Seg dator?

enjes

Trådstartare
Hm, våran stora data är jätteseg och därför fick jag en egen, bärbar. Den var "snabb" förrut men nu tar det typ 100 år för att göra saker:confused:
Någon som vet varfrö den har blivit så seg?

Sv: Seg dator?

man har typ inte gjort mycket alls, men du kan ju se om den blir lite snabbare om du följer detta: start -> kör -> "msconfig", klicka på diagnostisk start, och starta om datorn när den skylten kommer upp.

Inte vet väl jag:confused:

Men kan det vara att jag har för mkt musik för mitt utrymme på datan?

troligen så handlar det mer om att din dator har fått multum flera systemfiler, som alla ska läsas in och därigenom så har allt börjat gå långsamt. det är sällan det beror på något så enkelt som att man har för lite ledigt utrymme när datorn börjar gå långsamt. troligare är gamla, inte riktigt avinstallerade program, drivrutiner som skräpat ner efter sig, fragmentering av filtabellerna (dvs för MÅGNA filer), temporära filer osm inte är borrtagna med mera.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 378
Senast: Sezziyanen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 172
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 222
Senast: Hazel
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 797
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII