Sv: Selfies

Jag tar det då och då. Har instagram men lägger upp en massa andra bilder också. Dom flesta bilder på mig nu för tiden är tillsammans med min häst men ibland tar jag bild på dagens kläder som jag har på mig.

Folk gör som dom vill. Vill dom se mina bilder så varsågod. Alla är välkomna att se, men gillar man inte sånt så behöver man inte besöka min sida. Svårare än så är det inte.

Själv så tycker jag det är roligt att se vad andra har på sig och hur dom ser ut. Följer jag någon på instagram så vill jag inte bara se dagens mat utan jag vill följa en del av deras liv, och däribland gäller det ju också bilder på personen jag följer.

*KL*

Jag tar inte selfies särskilt ofta, men gör jag det är det ju i regel för att visa något annorlunda med mig själv.
Sen om det är att jag fått till en snygg sminkning eller fått en utomjording till finne i pannan (eller något däremellan) spelar mindre roll.

Jag kan inte förstå hur man orkar reta sig på allt. De som gör dem tycker antagligen att det är kul och bra. Jag är övertygad att många är ganska ensamma och saknar gemenskap samt tycker att det är jobbigt att se hur andra har kul med vänner, familj resor, och andra aktiviteter i ett rasade tempo. Hur kan det vara så svårt att skriva något snällt till någon som uppenbarligen behöver det?

Nu var det ju inte direkt riktat till mig men jag svarar än då eftersom jag inte heller riktigt förstår de som lägger ut 5-6 olika selfies om dagen... Någon då och då vid något speciellt tillfälle är inget jag reagerar över eller bryr mig om.

Givetvis skriver jag snälla saker om det verkar som om någon behöver det men jag gör det nästan aldrig på selfies. Personligen tycker det mest det blir någon form av sötsliskigt fjäskande och tävling i hur många hjärtan man kan sätta i kommentarsfälten och sånt ligger inte för mig. Det känns helt enkelt inte uppriktigt. Saker jag skriver ska komma från hjärtat, inte vara några lättvindiga fb-hjärtan i statusraden

Jag kan inte förstå hur man orkar reta sig på allt. De som gör dem tycker antagligen att det är kul och bra. Jag är övertygad att många är ganska ensamma och saknar gemenskap samt tycker att det är jobbigt att se hur andra har kul med vänner, familj resor, och andra aktiviteter i ett rasade tempo. Hur kan det vara så svårt att skriva något snällt till någon som uppenbarligen behöver det?

*Jag gör ett litet kr*
Selfies betyder ju självisk och då undrar man ju varför det är så jävla ok med selfies. Varför ingår inte selfies i jantelagen, du ska inte tro att du är något.

Jag tänkte på den där sambo som tråden (Ts=hingstens). Man kan ju säga att den var ju en selfies fast i en längre version. Då var det minnsan inte ok från er här på buke att tala om hur bra ts var. Å hur svårt var det att skriva nått snällt till ts. Ts ville ju verkligen ställa upp för sambo. Så då var det minnsan jante som skulle gälla.

Nä, ni är bara ena nördar som inte kan tänka själva utan bara föjer med dit det blåser o får ni frågan om varför så vet ni ju inte ens svaret på varför...

Jag tar aldrig selfies, annat än grimaserande såna i konversation på snapchat med mina döttrar. Fenomenet är heller inte så värst utbrett på de sociala medier jag är på, med undantag för bildtråden här på buke senior som regelbundet uppdateras av samma personer med nya selfies. Ungefär som det är samma personer som skriver i tittar-in-iditt-kök-tråden. Alla är vi olika och har olika fokus på livet liksom.

kl

däremot har jag flera som slänger in flera om dagen med deras spaghettifejstrutar..

Vad i hela friden är ett sånt? Kan du lägga in en förklarande bild?

Jaha, ducklips på svenska alltså. :) Då har jag lärt mig något nytt.

Tillägg: Egentligen måste jag nog säga att jag tycker att selfies är ganska tragiska. Ett fotografi som är riktigt bra avspeglar både ett motiv och vad fotografen bakom kameran ser, det förmedlar något. I digital och selfiens tidevarv saknas fotografens önskan om förmedlande av vad den ser i sin lins, och selfies skriker mer ego-bekräftelsebehov än ett vackert foto.

Senast ändrad:

Jag har just ingen annan som tar kort på mig så för min del känns det kul att uppdatera med någon bild som inte är typ 5 år gammal faktiskt :) Både så att jag själv kan gå tillbaka och se hur jag såg ut, eller att mina vänner som jag inte träffar så ofta kan se om de har lust. Jag står dock inte och gör några miner, utan helt normalt kort bara.

Jag gör ibland selfies av typen "titta vad söta jag och min hund är tillsammans" :D
Enstaka gånger är jag ensam på bilden.
Men mest tar jag kort på bara hundarna.

Det är väl en kul grej. Inget att störa sig på liksom.

Typ som att klaga på Buke menar du?

:laugh::laugh::laugh::bow::bow::bow:

Dagens selfie ;) :
1530315_10152230485429612_536187872_n.jpg

Jag imponeras av folk som skriver de har köpt mälk eller dammtorkat bokhyllan!
Jag kommer inte på något att skriva på FaceBook. Jag skulle självklart skriva det, om jag upplevte något intressant, som jag kan tänka mig att andra vill läsa om. Jag njuter ju att andra skriver vardagliga ting och lägger in vardagliga foto. Jag skulle önska att jag så min vardag som interessant och något folk ville läsa.
Hela grejen är ju att dela sin vardag som den är, med sina vänner. Jag gillar verkligen att se hur det går för andra. Jag ser inte mina FaceBook vänner så ofta IRL, så jag tycker det är ett bra sätt att hålla kontakten. Jag borde selfia mera.:D

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler För en tid sedan fick jag veta att reels var det man skulle lägga upp på instagram för att de var populära. Så jag har lagt upp reels...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
15 652
Senast: Gunnar
·
Relationer Det har börjat störa mig hur svårt jag har för att be andra människor om saker och ting. Det kan handla om allt från att jag säger...
Svar
12
· Visningar
933
Senast: Tuvstarr
·
Det här. Jag hade en kollega inom autismspektrat en gång. Han fungerade i de allra flesta fall som "alla andra" så det var inget man...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
5 063
Senast: Grazing
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 924
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar