Senast tagna bilden del VI

Sv: Senast tagna bilden del VI

IMG_7117.jpg

HAHAHAHAH!!! Jag orkar inte, gud så söt!

*KL*

Det är så härligt ute nu när våren äntligen börjar träda fram på riktigt! Passade på att fota Vega lite idag, hon blir 13 v på onsdag, men hon känns så vuxen i kroppen ibland!

Hon är så förbaskat snygg och lär garanterat bli ännu snyggare ju äldre hon blir.

Jag rent av ÄLSKAR hennes extremt dryga och självgoda uppsyn! :love:

Så j*vla happy när jag körde sitt-stanna övningar, hahaha!

Knapp

I helgen gav jag upp. Att vara i stallet med en (nästan) fullpälsad pudel blev för mycket pälsvård för min del så vi gick från det här:
2014-03-22125700-2_zps91956eac.jpg

2014-03-27134002_zps5b757a24.jpg

Till det här:
2014-03-29151314_zpsadcd694d.jpg

Nu får han se ut som en skabbig råtta ett tag, det växer ju ut så fort!

Jättefint ansikte! ( fast jag hade kanske kortat ner svansen lite för balansen i frisyren ). Pudlar klär i allt! Jag spar ut lagottomustasch på min nu ;)

Skitsnyggt med kort päls ju! :)

Tack, det blir dock snyggare snart när kalfläckarna försvinner ;)

Jättefint ansikte! ( fast jag hade kanske kortat ner svansen lite för balansen i frisyren ). Pudlar klär i allt! Jag spar ut lagottomustasch på min nu ;)

Tack! Jag upptäckte själv hur välbalanserad och musklad han var när jag klippte honom, man såg som inte det innan.

Svansen ska kortas ner litegrann men helt blir det inte, tycker det är så fult med råttsvans. Mustasch är väldigt sött på vissa pudlar, inte på småpudlar dock (enligt mig). :)

Min blir så lik en portugisisk vattenhund med mustasch och tofs på svansen att folk i portugisringen misstrodde honom för deras ras. Det är kul med förändring!

Jag måste få hålla med om att hon är en otroligt läcker bulle! Jag vet inte om det är färgen eller personligheten, men jag tycker att hon ser så himla sund ut sund ut. (jag hoppas att du tar det på rätt sätt.) Får hoppas att hon utvecklas på samma vis! <3

KL

Dom här bilderna har hunnit bli halvgamla redan, men visar dem ändå. :) Fotade till en tävling som Rukka Pets ordnade (och vann gjorde vi också! :D).

Och så en bonusbild från en ridtur. :)

Så fin! Jaktgolden?

Idag var vi på långtur var ett par dagar sen pga förkylning på mig samt magsjuka hundar så vi har bara gått kortisar på max 4 km. ( ja inte när de var magsjuka)

Insåg att Williams öronbehäng vuxit enormt på dessa 3 år hos mig. Innan nådde de inte under käklinjen:

Solen sken men det var kallt i skuggan idag så vi väntade på vår väninna med 6 hundar i solen för att jag skulle slippa frysa om händerna:

William klättrade i bergen idag:

Och så en fin bild som är en vecka gammal, William gentlemannen. Han må va vinthund men han står blickstill även när han ser harar och katter mm så jag kan lugnt ge kopplet till min dotter:

KL

Vi slumrade middag en timma och när jag gick upp så passade Mini på att bädda ner sig på bästa platsen :)
Bah - lyckades efter mycket om och men få in bilden - jäkla flickr göra om !

Senast ändrad:

*kl*

Lyckliga hundar :D

Rally-Ladda springer främst, och björnen bakom är kompisens gamla schäferkorsning.

med-altazar.jpg

Jag måste få hålla med om att hon är en otroligt läcker bulle! Jag vet inte om det är färgen eller personligheten, men jag tycker att hon ser så himla sund ut sund ut. (jag hoppas att du tar det på rätt sätt.) Får hoppas att hon utvecklas på samma vis! <3

Tack så mkt, jag förstår vad du menar och jag hoppas också på det bästa med henne. :)

Jag tror att det är en blandning av både färg och personlighet som gör henne lite extra speciell och iögonfallande. :p

KL

Här går jag i godan ro en långpromenad med 2 väninnor o deras hundar och tar ett kort med mobilen....glömmer att jag har vårjackan med grunda fickor och drar inte igen dragkedjan...väl hemma inser jag detta då mobilen är borta!! Får gå powerwalk tillbaka i UPPFÖRSBACKAR istället för nerför med sonens mobil för att ringa min. Hittar den ett stenkast från fotostenen 10 cm ifrån en bäck (!!) där jag kastade in en godis i en bergskreva för Melvin att söka... Så idag fick jag visst gå en mil...och jag som är snörförkyld.

Men bilden blev bra :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 897
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
356
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
893
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 533
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Annonsera mera hundar 2