Wille
Trådstartare
Jag tvivlar på att andra autister har något jag kommer känna igen mig i. Det har jag inte gjort hittills.En sak som är viktig att påminna sig om är att allt är fejk numera. Alla stora konton (utom i väldigt speciella fall) visar upp en bild som ofta skiljer sig rejält från verkligheten. Bilden kanske är tagen för flera månader sen men presenteras som idag, det som ser ut att vara fotat i ett fönster är egentligen fotat i en studio (mer eller mindre hemmagjord), när biodlingen filmades gjorde personen i själva verket om det tio gånger för att få till det exakt rätt fastän det kanske inte är så bra för bina. Räkna med att alla hyfsat stora har en helt annan bild bakom kulisserna, även de som verkar autentiska. Saker snyggas till, man använder subtila AI-filter, det skarvas i kanterna och för följarna är det inte så himla viktigt vad som är sant och vad som är tillräckligt sant.
Ett helt orelaterat tips som jag kom att tänka på när du skrev att du inte har landat i din autismdiagnos @Wille : Du kan använda Instagram till detta. Det finns otroligt många autisminfluencers som utbildar och delar med sig av både sin egen upplevelse och tips och tricks för att klara vardagen med autism. T ex norska thespectrumgirl fick sin autismdiagnos i 40-årsåldern och har en extremt snygg sida Klicka dig vidare i algoritmen tills du hittar någon som passar just dig. En liten varning dock för att det också förekommer en hel del desinformation så du får sålla bland sånt som presenteras som fakta men inte har någon vetenskaplig grund.