Secret Santa - 2020

Ett paket uthämtat!

Bifogade filer

• 20201216_202512.webp
    20201216_202512.webp
    110,9 KB · Visningar: 36
Sorry, vet inte varför många försvann från listan jag skrev förut men nu är den uppdaterad enligt korrekt lista.

Vi har fått paket:
1, dobbis
2, Mirre
3. flyingchange
4. Cattis_e
5. Jeps
6. Tranan
7. Caoimhe
8.pannkaka
9. Nixehen
10. Halcyon
11. Piglet82
12. Blacksmithfarm
13. TeamLundVer
14. Snurrfian
15. Reville
16, WS6
17. Fraggel_tess
18. Leoni
19. gul_zebra
20. YorkWann
21.sweep
22. Silver Girl
23. Wingates
24. Sel.
25. Svarta Sara
26, _Elly_
27, Lumos_Nox
28. Bapelsin
29. Masqueradee
30. Ceta
31. Malin_L
32. Astronaut

StorTomten säger ju att det nästan alltid är någon som laggar. :) Din tomte kanske är lite tidsoptimistisk eller också laggar appen. Det har ju inte ens gått ett dygn!
Alltså, sista skickdag är idag, jag har susat in på posten i sista minuten på skickdagen andra år och det har kommit fram fint. Jag har även handlar och skickat nödpresent när det blev tokigt ett år, det hann också fram i tid trots att jag skickade det någon dag senare. @Sonic76 Jag fattar att man kanske inte orkar vara positiv jämt, men tänk om det hade varit du som av olika anledningar var ute i sista minuten och fick se samma tjat från den du skulle skicka till, hade det känts bra och trevligt att skicka iväg paketet då? Jag tror inte ett ögonblick att du gnäller för gnällandets skull, ibland är livet för mycket helt enkelt men man behöver också tänka på att det kan finnas andra som det inträffar saker för.

Tänker att man i år får ha lite is i magen. Förra veckan hämtade jag ut ett paket på lokala kiosken. Ägaten hade fått bygga hyllor ute i själva kiosken för att få plats med paket och idag när jag gick förbi stod han och kliade sig i huvudet över tre vagnar som levererats. På Ica brukar den som har hand om ena kassan även lämna ut paket, idag när jag hämtade mitt var det två anställda som bara hanterade utlänningen och kön var i princip konstant på fem pers.

Okej, nu räcker det med tråkig stämning och negativ attityd. Det här är en kul grej. Ingen har någonsin blivit utan julklapp - de gånger de strulat på olika sätt har jag och snälla extratomtar vänt ut och in på oss för att hitta en lösning för det offer som drabbats. Det har ALLTID löst sig, även om det ibland hänt att en klapp fastnat på vägen och levererats efter jul.

Okej?

Och för att ytterligare sätta punkt för den här diskussionen;

ALLA PAKET ÄR NU PÅVÄG! ALLA.
Alldeles oavsett vad det står i diverse appar.

Så, kan vi nu snälla återgå till den vanliga, trevliga tonen i tråden och leken? :)
Tack!

/Big Santa - något kort stubin såhär mitt i tentaveckan.

Okej, nu räcker det med tråkig stämning och negativ attityd. Det här är en kul grej. Ingen har någonsin blivit utan julklapp - de gånger de strulat på olika sätt har jag och snälla extratomtar vänt ut och in på oss för att hitta en lösning för det offer som drabbats. Det har ALLTID löst sig, även om det ibland hänt att en klapp fastnat på vägen och levererats efter jul.

Okej?

Och för att ytterligare sätta punkt för den här diskussionen;

ALLA PAKET ÄR NU PÅVÄG! ALLA.
Alldeles oavsett vad det står i diverse appar.

Så, kan vi nu snälla återgå till den vanliga, trevliga tonen i tråden och leken? :)
Tack!

/Big Santa - något kort stubin såhär mitt i tentaveckan.

Bra jobbat alla tomtar!

Vad kul och spännande 😃.

När på julafton kommer ni öppna klapparna?
Slänger ni er ur sängen och river upp de, inväntar ni officiell utdelning under eller tar ni det på kvällen? 🎄
Funderar på att ta med de til föräldrarna för att åtminstone kunna öppna på eftermiddagen, annars måste jag ju vänta ändå till sen kväll och det är på gränsen till tortyr ju!! :rage: :D

Jag undrar om jag var en av dem som gav knepiga ledtrådar till min tomte. Jag tänkte inte själv på dem som svåra, men de var nog inga ledtrådar som dög till att kombinera ihop precis.

Ledtrådarna jag fick i år kändes på sätt och vis lättare än de förra året men fick nog ändå till det lite snitsigare då 😄. I år blev det annorlunda, men det går nog bra det med :).

Slänger ni er ur sängen och river upp de, inväntar ni officiell utdelning under eller tar ni det på kvällen? 🎄
Funderar på att ta med de til föräldrarna för att åtminstone kunna öppna på eftermiddagen, annars måste jag ju vänta ändå till sen kväll och det är på gränsen till tortyr ju!! :rage: :D
Haha @WS6 och @gul_zebra brukar tävla om att hinna först över 12-slaget 😆

Jag undrar om jag var en av dem som gav knepiga ledtrådar till min tomte. Jag tänkte inte själv på dem som svåra, men de var nog inga ledtrådar som dög till att kombinera ihop precis.

Ledtrådarna jag fick i år kändes på sätt och vis lättare än de förra året men fick nog ändå till det lite snitsigare då 😄. I år blev det annorlunda, men det går nog bra det med :).
Mina var bara random babbel, det funkar säkert. 😅

Jag blir nog arvslös om jag inte öppnar när hela tjocka släkten är närvarande (bla bla, coronasäkert bla bla). När jag öppnade sist jag var med ville alla se vad som skickats ^^

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 483
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 923
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 262
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
103 291

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka