Wille
Trådstartare
Det är väl ungefär så jag gör. Fotar det som händer och den utveckling som sker här.Det spelar ingen roll om du är nybörjare eller expert, jag tror att många följer inte bara för att få tips, utan för att följa en ”story”. I ditt fall skulle det kunna handla om att lyfta fram det som är särskilt intressant med dig och ditt liv. Jag tycker exempelvis att du borde använda dig av det du skriver ovan:
- Du hade en dröm om att bli självförsörjande, men det gick inte som du hade tänkt dig pga funktionshinder.
- Du har kämpat i flera år för att komma tillbaka/hantera ditt funktionshinder och fokuserar nu på skogsträdgård och bin.
Motiveringen att följa dig tänker jag
är att få följa med på din resa när du utvecklar din skogsträdgård osv. Du behöver inte vara expert, och det går också att lägga upp sådant som inte gick som man har tänkt sig och där man ber följarna om råd. På ett sådant konto kan du även lägga till tillbakablickar och målbilder, efterfråga inspiration och på det sättet kommunicera med dina följare. Jag skulle tycka att det var jätteintressant att följa även om jag varken har skogsträdgård eller bin.
Tillbakablickar och målbilder är svårt, framförallt det sistnämnda. Vad ska jag ta för bild då när det inte har hänt än?
På min hemsida har jag skrivit om varför jag nu fokuserar på skogsträdgård. Men jag berättar inte om min diagnos.
Jag är lite dålig på det. Gör det ibland.Dum fråga kanske men söker du på hashtaggar för att hitta konton? Om du går in i sökfunktionen och skriver tex #skogsträdgård så får du ju upp alla inlägg som har den hashtaggen. Klicka in, gilla, kommentera och sök sen på nästa hashtagg. Eller klicka på en hashtagg som de som har skogsträdgård använt. Finns ju hur mycket som helst.
Jo, jag har ju gjort det för min egen skull i åratal. Jag går ibland tillbaka och tittar på vad jag har lagt ut för foton. Men det känns faktiskt lite meh att det inte är mer än så.Men låt det vara en dagbok då? Strunta i antal följare mm och gör det för din egen skull!
Jag kan typ inget om nötter som jag känner är värt något. Och mina egna nötträd är pyttesmå. Föga imponerande liksom. Och jag kommer inte att få skörd på många år än.Men posta om nötter och odling av nötträd då? Om jag minns rätt skrev du om valnötsträd i någon tråd? Jag hade ingen aning att man kunde odla det i Sverige t ex