@Wille I all välmening - jag förstår att du blir frustrerad när du upplever att boendestödet inte fungerar så som du önskar. Jag förstår också att det tar på dina krafter att känna att andra "gör fel" i
ditt hem, fel som
du sedan måste "rätta till".
Men - så som du uttrycker dig om (och till) andra är faktiskt väldigt otrevligt. Flera har förklarat för dig att så som ditt upplägg tillsammans med boendestöd är, är inte så som boendestöd är tänkt att fungera, och att du faktiskt får väldigt mycket mer hjälp (eller "hjälp", det beror väl på hur man ser på det) än vad du "borde få". Jag menar alltså inte att du inte skulle vara värd att få, eller i behov av, hjälp, så tolka det inte så. Vad jag menar är att det inte är meningen att boendestöd ska städa/bädda/tvätta/annat
åt dig.
Trots det fortsätter du hävda att boendestödet är inkompetent, rent av "dum i huvudet", och att de gör
fel, inte annorlunda. Ser du inte själv att en del av vad som felar faktiskt ligger på dig i just det här? Du ställer
oerhört höga krav på människor runt dig, krav som de egentligen inte alls ska behöva ha på sig.
Jag har all förståelse för att du har det tufft och att du har svårt för att få vardagen att fungera. Jag tror dock att du gör dig själv en stor otjänst genom att hålla kvar vid de oerhört höga kraven, i stället för att i alla fall försöka att vara lite tillmötesgående. Jag tror att det skulle kunna bli mycket bättre, för dig, om du kunde hitta sätt att hantera det som gör dig frustrerad/stressad/upprörd, utan att gå direkt i försvarsläge och slå ifrån dig allt andra säger/skriver till dig.