De finns på nya maxi i gnista också ska strax smaka min!Är den nån som varit in på Karlavägen och provat en Semmelwrap som kan ge ett utlåtande
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De finns på nya maxi i gnista också ska strax smaka min!Är den nån som varit in på Karlavägen och provat en Semmelwrap som kan ge ett utlåtande
Å gör det. Gissa vem som ska dit . Är det dom där äkta från Karlavägen?De finns på nya maxi i gnista också ska strax smaka min!
Nej det är från eget bageri. Och det var ingen hit. För mkt grädde i början och för mycket bröd i slutet.Å gör det. Gissa vem som ska dit . Är det dom där äkta från Karlavägen?
.........ah då åker jag inte dit. Får väl ta tåget in till Kungliga Hufvudstan dåNej det är från eget bageri. Och det var ingen hit. För mkt grädde i början och för mycket bröd i slutet.
Precis!Fast det där med äcklig varm mjölk till semla lämnade väl vi moderna människor på andra sidan sekelskiftet :-)
Vik hädan. Du hädar!!!!Fast det där med äcklig varm mjölk till semla lämnade väl vi moderna människor på andra sidan sekelskiftet :-)
Jag brukar ju pudra över lite kanel också men för övrigt är det där det enda korrekta sättet att förtära en semla.Djup tallrik.
Ställ en semla i tallriken,. Häll på kokande möjlk.
Greppa en matsked och njut!
Självklart ska det vara med mjölk! Inga nymodigheter här inte.
Vik hädan. Du hädar!!!!
Jag brukar ju pudra över lite kanel också men för övrigt är det där det enda korrekta sättet att förtära en semla.
Självklart ska det vara med mjölk! Inga nymodigheter här inte.
Det värsta är att folk verkar ta för givet att alla äter detta snusk, "vi har köpt semlor..."
Jag kom på en sak nu. Vi har ju 2st Hovkonditorier här i stan . Borde inte nån av dom ha semmelwrapsNej det är från eget bageri. Och det var ingen hit. För mkt grädde i början och för mycket bröd i slutet.
Semlor är goda om man skrapar bort lite av grädden, men prinsesstårta är vidrigt! Alltså både en massa grädde och vaniljkräm och söt marsipan. Det finns inte en chans att den lilla hallonsylten kan kompensera för det andra.Det beskriver rätt bra min relation till prinsesstårta, förstår inte riktigt denna förtjusning kombinationen grädde, mandelmassa och kaka/bröd. Det blir bara sött och sliskigt och inte gott alls, tycker jag, men uppenbarligen älskar folk det, eftersom prinsesstårta tycks vara förstahandsvalet så snart det vankas tårta. Semlor är goda om de är hembakade, med lite grädde. De man köper har för mycket mandelmassa och grädde, inte gott alls.
Semlor är goda om man skrapar bort lite av grädden, men prinsesstårta är vidrigt! Alltså både en massa grädde och vaniljkräm och söt marsipan. Det finns inte en chans att den lilla hallonsylten kan kompensera för det andra.
Det beskriver rätt bra min relation till prinsesstårta, förstår inte riktigt denna förtjusning kombinationen grädde, mandelmassa och kaka/bröd. Det blir bara sött och sliskigt och inte gott alls, tycker jag, men uppenbarligen älskar folk det, eftersom prinsesstårta tycks vara förstahandsvalet så snart det vankas tårta. Semlor är goda om de är hembakade, med lite grädde. De man köper har för mycket mandelmassa och grädde, inte gott alls.
Nä nu går skam på torra land! Att ge sig på den fantastiska skapelsen prinsesstårtan! Egen är ju helt fantastisk, så det så.Jag håller med, möjligen om hallonen var rårörda utan socker, men sylten brukar vara sockerstinn och bärfattig industrisylt som bara gör alltihop ännu slibbigare.