Senast tagna bilden del VI

Sv: Senast tagna bilden del VI

Tack till er som över beröm över Ben, han blev plötsligt två centimeter högre :D :love:

Cillamuffins: Går utan tvekan tävla bruks med en jaktcocker! Hanen som skulle blivit Bens pappa (Men tiken gick tom så uppfödaren tog plan B) är godkänd elitklass sök, och trots att det är den enda bruksmeriterade jag känner till så finns det säkert fler ;)

Klickerklokarna kör ju med jaktcockrar, både jakt, lydnad och agility!

Japp! Det var deras svartvita hane (Kennelnamn Oden, kommer inte ihåg vad han kallas) som var den bruksmeriterade tilltänkta Ben-pappan :)

Jag tycker sällan wachtlarna är tjejiga, det är lite av deras charm. Dom ser liksom lite bad-ass ut oavsett kön :D

Är hennes föräldrar pälsiga eller är det valpull som kommer falla bort tror du?

En del tikar är väldigt feminina, men det är ganska sällan som hanarna är feminina. Om man kan samanfatta det så :D

Njae, båda föräldrarna är normalt pälsade. Väldigt tät päls, men inte så lång :) Hon har tappat det mesta av sin valppäls, den hon har nu är sjukt tät vinterpäls.. Ska bli spännande att se hur hon ser ut till våren!

Men hon börjar bli lik storebror…
ipodphotoshop.jpg

Äsch, tyst med dig. Jag har ju tillräckligt med hundar som det är. De går INTE att använda till bruks (förrän tidigast om sisådär 5-6 år)!

I dag blev lilla Gissa 6 måm och det firades med att hon fick en "pipleksak" :D

cleoog_zpsa9bd47c5.jpg

Senast ändrad:

Och några till från ett annat träningstillfälle, fotade av samma person :)

131206e.jpg

131206d.jpg

Ursäkta min allvarliga min ;)
131206j.jpg

131206k.jpg

Hehe, ja, den bilden visar verkligen hur stort hans föremålsintresse är :p Han gör allt för en boll ;)

Sällar mig till skaran som är lite extra svaga för Ben! :love:

kl
Lego är inte särskilt imponerad över mattes dunderförkylning, nog för att soffan är trevlig men nån måtta får det snart vara...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 892
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
353
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
888
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 533
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar