Seg väntan och några frågor

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Francess
  • Startdatum Startdatum
Visst är väl också du väldigt förtjust i fuxar? Eller har jag bara drömt? :)

Jooo! Snälla, kommentera namnet jättemycket!!! Pliiis! :D

Hon ÄR stor! En rejäl tösabit, så jag förstår att Francess hade svårt att få fram henne själv. Men så var hon ju också väldigt stor om magen. Tack och lov var det i alla fall inte tvillingar. :p

Francess mår efter omständigheterna bra. De ligger rygg mot rygg i boxen och tar igen sig. Jaha, nu reste sig F naturligtvis, hihi. Veterinären kommer hit i fm och ser till att efterbörden tas bort. Stackarn har varit ganska medtagen, men fölis är av den MYCKET pigga sorten! :D

Skönt att allt gått bra iaf. :)
Inte konstigt att hon var sprickfärdig om magen, att bära på en sådann rejäl fölis. ;)
Kul att hon är så pigg och mår bra.

Nejdå, du har inte drömt, jag är svag för fuxar, helst kopparfuxar. Jag hade ju beställt en 'äkta' fux med fyra vita strumpor och bläs av Kikis. Det kanske inte riktigt var vad jag fick, men jag försökte. Och jag fick ju ett STO och det är huvudsaken.

Men TÄNK om Kele kunnat behålla den där mättade, gnistrande kopparröda färgen hon hade när hon föddes *drömmer*

Så jag anser som sagt du fick jackpot iom både sto och fux.

Okej, jag ska kommentera namnet - Jag gilalde det INTE ALLS *så var det sagt* :devil:

Grattis till fölet och att allt gick bra trots allt. Där ser man att nogrann övervakning är bra!

Det verkar vara en pigg och alert "stor" fölis du har fått bli mormor till.

Lill / Stall Nöbbeled

Grattis! :D

Ingen skäck...men nog så rar fuxa-tös! :D

Hmmm det där med namn ja....åhh vad det kan vara svårt... :smirk:...jag tycker Zamihra är rätt så fint om man ska komma med förslag...men ohhh det finns ju så mycket namn. ;)

Senaste nytt: efterbörden släppte av sig själv och föll ner med ett mjukt plums i halmen. Den var hel och fin och därmed ansåg inte vet att de behövde komma ut.

Jag är så lättad och NU börjar jag förstå att det faktiskt ligger en busig fölunge ute i boxen! Efter två veckors vaka, ett dygn utan sömn och en något dramatisk fölning tog det en stund att smälta. Nu är jag bara så lycklig! :)

Jag tänkte väl det! Precis som jag då. Hellre fux än brun! Hehe. Till min förtjusning ser fölis ganska djup ut i färgen, men kopparfux är hon nog inte precis. Då ska de väl vara ännu mörkare/djupare i nyansen?

Haha! Det är helt ok att du inte gillar namnet! Efter att ha sovit i hela 80 minuter (0800-0920) så känns inte längre Miranda så passande. Hon är för kraftfull för det namnet, tror jag? Hon ska nog ha nåt med mera schwung. :D

Tack! Ja, jag hade ju på känn att det kunde bli lite tokigt, dels med tanke på stoets omfång (stor bebis och det var det ju) och dels hennes ålder (21 i maj) och att det trots allt är hennes 12e föl. Hon fick sitt första som 8-åring, så hon har ju fått nästan varje år. Strongt gjort, men det här är det sista.

Zamihra var fint. Men det är inte nödvändigt med ett z-namn! Känns som att allt för många har döpt sina Zeb-bebisar till nåt med z. Å andra sidan finns det ju en del coola namn med udda stavning.

Och som jag sagt till dig förut, jag har inte hängt upp mig på att det måste bli en skäck! Men om jag fick välja enfärgat så ville jag ju helst ha en fux och det fick jag! Plus att det blev ett sto dessutom! (Pendeln hade rätt...) Så jag är helnöjd och bara njuter nu. :)

JÄTTE GRATTIS !
Själv väntar jag fortfarande på mitt sto (343 dygn idag !), men glädjs åt mina tvillingar så länge.
Zeb har bott här hos mig, mkt trevligt psyke på den hingsten.
Grattis igen.

Grattis!
Den här tråden har varit minst sagt spännande!
Jag är glad att allt verkar ha gått bra tillslut :)

Åh, har du haft Zeb på station?! Så roligt! Jag har mejlat Rosa och berättat om resultatet av nattens prövningar. :)

Dina tvilling är så jättefina! Hoppas allt går bra med nästa sto med! :)

Ja, den som väntar på nåt gott! Jag började ju helt klart vaka alldeles i för god tid, om man säger så. Men jag tycker inte det har varit bortkastat, för jag har lärt mig jättemycket. Och uppenbarligen behövdes det ju lite extra övervakning på den här fölningen. :)

MYCKET brukligt skulle jag vilja påstå!

Du får ursäkta, men jag är hemskt seg i skallen idag (har sovit 80 min totalt efter fölningen)...men vad syftar du på med "mycket brukligt"? Alla de som döpt sina Zeb-föl till nåt med z?? Så fattade jag det som i alla fall...men du får gärna rätta mig om jag inte hänger med. :D

Tack ska du ha förresten! :)

*Tuuuuusen GRATTISAR* till den fina jättebebban, inte undra på att det blev jobbigt för Francess och er!!

Skönt att det är över nu.. 'phuuuu' :banana:

Namntips: *Moonlight* (=född i månsken OCH fux) :cool: :idea:

Fler kort vill vi alla se!!! :love:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 754
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 665
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Hundhälsa Jag skulle behöva råd. Bruce har lite känslig mage, han kräks lätt galla om han inte äter regelbundet och får han i sig något som inte...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
16 162
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben