Senast tagna bilden del VI

Sv: Senast tagna bilden del VI

Flooding kanske?

Da och da kommer stokiga/kaxiga/smadryga hundar hit till garden, samma mekanism har. Nan annanstans kan de bete sig som sma as - ursakta uttrycket - men nar de kommer hit, sa ar det valdigt "mellow" hundar som inte sager varken bu eller ba och gor sitt basta for att inte trigga vara hundar.

Brukar forvana deras agare ratt bra.

Alfakrulls: Vilken sotnos!!!

o sa mina fjompar dara...

"Men matte... dar ar ju JAG som ska vara i ditt kna..."
1932347_10152047847027843_208836423_n.jpg

1533823_10152047714612843_1203924451_n.jpg

O sa mitt i en figure 8

998450_10152047922542843_459090825_n.jpg

Kl

Bilderna är tagna i tisdags innan vi åkte iväg på kurs :) första gången jag visar mig på buke också :D
Tindra gillar inte när man dröjer vid dörren, hon var som synes på andra bilden måttligt road av mig:p
677DF610-B9A9-4B5D-AC61-402EE87880F9_zpsakfv0ayt.jpg

5F0E59CC-EB99-4CAD-B6EF-E4488ED6AB43_zpsuk0eosln.jpg

Boss kom in från kvällskisset och hade fyndat. Nått dött. Som han noga gnuggat in. På hela kroppen.:wtf:

10151869_10152163894268666_857827952_n.jpg

Vilken söt terrier du har!

nej inte flooding på vinthunden ja men inte pudeln. Vi var där 30 min innan och det kom EN ny hund i taget till mötesplatsen och han var coolugn.
Han är riktigt van vid miljöer och var MED hela tiden inte avtrubbad. Men hemma är han inte avspänd helt enkelt. Han verkar tro att man måste vara i ständigt försvar hemma.

Jag märkte precis samma sak på min Zala. Så fort vi kom bort från våra vanliga promenadområden så blev hon mycket lugnare vid hundmöten. Min teori där var att hon hemma kände att hon på något vis var tvungen att vakta sitt revir eller liknande. Vet inte om jag skulle tänka likadant idag, det är ju något år sedan hon lämnade oss och jag har lärt mig mycket om hundar sen dess... Men ja, även om vi gick ensamma och bara mötte en hund i nytt område så var hon lugnare än vid liknande situation på hemmaplan. (m.a.o. inget flooding och hon såg inte ut att vara "så spänd att hon inte vågade säga ifrån", tvärt om var hon mer avslappnad)

Hahaha underbara bilder! Vad är det för nåt (jag är inte helt säker på att det ens räknas som en hund)? :D

Jag har varit på stadspromenad med ett gäng stökiga hundar och hade bara med mig Melvin. Han uppförde sig lika tryggt som en ledarhund och jag fattar INTE varför han inte kan bete sig så hemma och bara tagga ner!! Ja menar många av dessa hundar var stökiga och skälliga men Melvin bara sniffade och plirade och hade låg, avspänd svansföring. Drog inte i kopplet. Men hemma ska han göra hemska utfall och är allt annat än avspänd =(

Det låter som min lilla. På "våra" områden är hon inte alls trevlig, oavsett hur mycket träning vi lägger ner eller hur vi försöker lösa det. Borta har vi inte problem, vi kan gå centimeter från hundar på utställning utan att hon bryr sig, samma på kurser osv. Nu har vi märkt att hon är trevligare på känd mark om inte den gamla är med, så hon blir defintivt mer stursk av att ha henne med sig.
Men för vår del är det inget större problem, men störigt.

Haha! Vi känner till de där uttrycken. XD

*kl*
Chillar hemma nu när solen äntligen börjat kika in genom fönstret då och då.

Do NOT wake me up before you gogo..

Och den här har inga hundar med.. men de var i närheten. Jag lovar! Eftermiddagspromenaden! :love:

På tal om revirtänk och liknande kan jag bara hålla med om att en del hundar verkar funka så. Shiban har en tendens att mullra som en rottweiler (Inget illa ment!) om hon ser någon, verkligen vem som helst, gå längsmed "vår gata" när vi svänger in på väg hem. Människa, hund, katt eller anka spelar ingen roll. Då vi går ut är allt okej.

Terriern är supercool hemma men har bestämt sig för att vara vaksam och spänd på jobbet. Hon kanske märker att jag är mer upptagen där? Vem vet.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 900
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
356
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
895
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 533
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar