Sv: Selfies

Fast det där är ju ingen selfie, den där har ju någon annan tagit.

DETTA 'r en selfie ;)

bbhBJQf.jpg

kl*

Selfies finns för att vi människor behöver bekräftelse, och vi ser till att få den på olika sätt. Vissa genom att försöka hävda sin intelligens på internetforum och vissa genom att vissa sina snygga ansikten på sociala nätverk.

Det man inte förstått om man lägger ut FÖR många bilder på sig själv är att andra kan tro att man
1. Tycker att man själv ser bra ut på bilderna (HERREGUD vad pinsamt)
2. Vill att någon ska kommentera att man är fin (HERREGUD ännu mer pinsamt)
3. Inte har förstått att det bara skriker BEKRÄFTELSE när man lägger ut en bild på sig själv (HÄRRÄGUU MEST PINSAMT).

Man ska nämligen vara smart och "classy" med sitt bekräftelsesökande. Det ska helst inte märkas, utan göras lite dolt och i skymundan gärna genom att påpeka att man minsann är beyond allt vad trash-svenssons pysslar med. Man vill att andra ska vara på det klara med att man är mer intelligent, intellektuell, kultiverad och mogen. Det är viktigt för ens självaktning.

(Jag tycker man får låta bli att lägga upp bilder på sig själv hur mycket man vill, men jag stör mig på att det läggs någon värdering i att göra det eller inte. Som om det vore något slags statement. )

:D

Det värsta i den vägen jag varit med om var när vi skulle evakuera ett tåg en jul.
Och ett par bredvid mig måste ta ett kort var trettionde sekund och uppdatera sin status på fb.
Mitt i kaoset liksom

kl*

Selfies finns för att vi människor behöver bekräftelse, och vi ser till att få den på olika sätt. Vissa genom att försöka hävda sin intelligens på internetforum och vissa genom att vissa sina snygga ansikten på sociala nätverk.

Det man inte förstått om man lägger ut FÖR många bilder på sig själv är att andra kan tro att man
1. Tycker att man själv ser bra ut på bilderna (HERREGUD vad pinsamt)
2. Vill att någon ska kommentera att man är fin (HERREGUD ännu mer pinsamt)
3. Inte har förstått att det bara skriker BEKRÄFTELSE när man lägger ut en bild på sig själv (HÄRRÄGUU MEST PINSAMT).

Man ska nämligen vara smart och "classy" med sitt bekräftelsesökande. Det ska helst inte märkas, utan göras lite dolt och i skymundan gärna genom att påpeka att man minsann är beyond allt vad trash-svenssons pysslar med. Man vill att andra ska vara på det klara med att man är mer intelligent, intellektuell, kultiverad och mogen. Det är viktigt för ens självaktning.

(Jag tycker man får låta bli att lägga upp bilder på sig själv hur mycket man vill, men jag stör mig på att det läggs någon värdering i att göra det eller inte. Som om det vore något slags statement. )

:D

Precis så ja :D

Jag lägger själv ut en selfie då och då. Dels för att fina bilder på mig själv ger mig bra självförtroende och så är det ju trevligt när folk säger att man är fin också. Men det blir väl någon i månaden som mest.

Dock undrar jag hur vi kommer att se på det här med sociala medier i framtiden. Det här är väl enbart en period som alla andra, så när vi är 80 år kanske vi sitter och skrattar åt hur alla la upp bilder på sig själva och skrev om vilken middag man lagat :p Nevertheless, jag hakar på så länge jag tycker det är kul.

Alla har vi våra små knep att stå ut.
Jag gjorde nåt liknande i väntrummet när jag skulle få ett ev. cancerbesked. :o

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler För en tid sedan fick jag veta att reels var det man skulle lägga upp på instagram för att de var populära. Så jag har lagt upp reels...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
15 652
Senast: Gunnar
·
Relationer Det har börjat störa mig hur svårt jag har för att be andra människor om saker och ting. Det kan handla om allt från att jag säger...
Svar
12
· Visningar
933
Senast: Tuvstarr
·
Det här. Jag hade en kollega inom autismspektrat en gång. Han fungerade i de allra flesta fall som "alla andra" så det var inget man...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
5 063
Senast: Grazing
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 924
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar