. Jag kunde ropa "Rollo, hit" med mjuk röst och han vände i ett galoppsprång och kom tillbaka. Det värmde inombords.