Senast tagna bilden.. III

Sv: Senast tagna bilden.. III

:D
Haha ja kanske lite. Men visst har väl de ännu större öron?
Hon har inte riktigt växt i sina stora mysiga öron ännu :love:
Jo, dem har lite större öron. Men bilden på din Alice fick mig att tänka på en underbar hanvalp av rasen Bayersk Viltspårhund jag träffade ett flertal gånger på djurkliniken. Han hade precis sådana där öron! (Och du kan ju tänka dig hur han såg ut då innan han växt i dem!) ;)

Här är senaste bilden på min unga dåre:
dsc_9465-copy.jpg

Vilken underbar bild! :love:

*kl*

Jag har fått låna en riktigt fräsig kamera. Tyvärr har jag inte riktigt lärt mig alla inställningar än, men det är ändå såå mycket lättare att ta bra bilder.

dsc_0053.jpg

dsc_0070.jpg

dsc_0077.jpg

dsc_0108.jpg

dsc_0109.jpg

dsc_0120.jpg

Men varför ska de vara tunnare än så menar du? Det kan ju knappast vara nödvändigt av hälsoskäl?

Varför ska dom ha överflödigt med fett? Istället för slimmade och musklade?

Det är väldigt sällan jag ser för tunna hundar, däremot ser jag feta hundar nästan varje dag.

KL

Kort på min dvärgschnauzer Homer från dagens debut i rallylydnad med husse :love:!

2011-07-16-017.jpg

2011-07-16-021.jpg

Hunden på bilden har knappast något överflödigt fett. Så jag undrar varför de ska vara tunnare än så. Jag tycker inte heller att hundar ska vara för feta, men det är inte det vi diskuterar.

KL

I dag drog vi till skogs för att plocka blåbär med hundarna i släptåg=)
Min fina Pingla tv och söta Sanna till h. Äntligen har jag lyckats få den lugna hund jag strävat efter. Men det har varit och är fortfarande en del kvar med hennes stress:
Blabarsvakter.jpg

Tre blåbärsvakter.
De_sota_tre.jpg

Vackra Simba som gjorde vallinstruktören alldeles paff med sin utveckling på kursens avslutning:):
72738_1310850287.jpg

Sanna tröttnade på att posa för husse=):
Sanna.jpg

Varför ska dom ha överflödigt med fett? Istället för slimmade och musklade?

Det är väldigt sällan jag ser för tunna hundar, däremot ser jag feta hundar nästan varje dag.

Håller med, jublar inombords när jag ser en labrador som inte ser ut som en tunna häromkring. Men sen är jag rätt skadad av egna hunden som helst ska hållas som hud och muskler pga hans leder och jag anser att vi ligger rätt så nära där. Veterinärerna brukar säga att han är precis lagom.

Ser inte meningen med att ha fett på en hund, de är ju djur och mår bättre av att vara lättare och smidigare.

KL

Ang. frågebilden tycker jag det är svårt att säga utifrån ett enda kort, men kanske smalare när vov blir äldre? Det är ju svårt att se utan att ha känt på hunden.

*kl*

H-kullen.... dvs Hnokki och hennes syskon med mamma Ellie

cwvDm9asA3Lw9atmAbl5etGTDg3.jpg

cwvDm9asA3Lw9ZN3Ibl5etGTBw1.jpg

O "pappa Larsson" som gor vad karlar gor bast ;)

cwvDm9asA3Lw9atmAbl5etGTDg2.jpg

Var bara tvungen att dela med mig av de har bilderna... alldeles nyklackta sma faffebasar, de ar nagra dagar gamla nu men har inte fatt nagra nya bilder fran uppfodare :)

Hunden på bilden har knappast något överflödigt fett. Så jag undrar varför de ska vara tunnare än så. Jag tycker inte heller att hundar ska vara för feta, men det är inte det vi diskuterar.

Fast det är väl det som är problemet, att vi ser idealhull på olika sätt? Du tycker hundar jag anser är perfekta som tunna och jag ser hundar du tycker är perfekta som tjocka? Det är väl därför vi har den här diskussionen?

Bråka och Focus revben syns när dom rör sig. Inte hela bröstkorgen men 2-3 sista. Jag vill ha dom sådana.

Jag jobbar på att få Zolo till sitt (läs mitt) idealhull också, han blir 2 år i oktober och vad gäller revbenen får de gärna synas till viss del vid rörelse och kännas lätt vid strykning. Då orkar han som mest både i skogen och på plan under förutsättning att han är välmusklad såklart. Han drar lätt iväg i hullet så vi klättrar, simmar, åker inlines, mycket uppletande i kuperad vegetation etc bortsett från den "normala" motioneringen med promenader och så. Mitt problem är för mycket träningsgodis, har bytt från vanliga kötbullar/korv till kycklingköttbullar med mindre fett och mer lek/kamp/trickbelöning. Men i moment som fri följet, krypet etc där jag inte vill ha honom ur position varje gång blir det en del gotta... Nåja, vi är på väg iaf. Matte ska också tappa ett par-tre (snarare 20!) kg...

Här är lite bilder med belöning i form av cirkuskonster på plan, Zolo blir mäkta nöjd när han får apa sig :)

269007_10150248726787685_668267684_7796082_7010213_n.jpg

269122_10150248726822685_668267684_7796084_5173918_n.jpg

283097_10150248726892685_668267684_7796086_5919126_n.jpg

281857_10150248726867685_668267684_7796085_4854475_n.jpg

261267_10150248726172685_668267684_7796070_6346282_n.jpg

De här bilderna togs väl för en månad sedan och sedan dess har han minskad i hullet, inte så mycket viktmässigt men mer muskler och mindre fett.

110716_-_19.jpg

110716_-_61.jpg

Syns inte så bra och vi har en del kvar också men han orkar mer i värmen nu :)

Gäääsp vad morsan tjatar....

110716_-_10.jpg

Fast det är väl det som är problemet, att vi ser idealhull på olika sätt? Du tycker hundar jag anser är perfekta som tunna och jag ser hundar du tycker är perfekta som tjocka? Det är väl därför vi har den här diskussionen?

Bråka och Focus revben syns när dom rör sig. Inte hela bröstkorgen men 2-3 sista. Jag vill ha dom sådana.

Problemet är nog att jag inte fattar? Menar du att om hunden har så mycket hull att revbenen inte syns när hunden står stilla, så är det skadligt för den? Eller finns det andra skäl till att du vill att de ska vara åt det tunna hållet?

Att revbenen syns när den vuxna hunden är i rörelse har jag aldrig sagt något om. Det gör de på de flesta vältränade och inte allt för pälsade hundar.

ALLA djur behöver en viss mängd kroppsfett. Finns det inget fett att bränna så ryker musklerna direkt. Därmed inte sagt att de ska bära runt på en massa onödigt fett!

En riktigt varm morgonpromenad blev det i morse.

Men över stock och sten tog vi oss i alla fall!

Shiban är så Vacker....:D

Hemma är det svalt och skönt, tack och lov! Dags att ta igen sig i goda vänners lag.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
184
· Visningar
8 746
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
748
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 903
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 109
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben