Att jobba heltid samt hålla på med två hobbies,
med en personlighet som gör att man ”kör ända in i kaklet” på arbetet är kanske en av anledningarna till att det inte fungerar längre? Jag vet att det är svårt men försök att inte vara så hård mot dig själv.
Saker och ting förändras och du är säkerligen inte samma person nu som då när du jobbade heltid och hade två hobbies.
Att hitta en balans som gör att ”hela livet” fungerar, inte bara på jobbet eller privat utan hela, är ju något som är en utmaning för många av oss.
Kanske blir det lättare att finna den balansen och de verktyg du behöver med en diagnos? Det handlar ju inte om att du skall stämplas som en mindre tillgång på en arbetsplats utan vad som skulle kunna hjälpa dig att vara den bästa jobbversionen av dig själv och därmed troligen vara en ännu större tillgång än du redan är.
Du har ju under en lång period varit helt grym med att köra dina 15-minuters städpass hemma och utöver det sökt jobb, gått på intervjuer etc. Jag blir trött bara jag läser det ibland och imponeras av det driv du har trots att du känner ett starkt motstånd.
Vet inte vad en diagnos skulle innebära för dig (dels för att jag är för dåligt insatt men också för att det nog är väldigt individuellt) men skulle det inte kännas bra att delvis få en förklaring till varför du mår som du gör? Kanske skulle mycket i det sociala finna en lösning i det också. Om du har en bättre förståelse för dig själv, är det nog lättare för andra att förstå dig
.
Det blir kanske också lättare för dig att undvika situationer där det kanske lätt uppstår missförstånd pga av andra inte förstår hur du menar.